قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً در مدل های آیفون 15 پرو و بالاتر اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، پیش بینی می شود که اپل در خود که در تاریخ 21 خرداد برگزار خواهد شد، با رونمایی از iOS 18، نسل تازه سیستم عامل خود به طور رسمی وارد عرصه رقابت های مرتبط با هوش مصنوعی در عرصه گوشی های هوشمند شود. در همین زمینه خبری از سوی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده که بر اساس آن بعضی از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی سیستم عامل iOS 18 برای اجرا به گوشی های سری آیفون 15 پرو یا تازهتر احتیاج خواهد داشت.

قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً در مدل های آیفون 15 پرو و بالاتر اجرا می گردد

گزارش های متعددی از سوی رسانه ها حاکی از آن است که سیستم عامل نو اپل، iOS 18، مجموعه ای از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را در خود جای داده که با برنامه های ویژه آیفون یکپارچه خواهند شد. اپل در پی آن است تا این ویژگی های هوش مصنوعی را به گونه ای طراحی کند که به صورت محلی و بدون احتیاج به ارسال داده ها به سرور (On-Device) کار نمایند، که این امر نه تنها سرعت پردازش داده ها را افزایش می دهد بلکه اطمینان خاطر بیشتری را نیز به کاربران در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت داده هایشان می دهد. بعلاوه بعضی از ویژگی های پیچیده تر هوش مصنوعی که امکان پردازش در دستگاه به صورت محلی وجود ندارد، برای انجام پردازش های لازم به سرورهایی ابری منتقل خواهند شد.

به نظر می رسد که استفاده از بعضی از ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی موجود در سیستم عامل iOS 18 به صورت محلی تنها بر روی مدل های بالارده آیفون، از جمله آیفون 15 پرو و نسخه های نوتر مانند آیفون 16 ممکن خواهد بود. محدودیت دسترسی به ویژگی های هوش مصنوعی نوترین نسخه iOS، یعنی iOS 18 برای مدل های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به خاطر استفاده از تراشه A17 پرو در این دستگاه ها است. این پردازنده با فناوری 3 نانومتری خود، عملکردی دو برابر بهتر از تراشه 4 نانومتری A16 که در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به کار رفته، ارائه می دهد و قادر است تا 35 تریلیون دستورالعمل را در هر ثانیه پردازش کند.

تا به امروز جزئیات دقیقی در مورد ویژگی های اختصاصی هوش مصنوعی iOS 18 که تنها برای مدل های آیفون 15 پرو و بالاتر در دسترس خواهند بود، افشا نشده اند. اما این امر تعیین است که تمام مدل های سری آیفون 16 به تراشه های پیشرفته 3 نانومتری A18 مجهز خواهند شد. با این حال، انتظار می رود که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس با بهره گیری از نسخه قدرتمندتر تراشه A18 پرو، توانایی پشتیبانی از تعداد بیشتری از ویژگی های پیچیده هوش مصنوعی را داشته باشند.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1403 بروزرسانی: 13 خرداد 1403 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2445

به "قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً در مدل های آیفون 15 پرو و بالاتر اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً در مدل های آیفون 15 پرو و بالاتر اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید