استاندار: برطرف معضل بی سوادی سیستان و بلوچستان نیازمند عزم همگانی است

به گزارش وبلاگ واحدی، موهبتی گفت: تمامی دستگاه ها و ارگان های هم سو با آموزش و پرورش باید برای برطرف معضل بی سوادی در جامعه همکاری و مشارکت داشته باشند.

استاندار: برطرف معضل بی سوادی سیستان و بلوچستان نیازمند عزم همگانی است

به گزارش از ، احمدعلی موهبتی در شورای پشتیبانی سواد آموزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در دورانی زندگی می کنیم که ناتوانی در کارکردن با کامپیوتر و ندانستن یک زبان دیگر از شاخصه های بی سوادی محسوب می گردد.

او اضافه نمود: ما هم نباید از جهان عقب بمانیم و باید بر روی گروه سنی زیر 60 سال که توانایی فعالیت در اجتماع و اقتصاد را دارند زمینه سوادآموزی را فراهم کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان حل معضل بی سوادی را نیازمند داشتن یک برنامه عملیاتی دقیق و تعیین دانست و گفت: باید در این زمینه از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران استفاده کرد تا جمعیت بی سواد موجود به فرایند سوادآموزی جذب شوند.

او با گرامیداشت هفته معلم بیان نمود: تجلیل از معلمان فقط به شکل مادی نیست بلکه برترین تجلیل از این قشر ارتقای شأن و صندلی آنان در جامعه است به طوری که برترین و شایسته ترین افراد جامعه تمایل داشته باشند معلم شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان به برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آموزش در طول سال تحصیلی جاری به صورت مجازی بوده است باید مراقب بود تا امتحانات حضوری برای دانش آموزان مشکل ایجاد نکند.

او با اشاره به برگزاری مجازی امتحانات گفت: از آنجایی که معلمان در دوران کرونا دو برابر بیشتر از سال های گذشته برای آموزش وقت گذاشتند باید برای جلوگیری از هدر رفت زحمات آنان در برگزاری امتحانات مجازی مراقبت جدی همراه با ابلاغیه های سختگیرانه وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سال تحصیلی 1399-1400 درحالی رو به سرانجام است که معلمان پرکوشش استان در تمام این مدت با کوشش های شبانه روزی خود زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش را فراهم کردند.

حمیدرضا رخشانی اضافه نمود: با وجود شیوع ویروس کرونا و مجازی بودن آموزش ها در طول سال تحصیلی براساس دستورالعمل سراسری مجبور به برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم هستیم.

او با بیان اینکه امتحانات داخلی و نهایی پایه دوازدهم از 18 اردیبهشت تا 24 خرداد برگزار می گردد، گفت: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ازدیاد جمعیت تعداد حوزه های امتحانات نهایی به از 158 مورد به 220 مورد در امسال افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی در یک روز و دانش آموزان رشته های انسانی و علوم معارف هم در یک روز دیگر امتحان خواهند داد.

او بیان نمود: در تمامی حوزه های امتحانی اقلام بهداشتی، تب سنج و راکد الکترونیک بازرسی وجود دارد تا دانش آموزان بدون نگرانی در جلسه آزمون حاضر شوند.

رخشانی با اشاره به اهمیت افزایش مدارس شبانه روزی در سیستان و بلوچستان گفت: ساخت مدارس شبانه روزی در منطقه ها صعب العبور استان که امکان تردد دانش آموزان وجود ندارد تاثیر زیادی در نگهداشت جمعیت دانش آموزی و جذب تارکان از تحصیل دارد.

او توضیح داد: با افزایش تعداد مدارس شبانه روزی و اجرای طرح روستا مرکزی نرخ نگه داشت دانش آموزان استان از 34 درصد به 42.75 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درخواست ساخت هفت مدرسه شبانه روزی در منطقه ها صعب العبور در شهرستان های راسک، سرباز، هامون و قصرقند را بیان کرد و گفت: 92 مدرسه شبانه روزی در کل استان به وسیله سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در دست ساخت است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1905

به "استاندار: برطرف معضل بی سوادی سیستان و بلوچستان نیازمند عزم همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: برطرف معضل بی سوادی سیستان و بلوچستان نیازمند عزم همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید