اتحادیه اروپا: اجرای کانال اقتصادی با ایران زمان بر است

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی، پایتخت فنلاند خاطرنشان کرد: اولین معاملات اینستکس هنوز به اتمام نرسیده است و زمان بسیار زیادی می برد.

اتحادیه اروپا: اجرای کانال اقتصادی با ایران زمان بر است

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی از زمان بر بودن اجرای کانال اقتصادی مشترک با ایران موسوم به اینستکس سخن گفته که پیش از این از نهایی شدن این کانال اقتصادی خبر داده بود.

در عین حال موگرینی با تاکید دوباره بر حفظ و اجرای کامل برجام، به تنش های اخیر در خلیج فارس نیز اشاره نمود و گفت که اتحادیه اروپا خواهان کاهش تنش ها و بازگذاشتن درب های مصاحبه است.

موگرینی همچنین موضع رسمی اتحادیه اروپا را بر پایه احترام به نظم و قوانین بین المللی و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز عنوان نموده است.

برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در فنلاند همزمان با بیانیه روز گذشته فدریکا موگرینی بوده است که او در آن بیانیه نیز ضمن تاکید بر حفظ برجام، افزوده بود که این توافق نباید قربانی توافقات دیگری با آمریکا گردد.

همچنین نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در آستانه سرانجام مهلت ایران به کشورهای اروپایی برای انجام تعهدات شان در برجام بوده است.

پیشتر ایران اعلام نموده بود در صورت عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی، بخشی از تعهدات خود در برجام را در سومین مرحله کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 371

به "اتحادیه اروپا: اجرای کانال اقتصادی با ایران زمان بر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: اجرای کانال اقتصادی با ایران زمان بر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید