علت قطع برق بدون اطلاع قبلی چه بود؟

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، در روزهای گذشته قطعی گسترده برق سراسر کشور را در گیر خود کرد.

علت قطع برق بدون اطلاع قبلی چه بود؟

در همین رابطه یکی از دلایل اساسی نارضایتی شکل گرفته پیرامون مسئله قطعی برق نحوه اطلاع رسانی ضعیف برنامه خاموشی ها تلقی می گردد. در حقیقت قطعی برق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به تاریخ 29 و 30 اردیبهشت ماه سال 1400 بدون هیچ اعلام قبلی به خانه مردم رسید و بخش عمده ای از فعالیت های روزانه مردم را مختل کرد.

ابعاد پدیده قطعی بی خبر برق به اندازه ای وسیع بود که دامن بیماران کرونایی، ملی پوشان تیم ملی شطرنج، امتحانات دانش آموزان و سایر اقشار جامعه را در بر گرفت.

تاخیر در تکمیل تعمیرات نیروگاه های کشور

بر اساس پیگیری های اجرا شده، علت اطلاع رسانی ضعیف صنعت برق در روبرو با خاموشی های انتهای اردیبهشت ماه سال 1400، تاخیر در تکمیل تعمیرات بخشی از نیروگاه های کشور بوده است.

بر همین اساس، مقرر بود تا پیش از ورود به پیک گرمای فصل بهار، نیروگاه 1000 مگاواتی اتمی بوشهر به همراه 3500 مگاوات از ظرفیت نیروگاه های حرارتی دوره تعمیرات خود را به اتمام برسانند و در تامین برق به شبکه یاری نمایند.

با این وجود تعمیرات تا زمان مورد نظر به انتها نرسیده و تاخیر در تکمیل تعمیرات نیروگاه های مذکور سبب شده تا صنعت برق با بحران خاموشی روبرو شده و مجبور به قطع برق بدون اطلاع قبلی به مردم گردد.

بر این اساس وزارت نیرو که انتظار داشت تا زمان مورد نظر تعمیرات این واحدهای نیروگاهی به اتمام برسد برای اطلاع رسانی قطع برق به مردم هیچ برنامه ریزی مشخصی نداشته است و به همین دلیل جداول منتشر شده برای قطعی برق در روزهای بعد هم پراشتباه و غیر قابل ارجاع بوده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1795

به "علت قطع برق بدون اطلاع قبلی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت قطع برق بدون اطلاع قبلی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید