آی پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون 12

به گزارش وبلاگ واحدی، شرکت اپل آخرین بار در سال 2019 سری آی پاد تاچ خود را به روزرسانی کرد. اکنون یقینا بسیاری از افراد در مورد سرنوشت آی پاد تاچ و بقاء این گجت کنجکاو هستند. با این حال اکنون معین شده که آی پاد تاچ کماکان زنده است. بر اساس اظهارات یک شخص خبرچین با نام استیو موزر در توئیتر، شرکت اپل احتمالا به دنبال عرضه مدل جدید آی پاد تاچ در اواخر امسال میلادی است.

آی پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون 12

به گزارش فرادید؛ آقای موزر در توئیت خود ادعا می نماید که آی پاد تاچ جدید اپل در فصل پاییز امسال عرضه خواهد شد. بر اساس تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط وی به نظر می رسد که آی پاد تاچ جدید احتمالا از الگوی طراحی آی فون 12 استفاده خواهد نمود. این پدیده بدان معناست که گجت جدید احتمالا مجهز به لبه های تخت در اطراف بدنه خواهد بود؛ در حالی که مدل های پیشین دارای بدنه ای با لبه های خمیده بودند.

شرکت اپل در نوامبر سال 2020 نام آی پاد تاچ را به فهرست دستگاه های پشتیبانی کننده از سرویس اپل موزیک اضافه نمود. اکنون دلیل پشت پرده چنین اقدامی روشن شده است. اپل به دنبال عرضه مدل نسل آینده آی پاد تاچ در پاییز امسال است. این یافته به لطف اطلاعات ارائه شده توسط فردی با شناسه AppleLe 257@ و تصاویر منتشر شده توسط کاربری با شناسه Apple-Tomorrow@ به دست آمده است. - استیو موزر؛ 21 مه 2021

اکنون اپل مدت هاست که از قالب طراحی با لبه های تخت استفاده می نماید و به کارگیری این الگو در آی پاد تاچ آینده حقیقتا جای تعجب ندارد. در واقع تصاویر اخیرا لو رفته نشان می دهند که اپل به دنبال استفاده از طراحی Flat Edge در اپل واچ سری 7 است.

همان طور که پیش تر اشاره شد؛ در حال حاضر پیرامون مشخصات و امکانات آی پاد تاچ جدید جزئیات چندانی در دست نیست؛ بنابراین برای روشن شدن موضوع ناچارا بایستی کماکان منتظر بمانیم.

امروزه گوشی های آی فون از تقریبا تمامی قابلیت های آی پاد تاچ برخوردار هستند و تصمیم اپل مبنی بر ادامه فراوری سری آی پاد امری جالب توجه است. با این حال آی پاد تاچ کماکان گزینه ای مناسب برای آن دسته از کاربرانی است که مایل به افزایش مدت شارژدهی باتری آی فون های خود هستند. به علاوه آی پاد تاچ دستگاهی مطلوب برای آن دسته از کاربرانی است که صاحب یک گوشی غیر آی فون به عنوان گجت اصلی بوده و در عین حال کماکان خواستار تجربه نمودن سیستم عامل iOS هستند.

تاریخچه آی پَد

استیو جابز، موسس اپل، در سخنرانی 1983 زمانی که گفت استراتژی شرکت ساده بود گفت: آنچه ما می خواهیم انجام دهیم این است که می خواهیم یک کامپیوتر فوق العاده عظیم را در کتابی قرار دهیم که شما بتوانید در عرض 20 دقیقه از آن بهره ببرید … و ما واقعا می خواهیم این کار را با یک پیوند رادیویی در آن انجام دهیم تا شما در ارتباط با همه این پایگاه های اطلاعاتی عظیم تر و کامپیوتر های دیگر باشید.

اولین رایانه لوحی اپل Newton MessagePad 100 بود، که در سال 1993 معرفی گردید و از هسته پردازنده ARM 6 ساخته شده توسط ARM، فراوری شده در سال 1990، از شرکت Acorn Computers که اپل در آن سرمایه گذاری کرد، استفاده می گردد.

اپل همچنین نمونه اولیه ای از تبلت مبتنی بر PowerBook Duo، PenLite را فراوری کرد، اما تصمیم گرفت که برای جلوگیری از صدمه زدن به فروش مِسِیج پد، آن را بفروشد. اپل چندین PDA مبتنی بر نیوتن را منتشر کرد. نسخه نهایی، MessagePad 2100، در سال 1998 متوقف شد.

اپل از 12 مارس 2010 آغاز به پیش خرید اولین نسل آیپد کرد. تنها تغییر اساسی در دستگاه بین اعلامیه و در دسترس بودن برای پیش سفارش تغییر رفتار سوئیچ جانبی برای انجام یا قطع صدا یا قفل چرخش صفحه بود (قابل انتخاب توسط کاربر). نسخه وای فای آیپد در 3 آوریل 2010 در ایالات متحده به فروش رسید. نسخه وای فای + 3جی در تاریخ 30 آوریل منتشر شد.

جابز در 2 مارس 2011 در کنفرانس مطبوعاتی از آی پد 2 رونمایی کرد. آیپد 2 حدود 33٪ نازک تر از نسل قبلی و 15٪ سبکتر، پردازنده بهتری دارد، یک Apple A 5 دو هسته ای که به گفته اپل، دو برابر سریعتر از پردازنده قبلی برای پردازنده و تا 9 برابر سریعتر برای پردازنده های گرافیکی است. آیپد 2 شامل دوربین های جلو و عقب است که از برنامه ویدیویی تلفن فیس تایم و همچنین ژیروسکوپ سه محوری پشتیبانی می نماید. این باتری 10 ساعت اصلی باتری را حفظ نموده و یک طرح قیمت گذاری مشابه داشت.

جانشین آی پد 2 در 7 مارس 2012 توسط تیم کوک مدیر عامل اپل در مرکز هنر Yerba Buena رونمایی شد. آیپد جدید شامل یک پردازنده جدید دو هسته ای A 5 X با گرافیک چهار هسته ای و یک صفحه نمایش شبکیه چشم با وضوح 2048 در 1536 پیکسل، بیش از 50 درصد پیکسل بیشتر از یک صفحه تلویزیون استاندارد 1920 در 1080 استاندارد است.

در کنار راه اندازی سخت افزار نسل چهارم آی پد، اپل آی پد مینی را معرفی کرد. صفحه نمایش آن با ابعاد 7/9 اینچ در مقابل تبلتی مثل نکسوس 7 بود. سخت افزار آی پد مینی جدید مشابه آی پد 2 است، صفحه نمایش با وضوح 1024 در 786 پیکسل و یک صفحه نمایش پردازنده دو هسته ای A 5، اما 53٪ سبک تر و 7/2 میلی متر ضخامت دارد. در تاریخ 2 نوامبر 2012، با ظرفیت 16 گیگابایت، 32 گیگابایت و 64 گیگابایت و نسخه های وای فای یا وای فای + سلولار منتشر شد.

در 22 اکتبر 2013، اپل نسل پنجم آیپد را با نام آی پد ایر و نسل دوم آیپد مینی با نام آیپد مینی 2 را که با صفحه نمایش شبکیه چشم همراه است، معرفی کرد. آی آی پد ایر از اول نوامبر 2013 با قیمت 499 دلار به فروش رسید، در حالی که آی پد مینی 2 در 12 نوامبر 2013 با قیمت 399 دلار به بازار عرضه شد.

در اکتبر 2014، اپل آیپد ایر 2 و آی پد مینی 3 را منتشر کرد. آیپد ایر 2 اولین دستگاه آی او اس است که از پردازنده مرکزی سه هسته ای و 2 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. علاوه بر نازک تر و سریعتر بودن از مدل قبلی خود، آی پد ایر، دارای ویژگی تاچ آی دی است و با گزینه رنگ طلایی نیز در دسترس است. آیپد مینی 3 از نظر طراحی و سخت افزار شبیه به آیپد مینی 2 است، اما شامل تاچ آی دی می باشد و در رنگ طلایی نیز موجود است.

در سپتامبر 2015، آی پد پرو معرفی گردید که شامل صفحه نمایش 12/9 اینچی و نسخه 9/7 اینچی در مارس 2016 با افزودن گزینه 256 گیگابایتی برای هر دو مدل آیپد پرو اعلام شد.

در تاریخ 21 مارس 2017، آیپد جدیدی معرفی گردید. این سخت افزار شامل پردازنده A 9 است و به گونه ای طراحی شده است که نسخه ارزان قیمت آی پد باشد.

در ژوئن 2017، سخت افزار نسل دوم آیپد پرو دارای صفحه نمایش 12/9 و 10/5 اینچی اعلام شد.

در تاریخ 28 مارس 2018، آی پد جدید (نسل ششم) معرفی گردید. مدل جدید با استفاده از پردازنده A 10 Fusion و پشتیبانی کامل از اپل پنسل، جایگزین مدل 2017 می گردد.

در تاریخ 30 اکتبر 2018، نسل سوم آیپد پرو معرفی گردید و اولین نسلی بود که از 1 ترابایت فضای ذخیره سازی پشتیبانی می نماید.

در 18 مارس 2019، اپل آی پد ایر (نسل سوم) و آی پد مینی (نسل 5)، هر دو با پردازنده های A 12 Bionic را معرفی کرد.

در 10 سپتامبر 2019، آیپد نسل هفتم با نمایشگر عظیمتر 10/2 اینچی و پشتیبانی از صفحه کلید هوشمند معرفی گردید. این گوشی بیشتر مشخصات نسل ششم آیپد 9/7 اینچی را حفظ می نماید.

در تاریخ 18 مارس سال 2020، نسل دوم آیپد پرو 11 اینچی و نسل چهارم آیپد پرو 12/9 اینچی معرفی گردیدند. هر دو طراحی یکسانی را حفظ نموده اند، اما با یک دست انداز جدید دوربین، دارای یک دوربین فوق عریض 10 مگاپیکسلی، یک اسکنر LiDAR و یک تراشه A 12 Z Bionic است. تقریباً همه چیز از نسل قبلی منتقل شده است، صفحه نمایش رِتینا 11 اینچ و 12/9 اینچ، طراحی نازک 5/9 میلی متر و ...

یک سال پس از رویداد آیپد نسل هفتم، آی پد نسل هشتم و آیپد ایر نسل چهارم معرفی گردیدند. آی پد نسل هشتم همچنان دارای صفحه نمایش 10/2 اینچی، پشتیبانی از کیبورد هوشمند، همان گزینه های ذخیره سازی، 32 و 128 گیگابایت و رنگ های یکسان است، اما اکنون پردازنده A 12 Bionic از آیفون XS را دارد. آی پد ایر اکنون همان طراحی آی پد پرو را دارد که دارای لبه های مربع شکل، صفحه نمایش شبکیه چشم مایع، پورت USB-C و پشتیبانی از صفحه کلید هوشمند فویلو و کیبورد جادویی است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1812

به "آی پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید