عرضه صنایع دستی خراسان شمالی در 20 بازارچه نوروزی

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 20 بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای میهمانان و مسافران نوروزی مهیا می شود.

عرضه صنایع دستی خراسان شمالی در 20 بازارچه نوروزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی اظهار کرد: فعالیت این بازارچه ها در قالب 220 غرفه از 27 اسفندماه جاری و در شهرستان های هشتگانه استان پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه علاوه بر بازارچه های صنایع دستی، ویژه برنامه های بازدید و کارگاه گردی در شهرها و روستاهای هدف گردشگری برای میهمانان و مسافران نوروزی انجام می شود، عنوان کرد: معرفی و عرضه صنایع دستی در تمام اقامتگاه های بومگردی استان از دیگر برنامه ها است.

معاون صنایع دستی خراسان شمالی شرح داد: برپایی این بازارچه ها در آشنایی با فرهنگ عشایر، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی، سوغات و هدایای استان به مسافران و زائران نوروزی و افزایش ماندگاری آنان در شهر های استان موثر است.

او با اشاره به اینکه صنایع دستی و سوغات در این بازارچه ها با 10 تا 15 درصد تخفیف عرضه می شود، گفت: صنعتگران خراسان شمالی، نوروز 97 در بازارچه های صنایع دستی استان، پیروز به فروش 812میلیون تومانی محصولات خود شدند.

عابدی با بیان اینکه صنایع دستی خراسان شمالی با توجه به حضور قومیت های مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس در این استان تنوعی چشمگیر دارد، از صادرات یک میلیارد و 200 میلیون تومانی صنایع دستی استان طی 11 ماهه سال جاری خبر داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 217

به "عرضه صنایع دستی خراسان شمالی در 20 بازارچه نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه صنایع دستی خراسان شمالی در 20 بازارچه نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید