گردشی به یاد ماندنی در پوکت، ساحل کامالا

به گزارش وبلاگ واحدی، این روز ها تایلند به مقصد گردشگری محبوبی میان گردشگران ایرانی تبدیل شده است. پوکت یکی از شهر هایی است که در سفر به تایلند، بازدید از آن حتما توصیه می گردد. در پوکت سواحل زیادی وجود دارند که یکی از آن ها، ساحل تقریبا دست نخورده کامالا است. این ساحل با آرامش و سکوت خود، افراد را جذب خود می نماید. با خبرنگاران همراه شوید.

گردشی به یاد ماندنی در پوکت، ساحل کامالا

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

ساحل کامالا در شمال ساحل پاتونگ قرار گرفته است و در آن خبری از شلوغی و سر و صدای پاتونگ نیست و محل مناسبی برای استراحت و گذران ساعاتی خوش است. این خلیج کوچک که محل مناسبی برای ماهیگیری نیز محسوب می گردد و اطرافش را تماما جنگل های انبوه پوشانده اند، به عنوان یکی از زیبا ترین سواحل پوکت شهرت دارد.

محیط آرام و به دور از هرگونه شلوغی این ساحل سبب شده که به محلی برای اقامت افراد بازنشسته یا افرادی که برای سفر به مدت طولانی تری آمده اند، تبدیل گردد. افراد در هتل ها، خانه ها و ویلا های اجاره ای که در سراسر ساحل وجود دارد، اقامت می نمایند. از دماغه این ساحل به سمت جنوب، ویلا های لوکس با نمایی بسیار زیبا از ساحل کامالا دیده می شوند.

با این که کامالا زیاد مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است، اما ویژگی های خاص خود را دارد. افرادی که به این ساحل علاقه دارند و به آن سفر می نمایند، همیشه به بقیه گوشزد می نمایند که از زیبایی های این ساحل برای بقیه تعریف نکنید چرا که همه به این جا می آیند و آن را خراب می نمایند!

اگر اولین بار است که به کامالا سفر می کنید، حتما عاشق سکوت و آرامش این ساحل خواهید شد. در میان اکثر ساحل های پوکت که حال وهوایی محبت آمیز و خانوادگی دارند، این ساحل تک است. خصوصا شب ها که در آن برنامه های تفریحی مختلف برگزار می گردد. همچنین رستوران های این ساحل بهترین غذا ها را با قیمتی مناسب ارائه می دهند. با این که مغازه های موجود در این ساحل همگی محلی هستند، اما امکان تخفیف دریافت وجود دارد و شما می توانید خریدی عالی داشته باشید.

با این که بازار های روز های تعطیل این ساحل بسیار معروف است، هنوز هم گردشگران کمی به بازدید از آن ها می آیند . اینجا حالت محلی خود را حفظ نموده است. خصوصا در جا هایی که دور تر از ساحل قرار دارند.

جاذبه های گردشگری و تفریحی کامالا

آدینه بازار

بازدید از آدینه بازار بهترین فرصت برای آشنایی با نوع زندگی و فرهنگ جنوب تایلند است. برخلاف توسعه های بسیار در سواحل، قسمت های دیگر کامالا حالت سنتی خود را حفظ نموده اند.

موج سواری

ساحل کامالا پس از سواحل کاتا و کالیم، سومین محل برای موج سواری محسوب می گردد. هواداران موج سواری در این ساحل می توانند از سه امکان مختلف موجود برای این ورزش استفاده نمایند. این سه امکان، موج سواری را برای همه، از مبتدی تا پیشرفته، فراهم ساخته است.

سالن بوئینگ کامالا

این سالن، تنها سالن بولینگ در پوکت است. این سالن در ابتدا توسط فردی انگلیسی و مخصوص به افراد حرفه ای و علاقه مند به بولینگ افتتاح شد اما کم کم افراد محلی نیز به آن علاقه مند شدند. از آنجایی که بولینگ ورزشی نیست که نیازمند قدرت بدنی بالا باشد، گزینه ای مناسب برای تمام افراد گروه های محبت آمیز یا خانواده است که ساعاتی خوش در کنار هم داشته باشند.

معبد وات بان

معبد بودایی وات بان که حالت سنتی خود را حفظ نموده است، در بخش جنوبی این ساحل قرار گرفته است. این معبد در سال 2004 و پس از سونامی بازسازی شد. معبد کامالا میان باغی زیبا قرار گرفته است و از پنج ساختمان تشکیل شده است. همچنین این معبد مرکز بودایی ها در روستای مسلمانان است.

رستوران های سنتی و مدرن

رستوران سیلک

از این رستوران پنج ستاره، نمایی بسیار زیبا از خلیج کامالا به چشم می خورد. در دکور این رستوران، از مواد طبیعی استفاده شده است. رستوران سیلک متخصص در انواع غذا های تایلندی با کیفیت بسیار عالی است. همچنین مکان مناسبی برای مناسبت های خاص است.

رستوران مانو بای

این رستوران که یکی از مکان های محبوب میان گردشگران محسوب می گردد، در یک ساختمان آجری و در دو طبقه قرار گرفته است. طبقه اول ظاهری سنتی دارد و طبقه دوم از چیدمانی مدرن برخوردار است. کیفیت غذا های تایلندی و فرانسوی که در این رستوران سرو می گردد عالی است و میزان هر پرس غذا نیز بسیار مناسب است. همه این خدمات با قیمتی مناسب عرضه می شوند.

رستوران سنتی ارکید سفید

این محل که ترکیبی از یک مدرسه آشپزی و رستورانی ساحلی است، ظاهر روستایی خود را مدیون چیدمان چوبی و ساده خود و همچنین درختان و باغ های اطرافش است. غذا نیز تقریبا ساده اما بسیار خوشمزه سرو می گردد.

رستوران محلی خائونا

رستورانی کوچک که نام آن روی تابلویی کوچک و فقط به زبان تایلندی نوشته شده است. اما تصویری که از یک اردک روی تابلو به چشم می خورد، این تصور را به شما می دهد که با چه چیزی بیشتر در منو سروکار خواهید داشت. مالک مهربان این رستوران، غذا های مختلف و فوق العاده ای را با گوشت اردک درست می نماید. همچنین چند غذا از گوشت های دیگر هم در منو وجود دارد. اما گفتنی است که این گوشت ها حلال هستند و از گوشت حرام نیستند.

آدرس

تایلند، پوکت، شمال ساحل پاتونگ، ساحل کامالا

راستا دسترسی

اگر قصد سفر بدون تور را دارید، به شهر پوکت رفته، از آنجا به سمت ساحل کامالا حرکت کنید. البته گردشگران اندکی به این ساحل می روند اما همین خلوتی و سکوت بهترین گزینه و دلیل برای رفتن به این ساحل است.

منبع: کجارو
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 273

به "گردشی به یاد ماندنی در پوکت، ساحل کامالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشی به یاد ماندنی در پوکت، ساحل کامالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید