آزاده شمس: اعضای گروه آن در حفظ اصالت و ظرافت های موسیقی ایرانی بسیار کوشش می نمایند

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران (پانا) - آزاده شمس می گوید گروه آن از نوازندگان درجه یک در حوزه موسیقی دستگاهی تشکیل شده که با همان شیوه گروه شیدا کار می نمایند و همان دقت و وسواسی که استاد لطفی داشتند را در تمرینات به خرج می دهند و در حفظ اصالت و ظرافت های موسیقی ایرانی بسیار کوشش می نمایند. گروه آن برای من بوی گروه شیدا را می دهد و بسیار دلنشین و دلچسب است.

آزاده شمس: اعضای گروه آن در حفظ اصالت و ظرافت های موسیقی ایرانی بسیار کوشش می نمایند

با این نوازنده قیچک و عضو گروه آن گفت وگویی انجام دادیم که در زیر می خوانید.

به عنوان سوال اول، از چه زمانی فعالیت هنری خود را آغاز کردید؟

من در سن 9 سالگی آغاز به یادگیری ساز ویولن کردم و از ابتدا به موسیقی ایرانی علاقه زیادی داشتم. از سال 1375 به وسیله استادم بهرنگ آزاده به محضر استاد تجویدی راه یافتم و ردیف های ایشان را با ویولن فرا گرفتم. از سال 1382 در ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی تا سرانجام همکاری ایشان با ارکستر ملی، نوازندگی کردم. از سال 1383 به عنوان تکنواز در کنار سیمین غانم ویولن زدم که این همکاری همچنان ادامه دارد. به توصیه همسرم از سال 1385 ساز قیچک آلتو را تهیه کردم و در گروه چنگ به سرپرستی رامین صفایی مشغول به نوازندگی شدم. به وسیله یکی از همکارانم در سال 1385 برای نوازندگی در گروه بانوان شیدا نزد استاد محمدرضا لطفی آزمون دادم و ایشان من را پذیرفتند و تا سرانجام فعالیت این گروه به عنوان نوازنده قیچک در کنار استاد لطفی ساز زدم و بسیار آموختم.

از چه زمانی و در فراوری چه آثاری با گروه آن همکاری کردید؟

از ابتدای تشکیل گروه آن که سال 1396 بود و در واقع از نوازندگان برجسته گروه های سه گانه شیدا تشکیل شده به دعوت دوستانم مشغول به همکاری شدم. در دو اجرا در فرهنگسرای نیاوران یکی به آهنگسازی سپیده مشکی و دیگری به آهنگسازی آریا محافظ شرکت داشتم. بعلاوه در آلبوم با فراغت چند سازم به آهنگسازی سپیده مشکی که سال 1397 منتشر شده قیچک زدم. آلبوم دیگری هم به آهنگسازی آریا محافظ در مایه ابوعطا در دست انتشار است که در ضبط آن حضور داشتم.

ویژگی فعالیت با گروه آن نسبت به دیگر گروه هایی که با آن ها همکاری داشتید، چیست؟

گروه آن از نوازندگان درجه یک در حوزه موسیقی دستگاهی تشکیل شده که با همان شیوه گروه شیدا کار می نمایند و همان دقت و وسواسی که استاد لطفی داشتند را در تمرینات به خرج می دهند و در حفظ اصالت و ظرافت های موسیقی ایرانی بسیار کوشش می نمایند. گروه آن برای من بوی گروه شیدا را می دهد و بسیار دلنشین و دلچسب است.

چه آثاری در دست فراوری و انتشار دارید؟

در حال حاضر در کنار تدریسم مشغول تدوین متد آموزش قیچک آلتو هستم که امیدوارم جلد اول آن تا سرانجام سال جاری همراه با فایل صوتی منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2258

به "آزاده شمس: اعضای گروه آن در حفظ اصالت و ظرافت های موسیقی ایرانی بسیار کوشش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزاده شمس: اعضای گروه آن در حفظ اصالت و ظرافت های موسیقی ایرانی بسیار کوشش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید