شروع طرح حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان

به گزارش وبلاگ واحدی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از شروع طرح حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان و انجام مرحله اول سطوح پیشگیری و آمادگی از مدیریت بحران در این مجموعه میراث جهانی اطلاع داد.

شروع طرح حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان

ایرنا: آفرین امامی از شروع طرح حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان و انجام مرحله اول سطوح پیشگیری و آمادگی از مدیریت بحران در این مجموعه میراث جهانی اطلاع داد و گفت: بخش مهمی از مدیرت حفاظتی موزه ها حفاظت پیشگیرانه است، نوعی از حفاظت که با شناسایی عوامل آسیب رسان و آسیب ها، به تجزیه و تحلیل و ارزیابی پرداخته و با برطرف یا کاهش این عوامل مانع از آسیب رسانی به آثار گردد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: طرح حفاظت پیشگیرانه و انجام مرحله اول سطوح پیشگیری و آمادگی از مدیریت بحران با طرح و مدیریت کمیته حفاظت پیشگیرانه و مدیریت بحران موزه های کشور در کاخ گلستان شروع شده است.

امامی توضیح داد: این طرح در مخازن و بخش های نمایشی اجرا می گردد، بخش هایی از این طرح که شروع شده و در حال اجرا است؛ شامل تکمیل چک لیست ها، آسیب شناسی و شناسایی عوامل آسیب، برطرف یا کاهش عوامل آسیب بوده و انجام امور حفاظت پیشگیرانه مانند فیلتر کردن دریچه های هواساز برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار، آلاینده ها، تغییر نورهای آسیب رسان به نورهای ال ای دی LED، تغییر در جانمایی های نمایشی و نگهداری آثار همجوار است.

او افزود: آنالیز تحمل بارپذیری اتصالات آثار نمایشی مانند تابلوهای نقاشی همراه با بازبینی و استحکام بخشی اتصالات، اجرای تابلوهای اطلاعات اضطراری، خروج و دسترسی های اضطراری، ارائه دستورالعمل های شیوه های غیرمخرب نظافت موزه و غیره همراه با آموزش مدیران موزه ها و امنای اموال، راهنماها، تاسیسات، خدمات و فضای سبز از جمله انجام امور حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان است.

این طرح با همکاری کمیته های اصلی و اجرایی مدیریت بحران و حفاظت پیشگرانه و گروه اجرایی موقت کاخ گلستان با مدیریت کمیته مدیرت بحران و حفاظت پیشگیرانه موزه های کشور و اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی انجام می گردد

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1777

به "شروع طرح حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح حفاظت پیشگیرانه در کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید