راهنمای سفر به پرت؛ شهری زیبا در استرالیا

به گزارش وبلاگ واحدی، در دنیای امروز ما شهرهای مشهور فراوانی دیده می شوند که هر سال گردشگر های بسیاری راهی آنان می شوند. در میان مقاصد گردشگری دنیا، استرالیا یکی از مکان های محبوب در سراسر دنیا بوده و با شنیدن نام استرالیا بلافاصله نام شهرهای عظیم و زیبایی چون سیدنی و ملبورن به ذهن هر کسی می آید. اما تعداد شهرهایی که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند و زیر سایه نام های عظیمتری پنهان مانده اند، کم نیستند و گردشگران حرفه ای معمولا با رصد کردن دقیق اطلاعات مربوط به شهرها، به مکان هایی سفر می نمایند که افراد کمتری در آنجا حضور داشته باشند. شهر پرت یکی از این شهرها بوده که با داشتن جذابیت های بیشمار، نام چندانی از آن شنیده نمی گردد. این شهر زیبا که شاید دورترین شهر وسیع دنیا نیز باشد، چهارمین شهر عظیم استرالیا بوده و سفر به آن کمی هزینه بالایی دارد. در ادامه راهنمای سفر به پرت قصد داریم راه های صرفه جویی در هزینه ها و جاذبه های گردشگری پرت را شرح دهیم.

راهنمای سفر به پرت؛ شهری زیبا در استرالیا

درباره شهر پرت بیشتر بدانیم

این شهر که در کناره اقیانوس هند واقع شده، در سال 1829 میلادی به عنوان مرکز مستعمره رودخانه سوان احداث شد و امروزه، بزرگترین شهر استرالیای غربی است. این شهر تمیز و زیبا توسط کاپیتان جیمز استرلینگ بنا گشت. براساس راهنمای سفر به پرت باید بدانید که مردم این منطقه به زبان انگلیسی با لهجه خاص استرالیایی سخن گفته و واحد پول آن دلار استرالیا هست. این شهر تنها 4 ساعت و نیم با تهران اختلاف ساعت دارد. فرودگاه شهر پرت فرودگاه جانداکورت (JAD) بوده و رانندگی در این منطقه همانند دیگر مناطق استرالیا از سمت چپ است. کد کشور 61+ و کد شهر 8 بوده و در صورت مواجهه با حادثه می توانید با تلفن همراه خود 112 را بگیرید.

جاذبه های دنیاگردی پرت

جزیره راتنست (Rottnest Island)

یک یا دور روز قبل تر با یک برنامه ریزی مناسب اقدام به تهیه بلیت کشتی جهت سفر به این مورد از جاذبه های دنیاگردی پرت نمایید و کمی تلاطم در بعضی فصول را به جان بخرید تا بتوانید یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا را از نزدیک ببینید. در این جزیره می توانید دوچرخه سواری کنید یا با لوله های تنفسی سری به دنیای بی نظیر و زیبای زیر آب بزنید و مدهوش طبیعت رنگارنگ شوید. استراحت در ساحل بکر و قدم زدن در این منطقه را از قلم نیاندازید و از آب بازی با اهالی بومی این مورد از جاذبه های دنیاگردی پرت لذت ببرید. فقط براساس راهنمای سفر به پرت از یاد نبرید که با خود کرم ضد آفتاب، چتر مخصوص ساحل و آب آشامیدنی فراوان ببرید، زیرا این جزیره زیبا، معمولا گرم است و سایه ندارد.

زندان فریمانتل (Fremantle Prison)

یکی از جاذبه های دنیاگردی پرت، زندان فریمانتل با قدمتی 140 ساله است. این بنای دست نخورده و قدیمی مکان مناسبی هست برای دیدن بخشی از تاریخ شهر پرت که به عنوان یکی از میراث های دنیای ثبت شد. این زندان که تا سال 1992 میلادی فعال بوده، در حال حاضر یکی از جاذبه های دنیاگردی پرت هست. برای داشتن تجربه ای منحصر به فرد می توانید به وسیله سایت رسمی زندان به دنبال تاریخ هایی باشید که تور شبانه torchlight دنیاگردان را به بازدید از این زندان دعوت می نماید.

رودخانه سوان (Swan River)

اگر می خواهید در میان شهر بزرگ پرت آرامش خیالی بی نظیر را تجربه کنید و از سکوتی رویایی لذت ببرید، می توانید خود را به راستاهای متعدد پیاده روی و دوچرخه سواری موجود در اطراف رودخانه سوان برسانید. برای رسیدن به این راستا چند کیلومتری باید به پایین جاده میلز پوینت بروید و غرق در آرامش و زیبایی شوید. کفش های راحتی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب خود را همراه داشته باشید و از اجاره قایق و گردش بر روی رودخانه سوان غافل نشوید. از نکات جالب حضور مداوم کشتی های مسافربری بر روی رودخانه سوان بوده که به عنوان یکی سرویس حمل و نقل عمومی شما را از جنوب شهر به کینگز پارک و مرکز شهر پرت می رساند.

بازارهای فریمانتل (Fremantle Markets)

بازارهای محلی معمولا یکی از مکان های مناسب برای قرار دریافت در میان اهالی بومی و دیدن نحوه زندگی مردم شهر مقصد است. بازارهای فریمانتل هم از این قاعده مستثنی نیستند و می توانید با قدم زدن میان آنان میوه و سبزیجات تازه تهیه کنید و از عطر خوش قهوه کافه های متعدد سرمست شد. از این بازارها می توانید سوغاتی های مناسب بخرید تا سفر به شهر پرت استرالیا را ماندگارتر نمایید. براساس راهنمای سفر به پرت لطفا میل کردن آبمیوه تازه را در بازارهای فریمانتل از قلم نیاندازید.

بل تاور (The Bell Tower)

ابن برج با 12 ناقوس قدیمی نماد شهر پرت محسوب می شود که در سال 1988 میلادی به عنوان بخشی از یک جشن مشهور به این منطقه هدیه شد. این جشن Bicentennial نام داشت که برای مردم غرب استرالیا یک جشن ملی محسوب می شد. این ناقوس ها در قرن شانزدهم به فرمان ملکه الیزابت اول مجددا ریخته گری شدند. قدمت بل تاور (The Bell Tower) به قرن چهاردهم میلادی باز می شود و قدیمی ترین ناقوس آن مربوط به سال 1550 میلادی می شود که با 459 کیلوگرم وزن، یکی از جاذبه های دنیاگردی پرت است. براساس راهنمای سفر به پرت باید بدانید که دنیاگردان می توانند با دست صدای این ناقوس ها را در فضای شهر بزرگ پرت طنین انداز نمایند، اما اگر قصد دارید صدای این ناقوس های تاریخی را همزمان بشنوید، باید با بل تاور تماس بگیرید و از زمان دقیق آن اطلاع حاصل نمایید. البته به صورت آنلاین هم می توانید از ساعت دقیق این لحظه تاریخی باخبر شوید.

وستفیلد ویتفورد سیتی (WESTFIELD WHITFORD CITY)

گروه وستفیلد در حومه شهر پرت، یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا را احداث نموده اند که می توانید مشهورترین برندهای دنیا را در کنار هم ببینید و از خریدی دلچسب در محیطی عالی لذت ببرید. وبسایت این مجموعه بزرگ می تواند مرجع مناسبی باشد برای آگاهی از تخفیف های مناسبتی و فصلی. جالب است بدانید هر ساله 7 میلیون و 200 هزار نفر به این مرکز خرید بزرگ در شهر پرت می فرایند. میل کردن یک وعده غذایی بی نظیر را در رستوران های وستفیلد ویتفورد سیتی از یاد نبرید.

کینگز پارک و باغ گیاه شناسی

یک پیک نیک رویایی در محیطی سرسبز و سرشار از اکسیژن در کنار رودخانه سوان را می توانید در کینگز پارک و باغ گیاه شناسی تجربه کنید. در این منطقه که مساحتی بالغ بر 400 هکتار دارد، دوچرخه سواری و بوشواک یکی از محبوب ترین تفریحات مردم استرالیا هستند. بوشواک اصطلاحی است که مردم منطقه پرت به پیاده روی در دل طبیعت اطلاق می نمایند. نقشه کینگز پارک را حتما به همراه داشته باشید و دیدن درخت غول پیکر و بزرگ بوآب (Boab tree) کهنسال 700 ساله این منطقه را از قلم نیاندازید. این درخت بزرگ را از 3000 کیلومتر دورتر و از منطقه کیمبرلی به این مکان آورده اند تا به زیبایی های طبیعت این ناحیه بیفزایند.

ساحل کاتسلو (Cottesloe Beach)

شن های سفید و دریای آبی و زلال، ساحل کاتسلو را به یکی از بی بدیل ترین جاذبه های دنیاگردی پرت بدل کرد. چمن های سرسبز اطراف این ساحل، زیبایی آن را دوچندان نموده و آن را به مکانی برای فرار از شلوغی های شهری مبدل نمود. آرامشی عمیق بر این منطقه از شهر پرت حکمفرماست. تنها نکته مهمی که باید براساس راهنمای سفر به پرت به خاطر داشته باشید، این است که آب های اطراف این ساحل تنها در بخش های ابتدایی عمقی بین یک تا دو متر دارند و بعد از آن به شدت عمیق می شوند. اگر قصد شنا کردن دارید، به شدت مراقب باشید.

کلیسای سنت جورج (St Georges Cathedra)

عاشقان معماری و هنر، بدون تردید از ورود به این کلیسای قدیمی لذت فراوانی خواهند برد. این کلیسا که در قرن 18 میلادی به شکل اولیه بازسازی شد، با نورهای فیلتر شده داخلی و نمایشگاهی از آثار بی نظیر بعضی از بزرگترین هنرمندان، مکانی است منحصر بفرد برای دنیاگردانی که به دیدن این منطقه می فرایند. براساس راهنمای سفر به پرت باید بدانید که بهتر است برای دیدن تمام بخش های این کلیسای زیبا دست به دامان یکی از تورهای جذاب کلیسای سنت جورج شوید.

سفر با کشتی های کروز، ماجراجویی بر روی رودخانه سوان

یکی از تفریحات لوکس بر روی رودخانه سوان، سفری خاطره انگیز با کشتی های کروز است. تورهای مختلف و فراوانی مشغول ارائه خدمات در این زمینه هستند، اما توری که در این میان برای خود شهرتی کسب نموده و خدمات آن مورد پسند اغلب دنیاگردان بود، تور کاپیتان کوک (Captain Cook Cruises) است که می تواند لذت این تفریح خود را دوچندان نماید. اگر می خواهید این خاطره دلچسب تر شود، براساس راهنمای سفر به پرت پیشنهاد می کنیم میل یک وعده نهار بر روی رودخانه سوان را از دست ندهید.

لندن کورت (London Court)

تهیه سوغات و خریدی رویایی را می توانید در حیاط لندن یا همان لندن کورت تجربه کنید یا روی یکی از جایگاه های کافه های متعدد این منطقه زیبا بنشینید و از دیدن فضای قدیمی و ساعت کهنسال آن لذت ببرید و طعم تلخ و دلچسب قهوه را زیر زبان خود مزه کنید. آب نبات های انگلیسی با مزه اصیل در کنار مغازه های عتیقه فروشی از دیگر جاذبه های دنیاگردی پرت است.

مارگارت ریور (Margaret River)

درون دره ای به نام مارکارت ریور در 270 کیلومتری شهر پرت، یکی از مشهورترین مناطق توریستی این شهر دیده شده که نوشیدنی های جذاب و تاکستان هایی سرسبز دارد. سالانه 500 هزار دنیاگرد خود را به مارگارت ریور می رسانند و از موج سواری و فستیوال های فرهنگی بهره می برند.

چه زمانی به شهر پرت سفر کنیم؟

حالا که با بعضی از جاذبه های دیدنی و زیبای شهر پرت آشنا شدید، بهتر است از شرایط آب و هوایی این منطقه از دنیا هم اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید بسته به علایق و سلیقه خود زمان مناسبی را برای سفر پیدا کنید. شهر پرت، شهری است با فصل های مختلف. زمستان های پرت معمولا سرد و بارانی هستند، اما زیبایی های خاصی را به همراه دارند. اگر قصد سفری زمستانی به این بخش از دنیا را دارید، لباس مناسب را از قلم نیاندازید، بخصوص شب ها که دمای هوا سردتر هم می شود. تابستان های شهر پرت هم بسیار گرم و خشک هستند. البته نسیمی ساحلی و ورزش های آبی می توانند بر این گرما غلبه نمایند. طوفان های ماه دسامبر تا فوریه هم به میزان قابل توجهی دمای هوا را کاهش می دهند و این فرصت را به شما می دهند که به گردش در شهر پرت بپردازید. این طوفان ها گاهی 14 ساعت ادامه دارند. اما اگر به دنبال هوایی دلچسب و رویایی برای قدم زدن هستید، بهتر است فصل های پاییز و بهار را انتخاب کنید. البته براساس راهنمای سفر به پرت به این نکته توجه داشته باشید که در ماه های آوریل و مارس، دمای هوا بالاتر از ماه های دیگر این فصول است.

هزینه حمل و نقل در شهر پرت

همانند بیشتر شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، هزینه حمل و نقل در پرت استرالیا هم بالا بوده و بهتر است برای جلوگیری از مخارج اضافی سراغ اتوبوس و قطارهای این منطقه زیبا بروید. برای اینکه حدود اختلاف این هزینه ها را بتوانید حدس بزنید، کافی است بدانید که هزینه یک شاتل برای رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر پرت، 15 دلار بوده و برای یک تاکسی باید 38 تا 58 دلار بپردازید. اما می توانید برای عبور و مرور در سطح شهر، بلیتی یکی روزه تهیه کنید تنها با 12.10 دلار.

هزینه اقامت در شهر پرت

شهرهای بزرگ و توریستی با توجه به فصول پر مسافر، هزینه های اقامت خود را بالا و پایین می برند، اما شهر پرت تقریبا از این قاعده مستثنی است. هر چند در بهار و پاییز قیمت ها کمی بالاتر هستند، اما اختلاف این قیمت با قیمت های تابستان و زمستان به قدری کم است که می توان گفت تفاوت چندانی ندارند. هرینه یک هاستل با اتاق های اشتراکی بین 20 تا 35 دلار بوده و اگر به دنبال اتاق خصوصی هستید، باید برای یک شب 60 دلار را در نظر بگیرید. قیمت هتل در این منطقه بسته به تعداد ستاره هتل عبارتست از:

هتل 5 ستاره از 176 تا 514 دلار

هتل 4 ستاره از 98 تا 308 دلار

هتل 3 ستاره از 63 تا 232 دلار

هتل 2 ستاره از 30 تا 130 دلار

هتل 1 ستاره از 25 تا 70 دلار

هزینه خورد و خوراک در شهر پرت

برای میل یک صبحانه کامل و عالی باید 6 تا 12 دلار را در نظر بگیرید. پیشنهاد می شود خود را به Cappuccino Strip برسانید و از منوی یکی از کافه های متعدد این منطقه، صبحانه مورد نظر خود را پیدا کنید. برای تجربه یک نهار دلچسب هم 8 تا 15 دلار هزینه کنید و در یکی از چندین غذاخوری مشهور و معتبر این منطقه یک وعده مناسب میل کنید. برای شام پیشنهاد ما میل غذای دریایی به خصوص صدف های این ناحیه هست، اما با 12 تا 25 دلار می توانید یک شام خوب نوش جان کنید. اگر از آن دست دنیاگردانی هستید که علاقه به آشپزی دارید و یا قصد صرفه جویی دارید، می توانید برای یک هفته بسته به سبک آشپزیتان مواد مورد احتیاج را با 85 تا 106 دلار تهیه کنید.

روش های صرفه جویی در هنگام سفر به شهر پرت

1 - از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و به سراغ خرید بلیت های یک روزه یا بیشتر بروید.

2 - کار کنید. تعجب نکنید! بسیاری از هاستل ها در عوض چند ساعت کار به شما اتاق کرایه می دهند. البته اغلب این هاستل ها شرط کار کردن برای یک هفته را دارند.

3 - وبسایت کوچ سرفینگ مشهور و محبوب شما را میهمان خانه اهالی پرت می نماید و معمولا می توانید با هزینه بسیار پایین و گاهی رایگان در خانه بومی ها زندگی کنید و دوستانی از ملیت های گوناگون پیدا کنید.

4 - آشپزی کنید. با مراجعه به هزینه خورد و خوراک می توانید به تفاوت هزینه های خورد و خوراک در صورت آشپزی پی ببرید.

5 - روزهای یکشنبه خود را به ساحل کاتسلو (Cottesloe) برسانید و در جمع بزرگسالان و جوان های بومی شهر، در کنار این مردم بنوشید و بخورید. حتی با دادن هزینه های این دورهمی های اشتراکی، شما صرفه جویی نموده اید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1000

به "راهنمای سفر به پرت؛ شهری زیبا در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پرت؛ شهری زیبا در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید