مقرون به صرفه ترین بلیط قطار برای سفری کوتاه و کامل

به گزارش وبلاگ واحدی، اینکه تصور کنید قطار فقط مختص سفرهای طولانی است، کاملا در اشتباهید. در واقع این وسیله نقلیه برای سفرهای کوتاه هم گزینه ایده آلی است. مثلا اگر قصد دارید از تهران به قم بروید، قطار با مزایای عالیش سفری راحت را برایتان تضمین می نماید. گویا با مترو می خواهید از این طرف شهر به آن طرف بروید، حالا کمی دورتر. در ضمن اگر با ماشین شخصی راستا تهران تا قم را طی نموده باشید، احتمالا جاده خسته کننده و یکنواخت کمی آزارتان می دهد. پس چه بهتر که بدون دغدغه به خواب رفتن پشت فرمان ماشین و با خیال آسوده به مقصد برسید. کافی است با خرید بلیط قطار تهران - قم یا برعکس، از سفر کوتاهتان لذت ببرید. در این مقاله خبرنگاران انواع قطار تهران قم و قم - تهران را به شما معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

مقرون به صرفه ترین بلیط قطار برای سفری کوتاه و کامل

انواع قطار تهران - قم و انواع قطار قم - تهران

با خرید بلیط قطار تهران -قم از آرامش و امنیت سفرتان مطمئن خواهید بود. قطارهایی در انواع مختلف اتوبوسی و کوپه ای این راستا را طی می نمایند.

جستجو و خرید بلیط قطار قم در خبرنگاران

قطار تهران - قم

از آنجایی که فاصله تهران قم چندان دور نیست و قطار این مسافت را در زمانی حدود 2 ساعت طی می نماید، بسیاری از مسافران ترجیح می دهند از قطار اتوبوسی استفاده نمایند. بنابراین قطارهای اتوبوسی پرطرفدارترین قطار تهران - قم هستند.

قطار اتوبوسی صبا

قطار اتوبوسی دو طبقه صبا محبوبیت زیادی در بین مسافران دارد. این قطار راستا را در زمانی حدود 2 ساعت طی می نمایند. از جمله امکاناتی که در این اتوبوس در دسترس است می توان به جایگاه هایی لوکس و راحت، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، امکانات صوتی و تصویری و روزنامه اشاره نمود.

قطار ارم ریل باس

برای خرید بلیط قطار قم - تهران گزینه دیگری نیز وجود دارد و آن قطار ارم ریل باس است. این قطار هم از امکانات مناسبی برخوردار است. تهویه مناسب، جایگاه هایی راحت و سیستم های صوتی و تصویری از دیگر امکاناتی هستند که برای آرامش و رفاه مسافران درنظر گرفته شده است.

قطار کوپه ای

اما برای خرید بلیط قطار قم -تهران گزینه کوپه ای هم وجود دارد. در واقع اگر می خواهید همین دو ساعت طول راستا را هم استراحت کنید، می توانید این نوع قطار را انتخاب کنید. البته تنها یک نوع قطار کوپه ای برای راستا تهران به قم و بالعکس وجود دارد و آن هم قطار کوپه ای مهتاب سیر جم است. قطار 6 تخته مهتاب هم از امکانات مناسبی برای این سفر کوتاه برخوردار است. از امکانات قطار مهتاب سیر جم می توان به امکانات صوتی و تصویری و پخش فیلم، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم های سرمایش و گرمایش و بسته های پذیرایی اشاره نمود.

ساعت حرکت قطارهای تهران قم

اما شاید برای خرید بلیط تهران قم این سوال برایتان مطرح شود که قطارهای صبا در چه ساعتی از تهران یا قم حرکت می نمایند. ساعت حرکت این قطار از تهران 5:20، 10:30، 14:45 و 17:50 است. تقریبا 2 ساعت (کمی بیشتر یا کمتر) طول می کشد تا این قطار به قم برسد. اما از قم ساعت حرکت 5، 9:35، 14:35 و 18:30 است و انتخاب های زیادی در مقابل شما می گذارد.

قطار ارم ریل باس هم هر روز ساعت 11:55 از تهران راه می افتد و 2 ساعت بعد به مقصد می رسد. ساعت حرکت این قطار از قم 6:45 صبح است و ساعت 8:45 در ایستگاه راه آهن تهران خواهد بود.

اگر قصد دارید قطار قم تهران را ظهر سوار شوید، مهتاب سیر جم انتخاب مناسبی است. این قطار هر روز ساعت 12:40 از تهران حرکت می نماید و ساعت 15:20 در قم خواهد بود. در راستا مقابل هم قطار ساعت 1:57 از قم راه می افتد و ساعت 4:35 به تهران می رسد.

چرا قطار؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بلیط قطار تهران قم (و بالعکس بلیط قطار قم تهران) از ارزانترین بلیط های قطار در کشور هستند. اما به غیر از قیمت، وجود امکاناتی نظیر سیستم صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی و پذیرایی از دیگر انگیزه های ما برای سفر با قطار خواهند بود. البته امنیت هم مزیت دیگر سفر با قطار است که آن را هم نباید از قم انداخت.

گشت و گذاری در قم

خیلی از ما تنها به قصد زیارت حرم حضرت معصومه به قم می رویم اما آیا این شهر جاهای تماشای دیگری هم دارد؟ بله چرا که نه! کافی است کمی کنجکاو باشید تا دیگر جاذبه ها و زیبایی های قم را هم ببینید. یکی از برترین تماشای های این شهر، مسجد جامع قم است. معماری و کاشی کاری های هنرمندانه این مسجد که ساخت آن به دوران قاجار بازمی شود، چشم هایتان را خیره می نماید. حمام عشقعلی هم محل مناسبی برای تماشا سبک و سیاق زندگی مردم دوره های گذشته است. پس از این بازدیدها بد نیست سری هم به بازار قدیمی قم بزنید؛ بازاری که هم محل مناسبی برای خرید است و هم جلوگاهی از هنر و معماری باشکوه اسلامی. در نهایت هم سری به خانه یزدان پناه بزنید؛ خانه ای که قدمتش به حدود 120 سال پیش بازمی شود. این خانه اندرونی و بیرونی، پنجره هایی با شیشه های رنگی و دالان های پرپیچ و خمی دارد. در این خانه یک رستوران هم ساخته اند؛ رستورانی با فضایی سنتی و البته غذاهای خوشمزه، که می توانند حسن ختام سفر شما به قم باشند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2248

به "مقرون به صرفه ترین بلیط قطار برای سفری کوتاه و کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین بلیط قطار برای سفری کوتاه و کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید