منابع دیپلماتیک، اختلافات عمیق مذاکرات روسیه و ترکیه درباره لیبی را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ واحدی، منابع دیپلماتیک در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط، علت لغو ناگهانی سفر مقامات روسیه به استانبول برای گفت وگو درباره لیبی را اختلافات عمیق بین دو طرف عنوان کردند.

منابع دیپلماتیک، اختلافات عمیق مذاکرات روسیه و ترکیه درباره لیبی را به تعویق انداخت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز گذشته سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور به استانبول به طور ناگهانی لغو شد. قرار بود در این سفر بحران لیبی محور گفت وگوی این مقامات روس با همتایان ترک خود باشد.

منابع دیپلماتیک در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط دلیل این مسئله را اختلافات عمیق بین دو کشور که هر یک از یکی از طرف های درگیر در بحران لیبی حمایت می نماید، عنوان کردند.

وزرات خارجه روسیه ضمن اعلام خبر تعویق مذاکرات و موکول شدن آن به زمانی دیگر، گفت ارتباط بین مسکو و آنکارا ادامه خواهد یافت. این بیانیه اضافه کرد: وزارتخانه های خارجه و دفاع روسیه و ترکیه در کوشش برای حمایت از توافقی به منظور خاتمه بحران در این کشور آفریقایی هستند.

ترکیه و روسیه هیچ یک دلیلی برای به تاخیر افتادن این مذاکرات که از صبح دیروز در تماس های بین دو طرف برای انجام به موقع آن کوشش می شد، ارائه نکردند.

بنابر این گزارش، ترکیه امیدوار بود در این مذاکرات به مسئله سوریه به خصوص با توجه به حضور محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در استانبول هم زمان با حضور هیئت روسیه در این شهر، نیز پرداخته گردد.

این منابع گفتند مولود چاووش اوغلو آخرین کوشش ها برای متقاعد کردن لاوروف به انجام این سفر را هم انجام داد اما کوشش هایش بی فایده بود.

روسیه مخالف مداخله نظامی ترکیه در لیبی است، جایی که آنکارا از دولت وفاق ملی تحت ریاست فائز السراج در غرب (طرابلس) حمایت می نماید. روسیه در این بحران اما حامی نیروهای شرق لیبی تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1211

به "منابع دیپلماتیک، اختلافات عمیق مذاکرات روسیه و ترکیه درباره لیبی را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع دیپلماتیک، اختلافات عمیق مذاکرات روسیه و ترکیه درباره لیبی را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید