یک برنامه سفر 4 روزه به پکن در تور چین

به گزارش وبلاگ واحدی، یکی از جذاب ترین کشورها برای سفر در قاره آسیا، کشور پهناور چین با عجایب و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی است. چه در تور چین ثبت نام نموده اید و چه بلیط هواپیمای چین را خریداری نموده اید و می خواهید چند روزی را در این سرزمین بگذرانید، می توانید از برنامه سفر 4روزه پکن که در مجله گردشگری خبرنگاران فراهم آورده ایم، یاری بگیرید. شهرهای معروف چین مانند پکن، شانگهای و هنگ کنگ مقصدی عالی برای گردشگران تور چین هستند.

یک برنامه سفر 4 روزه به پکن در تور چین

هر چند که تور چین از قبل برنامه تعیین شده و راهنما دارد و یا مسافرانی که بک پکری سفر می نمایند، عموما برنامه سفر و محدودیت زمانی محکم و دقیقی ندارند، اما داشتن یک نقشه راه باز هم مفید خواهد بود.

آنچه در این برنامه سفر خواهید خواند

روز اول: ورود به پکن و آغاز بازدید از جاذبه های شهر

روز دوم: بازدید از کاخ تابستانی و خیابان های معروف پکن

روز سوم: بازدید از دیوار چین

روز چهارم: خروج از پکن

روز اول: ورود به پکن و آغاز بازدید از جاذبه های شهر

سعی کنید تا پروازهای کوتاه مدت و بدون توقف تا پکن را (حدود 7 ساعت پرواز) را خریداری کنید. پس از رسیدن به فرودگاه و در نهایت ترانسفر به هتل، در برنامه سفر 4روزه پکن پیشنهاد می دهیم که زیاد وقت خود را تلف نکنید. هر چند که زمان پرواز تهران به پکن بین 10 تا 11 ساعت بوده است (بسته به انتخاب نوع پرواز متفاوت خواهد بود) و ممکن است خسته باشید، اما زمان در اولویت است. وسایل را در هتل گذاشته و برای بازدید از جاذبه های شهر راه بیفتید. اکثر پروازهای پکن صبح وارد فرودگاه می شوند. بنابراین زمان کافی برای صرف صبحانه خواهید داشت. ساعت 9 صبح به سمت بازدید از جاذبه های پکن حرکت کنید.

نحوه دسترسی به میدان تیان آنمن و شهر ممنوعه

با اتوبوس و مترو به سمت معروف ترین میدان گردشگری و توریستی پکن حرکت کنید. به راحتی می توانید خط مورد نظر خود را یافته و سوار شوید. در غیر این صورت پیشنهاد می دهیم که قبل از حرکت به سمت میدان، مطلب میدان تیان آنمن پکن اولین مقصد در تور چین را مطالعه کنید.

چه تورهای گردشگری و چه افرادی که به تنهایی به پکن و یا شانگهای سفر می نمایند، بازدید از میدان تاین آنمن و جاذبه های اطرافش را در اول فهرست خود قرار می دهند. چرا که این میدان دروازه ورودی به کاخ موزه پکن یا همان شهر ممنوعه چین است.

قبل از اینکه وارد شهر ممنوعه شوید، در برنامه سفر 4روزه پکن ابتدا به تماشای جاذبه های اطراف میدان بروید. جاذبه هایی مانند برج تیان آنمن، موزه ملی چین، یادمان قهرمانان ملی چین و سالن بزرگ خلق چین را در ششمین میدان بزرگ شهری دنیا ببینید. تاین آنمن به معنی دروازه آرامش بهشتی است. برای بازدید از این جاذبه ها، حدود یک ساعت را در نظر بگیرید.

بازدید از شهر ممنوعه

قبل از ورود به شهر ممنوعه، ناهار خود را در میدان تاین آنمن سفارش دهید. پس از بازدید از میدان در روز اول برنامه سفر 4روزه پکن از دروازه جنوبی وارد شهر ممنوعه شوید. بازدید از شهر ممنوعه نکات مهمی دارد.

  • به طور مثال، روزانه تنها تعداد تعیینی از گردشگران اجازه بازدید دارند.
  • صف طولانی فروش باجه بلیت ورودی می تواند خسته نماینده بوده و گاهی تا دو ساعت طول بکشد.
  • در باجه فروش، هیچ کاتالوگ انگلیسی نمی بینید و همه به زبان چینی صحبت می نمایند.
  • می بایست حتما از دروازه جنوبی وارد کاخ موزه پکن شوید.

با در نظر دریافت تمام نکات بالا، پیشنهاد می دهیم که به صورت آنلاین بلیت ورودی را تهیه کنید. همچنین می توانید با یکی از دوستان چینی خود که زبان انگلیسی می داند، برای خرید بلیط از باجه اقدام کنید.

بازدید از شهر ممنوعه حداقل حدود 4 ساعت طول می کشد.

عصر را به بازدید از پارک جانگشان (Jingshan Park) در نزدیکی شهر ممنوعه بگذارنید. برای شام در روز اول برنامه سفر 4روزه پکن پیشنهاد ما نوعی غذای چینی به نام اردک پکنی است.

روز دوم: بازدید از کاخ تابستانی و خیابان های معروف پکن

از مهم ترین و زیباترین جاذبه های پکن، کاخ تابستان است. برای رسیدن به این کاخ یکی از بهترین روش ها، سوار شدن قایق در دریاچه کانمینگ (Kunming Lake) است. کاخ تابستانی پکن یکی از بناها و کاخ های چین در فهرست میراث دنیای یونسکو است. این بنای تاریخی یکی از بهترین طراحی ها را به همراه منظره طبیعی بی نظیری دارد. تپه های سرسبز با جاذبه هایی مانند چشمه ها و حوضچه های آب، بناهای چند طبقه ای با سقف های رنگی و کاخ ها و پل ها را در این مکان خواهید یافت. برای تماشای این کاخ نیز از قبل حتما بلیط ورودی خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • سایت خرید بلیت های ورودی آنلاین برای پکن: getyourguide.com
آشنایی با آداب و رسوم چینی در برنامه سفر 4روزه پکن

ناهار به سمت برج های طبق و ناقوس پکن بروید. در برنامه سفر 4روزه پکن ناهاری از غذاهای سنتی در اطراف این برج ها سفارش دهید. این مکان بهترین نقطه شهر برای آشنایی بیشتر با فرهنگ سنتی و آداب و رسوم چینی هاست. چرا که بیشتر منطقه ای مسکونی و البته قدیمی بوده و خوشبختانه رستوران های خوبی هم دارد. از این مکان می توانید ریکشاو کرایه کنید و در اطراف منطقه بگردید.

خیابان های معروف برای گردش شبانه

در هنگام عصر، به سمت محله و خیابان Nanluogu Xiang حرکت کنید. این خیابان یکی از مشهورترین خیابان های خرید و پر از رستوران در پکن است. برای خرید، تماشا و بازدید یا امتحان کردن غذاهای خیابانی چینی در این محله پرسه بزنید. همچنین به غیر از این، خیابان وانگفوجینگ (Wangfujing) برای گردش های شبانه، خیابانی مناسب است. پیاده روی در خیابان خرید با مغازه های عتیقه و قدیمی، مغازه های مدرن مد، فروشگاه های سوغاتی و صنابع دستی و حتی کیوسک های اغذیه فروشی، آن هم پس از تاریکی هوا دلپذیر است.

روز سوم: بازدید از دیوار چین

پس از استراحت در هتل، خود را برای سفری یک روزه به خارج شهر پکن آماده کنید. برنامه سفر 4روزه پکن را به گونه ای بریزید که سفر یک روزه در آخرین روز بازدیدها قرار بگیرد. هر چند که برای بازدید از دیوار چین باید به خارج از شهر پکن بروید؛ با این حال، هیچ گردشگری نمی خواهد بدون دیدن دیوار بزرگ چین از این کشور خارج گردد. قسمتی از دیوار چین که در نزدیکی شهر پکن قرار گرفته، بسیار مملو از توریست و گردشگران است.

نحوه دسترسی به دیوار بزرگ چین

برای رسیدن به این ناحیه، باید قطاری از ایستگاه شمالی پکن به سمت بادالینگ (Badaling) سوار شوید. این قطار هر دو ساعت آماده حرکت بوده و پس از 90 دقیقه شما را به جاذبه مشهور چین می رساند. اگر می خواهید کمی از شلوغی ها دور شوید، به ناحیه دورتری از شهر مانند Gubeikou بروید. این منطقه خلوت تر بوده و تنها 2 تا 3 ساعت از پکن دورتر است. برای بازدید از دیوار 3 تا 4 ساعت زمان بگذارید. از دست فروشان می توانید تنقلات خریداری کنید.

روز چهارم: خروج از پکن

در نهایت پس از بازگشت از دیوار چین و استراحت در شبانه در هتل، با این شهر دیدنی خداحافظی کرده و به سمت فرودگاه برای مقصد بعدی مانند شانگهای حرکت کنید. هر چند که برنامه سفر 4روزه پکن برای بازدید از جاذبه های این شهر کافی نیست اما می توان همچنان بهترین و مهم ترین جاذبه های پکن را در آن گنجاند.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 167

به "یک برنامه سفر 4 روزه به پکن در تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه سفر 4 روزه به پکن در تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید