تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی 2021

به گزارش وبلاگ واحدی، ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی بهترین دانشگاه های مالزی 2021، به آنالیز بهترین گزینه های تحصیلی در میان فهرست دانشگاه های مالزی پرداخته و شما را به خوبی در این زمینه هدایت کنیم.

تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی 2021

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

در حال حاضر کشور مالزی یکی از بهترین مقاصد تحصیلی درسطح آسیا و جهان است و میخواهد تا سال 2025 بالغ بر 250 هزار دانشجوی بین المللی را به سوی خود جذب کند. از این رو می توان اینطور گفت که تحصیل در مالزی به یکی از اولویت های محبوب و بهترین انتخاب های دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تبدیل شده و گزینه ای مطمئن برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود.

یکی از مواردی که موجب معروفیت مالزی به عنوان یک مقصد تحصیلی منتخب و ممتاز در سطح جهانی شده، وجود دانشگاه های تراز اول، باکیفیت و دارای رتبه در این کشور است که با شعبات دانشگاه های ممتاز خارجی ارتباط تنگاتنگ داشته و بسیاری از آنها در بخش در حال توسعه و نو شهر آموزش و یا همان EduCity قرار گرفته اند.

پیش از معرفی بهترین دانشگاه های مالزی، بد نیست تا با بعضی از اطلاعات مهم این مقصد تحصیلی به طور مختصر و مفید آشنا شوید:

  • با اینکه کوالالامپور مرکز مالزی محسوب می گردد، اما مقر دولت فدرال در پوتراجایا قرار گرفته است.
  • ارز رایج این کشور رینگیت مالزی MYR است.
  • هزینه تقریبی مورد احتیاج برای زندگی دانشجویی در مالزی در هر سال برابر با 3440 هزار دلار است.
  • دانشجویان بین المللی می توانند تنها در تعطیلات میان ترم و یا تعطیلات سالانه بیش از 7 روز در مالزی به کار دانشجویی برای حداکثر 20 ساعت در هفته بپردازند.
  • مالای زبان ملی و بومی در مالزی محسوب می گردد، اما زبان انگلیسی نیز به طور گسترده ای در این کشور استفاده می گردد.
  • این کشور دارای 13 استان و 3 قلمروی فدرالی کوالالامپور، پوتراجایا و لابوآن
  • دین اصلی در کشور مالزی اسلام است، اما تعداد قابل توجهی مسیحی و هندو نیز در این کشور زندگی می نمایند.
  • آب و هوای مالزی در تمام طول سال گرم و شرجی است.
  • شهرهای دانشجویی اصلی مالزی شامل پنانگ، کوالالامپور، جوهور بهرو، برونئو مالزی می گردد.

اگر تحصیل در مالزی یکی از گزینه های مورد نظر شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است و دوست دارید تا در خصوص بهترین دانشگاه های مالزی اطلاعات بیشتری داشته باشید، در ادامه همراه ما باشید.

بهترین دانشگاه های مالزی

بنابر آخرین آمار و اطلاعات وبسایت معروف رنکینگ تایمز، بهترین دانشگاه های مالزی 2021 شامل موارد زیر می شوند:

دانشگاه مالایا UM

در فهرست بهترین دانشگاه های مالزی در سال نو میلادی، موسسه آموزش عالی UM به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر کوالالامپو، قدیمی ترین موسسه آموزشی و بهترین دانشگاه این کشور محسوب می گردد.

موسسه آموزشی UM در سال 1949 و براساس ادغام چندین کالج موجود در همسایگی سنگاپور به وجود آمده است.دانشگاه مالایا دارای دامنه وسیعی از رشته های آموزشی و دانشگاهی است و قریب به 14.580 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و 13.700 هزار دانشجوی مقاطع تکمیلی را در خود جای داده است.

دانشگاه مالایا UM در 12 کیلومتری از مرکز شهر کوالالامپور واقع شده و دارای مساحتی بالغ بر 920 هکتار است. موسسه آموزش عالی مالایا از سال 2009 دارای قابلیت خود اعتبار بخشی self-accreditation و از بیش از 60 مرکز تحقیقاتی و 6 خوشه تحقیقاتی برخوردار است.

بنابر نو ترین آمار رتبه بندی و رنکینگ جهانی، مالایا UM دارای رنکینگ 43 آسیا و 301-350 در جهان است و بهترین موسسه آموزشی کشور مالزی محسوب می گردد. مالایا UM از محبوبیت زیادی در میان دانشجویان بین المللی خصوصاً دانشجویان مقاطع تکمیلی برخوردار است.

دانشگاه تونکو عبدالرحمان UTAR

در فهرست موسسات آموزشی مالزی، تونکو عبدالرحمان UTAR یکی از بهترین دانشگاه های مالزی در سال نو میلادی است که بنابر رنکینگ تایمز، دومین موسسه آموزشی برتر مالزی بوده و دارای رنکینگ 501-600 دانشگاه های برتر جهان است.

در ابتدا تونکو عبدالرحمان کار خود را در سال 2002 با جذب تنها 411 دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر با برخورداری از مجموع 24 هزار دانشجو در 2 پردیس دانشگاهی، با قدرت به کار خود در سطح بین المللی ادامه می دهد.

این موسسه آموزشی خوشنام در مالزی دارای 9 دانشکده، 4 مرکز آموزشی و 3 موسسه است و بیش از 110 رشته آموزشی و تحصیلی را در مقاطع مختلف دانشگاهی پوشش می دهد.

دانشگاه کبانگسان UKM

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مالزی که در محدوده بانگی، سلانگور واقع شده و به طور تقریبی در فاصله 35 کیلومتری جنوب مرکز شهر کوالالامپور قرار گرفته است، دانشگاه پژوهشی کبانگسان UKM است که به عنوان موسسه آموزشی ملی مالزی یا NUM نیز شناخته می گردد.

کبانسگان یک دانشگاه دولتی در مالزی است که دامنه وسیعی از رشته های آموزشی و تحقیقاتی را در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا پوشش می دهد. پردیس اصلی این موسسه آموزشی خوش نام در بانگی یک شهر کوچک در سلانگور و جنوب کوالالامپور قرار گرفته است.

کبانگسان UKM دارای رتبه 43 آسیایی و 601-800 جهان است و طی آخرین آمار و رتبه بندی موسسه تایمز در رتبه سوم کشور مالزی قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1970 میلادی تاسیس شده و کمتر از 50 سال عمر دارد و در جذب اعضای برجسته هیئت علمی از خارج از کشور، از معروفیت فراوانی برخوردار است.

در حال حاضر، UKM میزبان تقریبی 27 هزار دانشجو از سراسر جهان است و برنامه های آموزشی ویژه و به روزی در زمینه دوره های سیاسی، مهندسی، حقوق، ریاضیات و آموزش ارائه می کند. این دانشگاه معروف دارای یک دانشکده مقطع تکمیلی در پردیس اصلی، یک دانشکده پزشکی در حومه چراس Cheras و نمایندگی پردیس دانشگاهی در مرکز است. شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پزشکی کشور مالزی، به راهنمای جامع تحصیل پزشکی در مالزی مراجعه کنید.

دانشگاه پوترا مالزی UPM

موسسه آموزشی پوترا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های مالزی محسوب می گردد که از نگاه سازمان جهانی رنکینگ تایمز دارای رتبه 601-800 جهان و سوم کشور مالزی است. در ابتدا یعنی در سال 1931، پوترا UPM یک دانشکده کشاورزی در مالزی بود. این موسسه آموزشی طی سالهای متمادی تمرکز ویژه ای بر مقوله کشاورزی داشته و طی مرور زمان به یک دانشگاه برجسته تحقیقاتی تبدیل شده است.

در حال حاضر، UPM از 16 دانشکده، 16 مرکز آموزشی، 9 موسسه، یک مدرسه و یک آموزشگاه برخوردار است. در فهرست بهترین دانشگاه های مالزی، در داخل هر دانشکده UPM چندین دپارتمان مجزا در دو پردیس مختلف قرار گرفته است.

پردیس اصلی دارای مساحت 100 هکتاری بوده و در شهر سردانگ واقع شده و پردیس دیگر این دانشگاه با مساحت 700 هکتاری در بینتولو، یک شهر ساحلی در بورنئو قرار گرفته است. در حال حاضر قریب به 24 هزار دانشجو در موسسه آموزشی UPM مشغول به تحصیل هستند که 4500 عدد از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

براساس آخرین آمار، نیمی از بدنه دانشجویان موسسه آموزشی تحقیقاتی دولتی UPM را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل داده و در حدود 10 هزار دانشجو در مقاطع تکمیلی به تحصیل مشغول هستند. موسسه آموزشی پوترا از تجهیزات اقامتی، تفریح و ورزشی فوق العاده کاملی برای دانشجویان بین المللی برخوردار است و انتخاب ایده آلی برای ادامه تحصیل در مالزی محسوب می گردد.

شما می توانید با استفاده از مشاوره تخصصی و خدمات پذیرش تحصیلی رایگان لتسگو یونی، به راحتی و در کمترین زمان ممکن به تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی بپردازید.

دانشگاه سینز مالزی Sains

بدون شک، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مالزی، موسسه آموزشی سینز است که براساس آخرین رنکینگ و رتبه بندی موسسه تایمز، در جایگاه 601-800 جهانی و معادل سوم مالزی قرار گرفته است.

موسسه آموزش عالی USM در سال 1969 میلادی به عنوان دومین دانشگاه این کشور تاسیس شده و یکی از بهترین موسسات علمی مالزی به شمار می رود. در حال حاضر، با احتساب مجموع 30 هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی و تکمیلی موسسه آموزشی سینز، این دانشگاه یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در کشور محسوب می گردد.

گفتنی است که موسسه بین المللی Sains رشته های متنوع آموزشی از جمله علوم طبیعی، علوم پزشکی، علوم ساخت و ساز و فناوری و دوره های مختلف هنر، علوم انسانی و آموزشی را ارائه می دهد.

سینز مالزی در کنار داشتن 3 پردیس مجزا از 17 مرکز تحقیقاتی اختصاصی برای زمینه هایی نظیر باستان شناسی، تحقیقات سیاسی و مطالعات بین المللی برخوردار است. این دانشگاه به سیستم سنتی دانشکده های داخل دانشگاه اعتقاد نداشته و سیستم مدرسه را با پشتیبانی از طیف وسیعی از فعالیت های فوق برنامه پیش گرفته است.

این بدین خاطر است که سینز مالزی به ارائه دوره های آموزشی میان رشته ای بیشتر و تجارب جهان شمول تر اعتقاد ویژه ای دارد و می خواهد از این طریق فارغ التحصیلانی با چندین مهارت مختلف و ارزشمند را به جهان معرفی کند.

موسسه آموزشی سینز مالزی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در این کشور است که پردیس اصلی آن در جرج تاون جزیره پنانگ و دو پردیس دیگر آن با تمرکز بر مقوله مهندسی و خدمات درمانی در بخش های غربی و شرقی شبه جزیره مالزی واقع شده است.

دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM

بنابر نوترین آمار رنکینگ وبسایت تایمز، موسسه آموزش عالی Teknologi یا همان UTM مالزی دارای رتبه 601-800 جهانی و معادل سوم کشور مالزی است. UTM یک موسسه دولتی آموزشی تحقیقاتی است که بر روی زمینه های مهندسی، علوم و تکنولوژی تمرکز ویژه ای دارد.

این دانشگاه دوره های آموزشی وسیعی از جمله معماری، حسابداری، مهندسی برق و مطالعات اسلامی را پوشش می دهد. در حال حاضر، 2600 پرسنل آموزشگاهک UTM به قریب به 18 هزار دانشجوی این موسسه عالی آموزش می دهند و از این تعداد 2500 دانشجو به صورت غیربومی و بین المللی هستند.

در اوایل سال 1904، UTM مالزی کار خود را به عنوان یک مدرسه فنی آغاز کرد و بعد از آن به عنوان یک کالج کار خود را ادامه داد و در نهایت در دهه 70 میلادی به یک دانشگاه تکنولوژی پیشرفته و بین المللی تبدیل شد.

این موسسه آموزش عالی از 2 پردیس دانشگاهی، یکی در مرکز مرکز و دیگری در شهر جهور باهرو برخوردار است. UTM مالزی دارای تجهیزات ورزشی و آزمایشگاهی فوق العاده ای است و رشته های تحصیلی متنوعی از جمله علوم زیستی، مهندسی پزشکی، مدیریت و منابع انسانی را پوشش می دهد.

دانشگاه فناوری پتروناس UTP

موسسه آموزشی فناوری پتروناس و یا همان UTP یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مالزی است که از رتبه 601-800 جهانی و 124 آسیا برخوردار است. فناوری پتروناس یک موسسه خصوصی است که به دستور دولت مالزی در سال 1997 تاسیس شده است.

پردیس بزرگ و اصلی پتروناس UTP در شهر سری اسکندر در غرب مالزی واقع شده است. این موسسه فناوری و آموزشی دارای تجهیزات بسیار زیادی برای اقامت، ورزش و تفریح دانشجویان است و اجتماعات دانشجویی متعددی را به اجرا درآورده است.

گفتنی است که این دانشگاه از آزمایشگاه های تدریس و تحقیقاتی و مرکز درمانی اختصاصی برای دانشجویان بومی و بین المللی برخوردار است. تمرکز اصلی پتروناس UTP بر مقوله های تخصصی نظیر مهندسی و علوم زیستی است، اما در چند سال اخیر دوره های آموزشی مبتنی بر علوم انسانی را نیز در جهت ایجاد تعادل هر چه بهتر برنامه های درسی خود عرضه نموده است.

بد نیست بدانید که این موسسه آموزشی زیر مجوعه شرکت بزرگ و ملی نفت و گاز پتروناس مالزی است و در زمینه های تجهیزات، تدریس، اندازه استخدام فارغ التحصیلان و دوره های بین المللی، دارای 5 ستاره کامل است.

دانشگاه اوتارا مالزی

در فهرست بهترین دانشگاه های مالزی، موسسه آموزشی اوتارا با دامنه رتبه بندی 601-800 جهان و رتبه 251-300 آسیا قرار گرفته است که در سال 1984 میلادی تاسیس شده است. این موسسه آموزش عالی دارای 3 کالج مجزا و اصلی تجارت، هنر و علوم و کالج حقوق، امور دولتی و مطالعات بین المللی است.

در حال حاضر، تمرکز تحقیقاتی دانشگاه اوتارا مالزی در 8 زمینه علمی و آموزشی مجزا از جمله اقتصاد و تحلیل اقتصادی، کارآفرینی، تجزیه و تحلیل مصرف نماینده و بازار، رهبری و نوآوری در تجارت، اطلاعات و مدیریت رسانه، مقاومت ملی و ملت سازی و حکومت داری و مطالعات بین المللی است.

گفتنی است که اغلب رشته های کارشناسی اوتارا به زبان انگلیسی تدریس می گردد و از این رو دانشجویان باید برای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی دارای مدرک زبان انگلیسی معتبر باشند.

پردیس اصلی دانشگاه اوتارا مالزی سینتوک است که در مجاورت رودخانه سانگای سینتوک و سانگای بادک و یک فضای سرسبز واقع شده و دارای مساحت 1061 هکتاری است. این موسسه آموزشی پیشرفته در مالزی از تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی بسیار مناسبی برخوردار بوده و از هر جهت امکانات تفریح و ورزشی دانشجویان را فراهم می کند.

اگر مایل به تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی هستید، بهتر است از ارزیابی و مشاوره تحصیلی خبرنگاران استفاده نموده و به تناسب رزومه تحصیلی و نمرات خود نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه و ویزای تحصیلی مالزی اقدام کنید.

فهرست دانشگاه های مالزی

به طور کلی فهرست دانشگاه های مالزی شامل موارد زیر می گردد:

  • دانشگاه مالایا UM
  • دانشکده سینز USM
  • دانشگاه فناوری پتروناس UTP
  • موسسه آموزش عالی کبانگسان UKM
  • دانشگاه پوترا مالزی UPM
  • موسسه فناوری و تکنولوژی UTM
  • دانشگاه سان وی
  • موسسه آموزشی تیلور
  • موسسه فناوری MARA (UiTM)
  • دانشگاه بین المللی و اسلامی مالزی IIUM
  • موسسه عالی اسلامی آنتارابانگسا UIAM
  • دانشکده اوتارا UUM
  • موسسه آموزشی مالتی مدیا MMU
  • موسسه آموزشی عالی UCSI
  • دانشگاه مدیریت و علوم
  • موسسه لیم کوک وینگ
  • موسسه آموزشی پرلیس مالزی
  • دانشگاه کوالالامپور
  • دانشکده صباح مالزی UMS
  • موسسه ملی تناگا UNITEN
  • موسسه آموزش عالی ساراواک UNIMAS
  • دانشکده مالتی مدیا
  • دانشگاه تکنیکال ملاکا مالزی
  • تونکو عبدالرحمان UTAR
  • موسسه آموزشی پندیدیکان سلطان ادریس UPSI
  • دانشکده اسلامی سینز USIM
  • موسسه آموزش عالی ترنگانو UMT
  • دانشگاه تون حسین اون UTHM
  • موسسه آموزش عالی پاهانگ UMP
  • دانشکده سلطان زین العابدین UniSZA
  • دانشگاه کلانتان UMK
  • موسسه آموزشی پرتاهانان مالزی
منبع: لتس گو یونی
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2027

به "تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید