آزادی خواه: اصلاح الگوی کشت؛ اولویت اول کمیسیون کشاورزی ، تولیدات کشاورزی در کشور مدیریت نمی گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امروزه کشاورزان برابر یک استاندارد و یک مطالبه سامان یافته زراعت نمی نمایند بلکه برحسب سلیقه و توان تجربی به این حرفه ورود دارند.

آزادی خواه: اصلاح الگوی کشت؛ اولویت اول کمیسیون کشاورزی ، تولیدات کشاورزی در کشور مدیریت نمی گردد

احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: مهمترین مسئله برای ما در محصولات کشاورزی مهندسی، ساماندهی و اصلاح الگوی کشت است.

وی ادامه داد: امروزه کشاورزان برابر یک استاندارد و یک مطالبه سامان یافته زراعت نمی نمایند بلکه برحسب سلیقه و توان تجربی کشت می نمایند. یعنی دولت نیامده است سفارش گندم به کشاورز بدهد، سفارش هر نوع کالا داده می گردد دریغ از سفارش محصولات کشاورزی، که این اشکال عظیم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید الگوی کشت در کشور اصلاح گردد، گفت: اولویت اول باید در کشاورزی محصولات استراتژیک باشد مثل گندم، ذرت، کنجاله سویا و... که بتوانیم با حداقل امکانات، حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

آزادی خواه با اشاره به بالا رفتن قیمت تخم مرغ، توضیح داد: امروز تمام کالا های مصرفی و سرمایه ای توان گران شدن را دارند، منتهی باید شرایط برای مرغداران چه تخم گذار و چه گوشتی فراهم گردد و تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته گردد.

وی اضافه کرد: تولیدات مرغداران اصلا در کشور مدیریت نمی گردد یعنی خیلی از کالا ها در یک زمان در کشور زیاد است که بیشتر از مصرف است و درب صادرات بسته که متاسفانه شاهد امحای آن ها هستیم و در مواقع دیگر با زیاد صادر کردن محصولات در کشور با چالش روبرو می شویم.

این نماینده مجلس در خاتمه گفت: کمیسیون کشاورزی در این دوره دانش محور است؛ با توجه به این موضوع که اعضای کمیسیون دارای تجارب زیادی در حوزه آب، کشاورزی و... هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1231

به "آزادی خواه: اصلاح الگوی کشت؛ اولویت اول کمیسیون کشاورزی ، تولیدات کشاورزی در کشور مدیریت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی خواه: اصلاح الگوی کشت؛ اولویت اول کمیسیون کشاورزی ، تولیدات کشاورزی در کشور مدیریت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید