شرایط و روش های خرید آپارتمان قسطی در ترکیه برای ایرانیان

به گزارش وبلاگ واحدی، رپرتاز آگهی - شرایط خرید آپارتمان قسطی در ترکیه برای خارجیان و بومیان

شرایط و روش های خرید آپارتمان قسطی در ترکیه برای ایرانیان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به نقل از پایگاه خبری ملک هفت مزیت های فراوانی برای خارجیانی که قصد دارند به خرید ملک در اروپا بپردازند.

زیرا هم هزینه خرید آپارتمان در ترکیه نسبت به دیگر کشورها ارزان تر است و هم اینکه ترکیه دارای موقعیت عالی برای پیشرفت است.

دولت ترکیه در سال های اخیر یکی از بزرگترین برنامه ها را برای خرید آپارتمان به صورت اقساط اعلام نموده بود. به طوری که 5 درصد را برای پیش پرداخت قرار داد و 95 درصد را باید به صورت اقساط بپردازند.

اگر در 60 ماه بخواهند اقساط خود را بپردازند این مزیت را دارد که این وام مسکن بهره خواهد بود. اما اگر بخواهند اقساط را در 120 ماه بپردازند باید 0.45 درصد بهره بپردازند.

اگر بخواهند به صورت 240 ماه اقساط خود را بپردازند باید هر ماه 0.79 درصد بهره قسط را پرداخت نمایند.

البته این شرایط برای افراد ساکن ترکیه است. برای افراد خارجی شرایط طور دیگری است که در توضیح زیر به آن خواهیم پرداخت.

مزیت خرید آپارتمان قسطی در ترکیه

اگر خرید آپارتمان قسطی در ترکیه با سر رسید بین 2 تا 5 سال معین گردد، معمولا بیشترین سود به نفع مشتری خواهد بود.

میزان سود اقساط معمولا پایین تر از نرخ بهره وام است. یکی دیگر از ویژگی های خوب خرید آپارتمان قسطی در ترکیه این است که لازم نیست هیچ ضمانت یا میزان درآمد اضافی ارائه گردد.

هم چنین یکی دیگر از مزایای خرید آپارتمان قسطی در ترکیه این است که برخلاف وام رهن هیچ هزینه اضافی از وام گیرنده دریافت نمی گردد.

وام خرید آپارتمان قسطی در ترکیه بدون تضمین یا اثبات درآمد

معمولا توسعه دهندگان آپارتمان، قصد دارند ملک خود را برای سرمایه گذاران و خریداران بالقوه جذاب نشان دهند.

بنابراین تصمیم می گیرند که آپارتمان را با شرایط اقساط ارائه دهد. و حتی برای اقساطی کردن آپارتمان خود ضامن اضافی و یا حتی اثبات درآمدی درخواست نمی نمایند.

برای مثال قیمت آپارتمانی 75000 یورو بوده و با این قیمت به فروش می رسد. و 30000 یورو آن را می خواهند که به صورت پیش پرداخت دریافت نمایند و مابقی را به صورت اقساط دربیاورند.

اگر اقساط به شیوه دوازده ماهی باید پرداخت گردد یعنی ماهانه 3.750 یورو را باید به صاحب ملک بپردازند. در این صورت شاهد خواهیم بود که هیچ گونه بهره ای از خریدار دریافت نخواهند کرد.

امکان اقساط برای آپارتمان های آماده در ترکیه

طبق مقاله ای در ملک هفت برخی از توسعه دهنده هایی که آپارتمان های آماده ای در اختیار دارند و به پولی نیاز ندارند می توانند شرایط اقساط را به صورت هیچ سودی در اختیار خریدار قرار دهند.

این موارد می توانند استثنا باشند.

مانند اینکه یک پیمانکار بعد از به سرانجام رساندن آپارتمان به پول نیاز خواهد داشت و می خواهد هر چه زودتر ملک خود را به فروش برساند و یا حتی شرایط اقساطی بسیار مطلوبی ارائه می دهد.

دیگر مزیت های خرید آپارتمان قسطی در ترکیه

  • کسانی که تمایل دارند برای خرید آپارتمان وام دریافت نمایند می توانند با ارائه دادن گذرنامه و پرداخت اولیه مبلغ معین شده اقدام به دریافت اقساط نمایند.
  • افراد متقاضی برای ثبت نام اقساط نیاز ندارند هیچ گونه هزینه اضافی برای ترجمه اسناد یا دیگر مدارک بپردازند.
  • هیچ اجباری وجود ندارد که اقساط را باید هر ماه یک بار پرداخت کرد. بلکه می توان هر سه ماه یا حتی هر پنج ماه یک بار مبلغ اقساط را بپردازند.

آیا دریافت وام برای اقساط آپارتمان توصیه می گردد

طبق گزارش خبری ملک هفت، کارشناسان مستغلات با این نظر موافق هستند که دریافت وام برای خرید آپارتمان بسیار مفید است اما برای خارجیانی که قصد دارند در ترکیه خانه ای خریداری نمایند توصیه نمی گردد که وام بگیرند بلکه بهتر است به صورت اقساط خانه را خریداری نمایند.

زیرا شرایط اقساط برای یک فرد خارجی بسیار به صرفه تر است تا اینکه بخواهد از کشور ترکیه وام بگیرد. زیرا دریافت وام از بانک های ترکیه زمان زیادی را می طلبد و مسائل خاص خود را دارد.

اقساط 120 ماهه و یا 240 ماهه برای افراد ساکن در ترکیه امکان پذیر است. سیستم اقساط در ترکیه به گونه ای است که افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه دارند و آن را قسط بندی نمایند می توانند اقساط را به صورت 36، 48، یا 60 ماهه بپردازند. و این اقساط نیز بدون بهره خواهند بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1410

به "شرایط و روش های خرید آپارتمان قسطی در ترکیه برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و روش های خرید آپارتمان قسطی در ترکیه برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید