کاریکاتور آدامسی اکونومیست برای آمریکا

به گزارش وبلاگ واحدی، وعده های توخالی باراک اوباما در گلاسکو درباره تغییرات اقلیمی، جنبش اجتماعی در آمریکا و ایمنی نوزادان در برابر کرونا، سوژه های امروز روزنامه های مهم دنیا اند.

کاریکاتور آدامسی اکونومیست برای آمریکا

به گزارش خبرنگاران، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در توضیح مهمترین اخبار روزنامه های چهارشنبه ـ 19 آبان ماه ـ نوشته است:

سقوط بایدن

کاریکاتوری در نشریه اکونومیست تصویر شده است: پایی که بلند شده و زیر آن آدامس کش آمده ای نشانه رفته است. آدامس، رنگ های پرچم آمریکا است. یا به گونه ای رنگ احزاب آمریکا. نوشته می گوید: بسته پیشنهادی مصارف اجتماعی، از سوی دموکرات ها، نمی تواند رویای آمریکائیان را بازسازی کند. جنبش اجتماعی در آمریکا، پایانی جز سقوط ندارد. درست چون همان سرنوشتی که خود جو بایدن در دهه چهل میلادی در آمریکا داشته است. به هنگامی که پدر، همه دارایی اش را از دست داد و تهیدستی، خانواده را دربرگرفت. جو بایدن خود، سرنوشتش را گره خورده، با جنبش های اجتماعی در آمریکا یافت.

هدف آرمانی صفر

ال پائیس روزنامه اسپانیا نوشت: آیا بحران اقلیمی، آمریکا را وادار خواهد ساخت، تا به سوخت اتمی فکر کند؟ تحلیلگران انرژی می گویند، دستیابی به هدف آرمانی صفر در انتشار گازها بدون انرژی اتمی، ناممکن به نظر می آید. و طرحی از خودرویی با پرچم های سرخ، در اکونومیست دستی را نشان می دهد که گردش به راست را اشاره می نماید. نوشته می گوید، ونزوئلا نا خواسته دارد راه را برای راست تندگرا در آن کشور هموار می نماید. گردش به راست. و این پرسش که به راستی در مذاکرات همایش کاپ 26 چه می گذرد؟ برای بیرونی ها، همه چیز مبهم و نا آشکار است. اما برای درونی ها، همه چیز خصمانه و خشمناک است. بحث و جدلی که تمامی ندارد.

وعده های بر باد اوباما

له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی نوشت: باراک اوباما، بر صحنه گلاسکو آمد و غیبت شی و پوتین را نومیدکننده خواند. در عوض ونسا ناکاته، به او تاخت. او یک فعال شناخته شده محیط زیست از آفریقای جنوبی است که به اوباما گفت، شما خود با وعده هایی که درباره تغییرات اقلیمی دادید بد عهدی کردید. بارک اوباما، برای مهار تغییرات اقلیمی قصد ملاقات با گرتا تونبرگ، نوجوان فعال زیست محیطی از سوئد را داشت. اما او جزیره را ترک نموده بود. وعده های باراک اوباما، برای مهار تغییرات اقلیمی در دوازده سال گذشته بر باد رفته است.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

نوزادان ایمن در برابر کرونا

له رپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی نوشت: تازه ترین پژوهش در پلی کلینیک رم می گوید، شیرمادر، قادر به حفظ نوزادان تازه به جهان آمده از ویروس کووید 19 است. شیر مادر نه تنها آنتی بادی یا پادتن مادر را به نوزاد انتقال می دهد، بلکه سبب می گردد تا در نوزاد سیستم دفاعی بدن پدید آمده به مراقبت از او عمل کند. این پژوهش می گوید حتی مادران مثبت نشان داده از ویروس سارس ـ کوو ـ2 با دادن شیر مادر به نوزاد سیستم دفاعی بدن او را پدید آورده است. سیستم دفاعی ای که خود را به گونه مستقل در برابر ویروس، حفظ می نماید. درست همچون همان کاری که واکسیناسیون در بدن عمل می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2028

به "کاریکاتور آدامسی اکونومیست برای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریکاتور آدامسی اکونومیست برای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید