5 روش آسان برای خرید شارژ موبایل

به گزارش وبلاگ واحدی، بخش زیادی از خدمات تلفن های همراه، پولی هستند. این بدان معنی است که اگر گوشی ما اعتبار کافی نداشته باشد، نه می توانیم از اینترنت استفاده کنیم، نه به کسی زنگ بزنیم و نه حتی یک پیامک خشک و خالی ارسال کنیم.

5 روش آسان برای خرید شارژ موبایل

بنابراین، شارژ کردن تلفن همراه، یکی از کارهایی است که باید در آن حرفه ای باشیم و تمام روش های موجود برای این کار را بدانیم. در این مقاله به سراغ بهترین روش های خرید شارژ موبایل می گردیم. با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از کدهای دستوری (USSD)

کدهای دستوری، روشی ساده برای خرید شارژ تلفن همراه به شمار می فرایند. تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهید، شماره گیری این کدها و خرید شارژ موبایل است. البته استفاده از این روش، نکته های مثبت و منفی خاص خودش را دارد که برایتان می گوییم:

نکته های مثبت استفاده از USSD

· بدون احتیاج به اینترنت

مسائل استفاده از USSD

· احتیاج به حفظ بودن اطلاعات کارت بانکی (شماره کارت، رمز دوم)

· مشکل در حفظ کردن کدهای شبیه به هم

· در منگنه گذاشتن کاربر از نظر زمانی (باید تمام مراحل خرید شارژ را تقریبا سریع انجام دهید. وگرنه از محیط کد، خارج می شوید.)

· استفاده از کدهای USSD با ریسک و باگ های امنیتی همراه است.

· وابسته بودن اجرای کدها به میزان آنتن تلفن همراه (اگر آنتن تلفن همراهتان نوسان داشته باشد، احتمالا در خرید شارژ موبایل دچار مشکل می شوید.)

چند کد دستوری که با استفاده از آنها می توانید شارژ موبایل بخرید:

· همراه اول: #1 و #123 و...

· ایرانسل: 141# رمز شارژ # و...

· آپ: #733

· هف هشتاد: #780

روش دوم: استفاده از پایانه فروش

از دستگاه های پوز (POS) یا همان پایانه های فروشگاهی هم می توان برای خرید شارژ موبایل استفاده کرد. روش کار با این دستگاه ها ساده است و با چند دکمه خرید انجام می گردد. اما نکته ای که وجود دارد این است که در این روش باید حتما دسترسی به دستگاه پوز (POS) فراهم باشد.

روش سوم: استفاده از دستگاه خودپرداز (ATM)

روش خرید از دستگاه خودپرداز هم مثل خرید از پایانه های فروشگاهی است. به این ترتیب که بعد از وارد کردن کارت بانکی، باید گزینه سایر خدمات را بزنید و بعد از معین کردن اپراتور و مبلغ، رمز شارژ را در رسید خود دریافت کنید.

روش چهارم: استفاده از وب سایت ها

گذشته از کدهای دستوری و اپلیکیشن ها از وب سایت ها نیز می توان شارژ تهیه کرد. اگر با بحث های امنیتی در محیط وب آشنا نیستند، فرایند خرید از وب سایت ها کمی دارای ریسک است. بنابراین سعی کنید از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی واقعی دارند، خرید کنید. علاوه بر این، به هنگام ورود به درگاه بانک، حتما آدرس سایت را دوباره و با دقت، مورد آنالیز قرار دهید. به چند نمونه از وب سایت های معتبر خرید شارژ موبایل توجه کنید:

· همراه اول (mci.ir)

· ایرانسل (irancell.ir)

· رایتل (rightel.ir)

· سامانه بام (متعلق به بانک ملی)

· و ...

روش پنجم: استفاده از اپلیکیشن ها

ترکیب گوشی موبایل و اینترنت، فرصت زندگی آسان تر را برای کاربران فراهم نموده است. اپلیکیشن های موبایل نیز با استفاده از قدرت دنیای مجازی، هر روز امکانات تازه تری را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. یکی از این ماجراهای مفید، خرید شارژ سیم کارت انواع اپراتورها است. برخلاف کدهای دستوری می توانید با نصب اپلیکیشن ها از سرویس های بیشتری بهره ببرید. علاوه بر این، دیگر مجبور به حفظ کردن کدهای عجیب و غریب نیستید. در ایران، اپلیکیشن های خوبی برای خرید شارژ موبایل وجود دارد. بیایید بعضی از آنها را با هم آنالیز کنیم:

1. اپلیکیشن های همراه بانک

بانکداری اینترنتی نیز همگام با اپراتورها و سایر اپلیکیشن های پرداخت، بخشی از خدمات خود را به خرید شارژ تلفن همراه اختصاص داده است. استفاده از این روش، احتیاجمند داشتن یک حساب بانکی فعال، مراجعه به بانک و درخواست فعال سازی همراه بانک است. بعضی از اپلیکیشن های بانکی شامل موارد زیر می شوند:

· اپلیکیشن بانک ملی (بام)

· اپلیکیشن بانک صادرات

· اپلیکیشن بانک ملت

· اپلیکیشن بانک کشاورزی

· و...

2. اپلیکیشن اپراتورهای همراه

هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه، اپلیکیشن مخصوص به خودشان را دارند. خرید شارژ، یکی از بخش های مهم این برنامه ها به شمار می رود. تنها کافی است برنامه مخصوص به اپراتور خود را در گوشی تان نصب نموده و از امکانات آن بهره ببرید. البته باید اشاره نمود که یکی از محدودیت های این اپلیکیشن ها امکان خرید شارژ، فقط از اپراتور مخصوص به خودشان است. بنابراین، شاید مجبور شوید برای هر سیم کارت، یک اپلیکیشن نصب کنید که سرویس های محدودی را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

بعضی از اپلیکیشن های این گروه شامل موارد زیر می شوند:

· ایرانسل من

· همراه من

· رایتل من

3. اپلیکیشن های پرداخت

شاید بهترین روش در خرید شارژ و بسته های اینترنتی استفاده از این اپلیکیشن ها باشد. در اپلیکیشن های پرداخت، امکان خرید بسته های شارژ از اپراتورهای مختلف با حفظ امنیت فراهم شده است. از طرفی با توجه به استقبال کاربران از این اپلیکیشن ها، رابط کاربری آنها شرایط بهتری نسبت به اپلیکیشن های دیگر دارد.

کاربردهای اپلیکیشن های پرداخت فقط به خرید شارژ محدود نمی گردد. در این اپلیکیشن ها علاوه بر خرید شارژ می توانید از سرویس های کاربردی دیگری مانند: خرید اینترنت، پرداخت قبوض، انجام کارهای بانکی و ... هم بهره ببرید.

بعضی از اپلیکیشن های پرداخت شامل موارد زیر می شوند:

· اپلیکیشن آپ

· اپلیکیشن کیپاد

· اپلیکیشن 724

نظر شما چیست؟

معمولا از چه روشی برای خرید شارژ موبایل خود استفاده می کنید؟

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1198

به "5 روش آسان برای خرید شارژ موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش آسان برای خرید شارژ موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید