سندرومی که گریبان گیر افراد باهوش می گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، ناهید کرمانی دکتری مشاوره خانواده و کودک اظهار کرد: سندروم آسپرگر یکی از انواع مسائل عصب رشدی است که به دو شکل خود را در افراد نشان می دهد. افراد مبتلا به این بیماری به دو دسته افراد باهوش و افرادی با روابط عمومی ضعیف که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند، تقسیم می شوند.

سندرومی که گریبان گیر افراد باهوش می گردد

او اضافه کرد: سندروم آسپرگر همان بیماری اوتیسم از نوع خفیف است که در دوران بارداری خانم ها به دلایل مختلفی از جمله عفونت های دوره بارداری، بیماری تیروئید، مسائل عصبی و ژنتیکی در جنین بروز می نماید.

این روانشناس بالینی بیان نمود: بچه ها مبتلا به این نوع بیماری از بهره هوشی و تمرکز بسیار بالای برخوردار هستند بنابرین در حل مسائل پیچیده و ریاضیات به خوبی عمل می نمایند.

کرمانی گفت: ازعوارض این بیماری می توان به ضعیف بودن روابط اجتماعی، دوری از اجتماعات و بروز رفتار های وسواس گونه اشاره نمود که این موضوعات معمولا سبب طرد شدن آن ها از جامعه خواهد شد.

او اضافه کرد: منشا اصلی بروز این بیماری همچنان ناشناخته است، اما برای درمان آن از حواس 5 گانه استفاده می گردد در واقع به یاری این روش ها عملکرد اجرای مغز تا حد قابل توجهی افزایش و بهبود می یابد، زیرا زمانی که عملکرد اجرای مغز بهبود می آید حافظه فعال هم بهتر عمل می نماید و در نتیجه تمام این موارد فرد بیمار تعامل و یادگیری بهتری را خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1870

به "سندرومی که گریبان گیر افراد باهوش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرومی که گریبان گیر افراد باهوش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید