متا برای رقابت با ChatGPT مدل تازه هوش مصنوعی می سازد

به گزارش وبلاگ واحدی، وال استریت ژورنال گزارش نموده که متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی تازه و قدرتمندتر است.

متا برای رقابت با ChatGPT مدل تازه هوش مصنوعی می سازد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که متا در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی تازه است که به عنوان قدرتمندترین مدل ارائه شده به وسیله اپن ای آی طراحی شده است.

این روزنامه گفت که شرکت مادر فیسبوک میخواهد مدل تازه هوش مصنوعی خود را در سال آینده آماده کند و افزود که چندین برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری با نام ال لاما-2 خواهد بود.

ال لاما-2 مدل زبان هوش مصنوعی منبع باز متا است که در ماه جولای(تیر-مرداد) راه اندازی شد و به وسیله سرویس های ابری اژر مایکروسافت برای رقابت با چت جی پی تی و بارد گوگل توزیع شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که سیستم برنامه ریزی شده، که جزئیات آن هنوز ممکن است تغییر کند و به سایر شرکت ها برای ایجاد متن، تحلیل و سایر خروجی های پیچیده یاری می نماید.

متا انتظار دارد در اوایل سال 2024 آموزش سیستم هوش مصنوعی تازه را که به عنوان یک مدل زبان بزرگ شناخته می گردد، شروع کند.

از زمان راه اندازی چت جی پی تی در اواخر سال گذشته، کسب وکارها و شرکت ها برای قابلیت های تازهتر و اصلاح فرآیندهای تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده اند.

بلومبرگ نیوز در ماه ژوئیه(خرداد-تیر) گزارش داد که اپل در حال کار بر روی ارائه های هوش مصنوعی مشابه چت جی پی تی و گوگل بارد است و افزود که چارچوب خود را که به نام آژاکس شناخته می گردد، برای ایجاد مدل های زبان بزرگ ساخته و بعلاوه در حال آزمایش آن است. ربات چتی که بعضی از مهندسان آن را اپل جی پی تی می نامند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2425

به "متا برای رقابت با ChatGPT مدل تازه هوش مصنوعی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا برای رقابت با ChatGPT مدل تازه هوش مصنوعی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید