استقلال ، پرسپولیس؛ فرهاد و یحیی فقط برد می خواهند

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرگزاری خبرنگاران- نود و هفتمین دربی مرکز بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

استقلال ، پرسپولیس؛ فرهاد و یحیی فقط برد می خواهند

به گزارش خبرنگاران، استقلال و پرسپولیس برای نود و هفتمین بار به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دربی تهران این بار به جای آدینه و یا روزهای آخر هفته، شنبه برگزار می گردد و فوتبال ایران هفته جدیدش را با دربی آغاز خواهد نمود. در سیزدهمین روز آذر ماه، دو تیم پر طرفدار مرکز در غیاب طرفداران شان به سیزده بدر پاییزی می فرایند.

استقلال در حالی باید به مصاف پرسپولیس برود که تا اینجای رقابت های لیگ برتر 13 امتیاز از 7 مسابقه به دست آورده و در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است. استقلال بعد از آغاز عالی در رقابت های لیگ برتر و کسب 3 پیروزی متوالی، در 4 هفته اخیر 4 امتیاز به دست آورده و از فرایند خوب خود دور شده است.

پرسپولیس هم تا اینجای رقابت های لیگ برتر با کسب 14 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته است. خلاف استقلال، فرایند پرسپولیس در هفته های اخیر صعودی بوده و سرخ پوشان در دو بازی اخیر خود به 6 امتیاز رسیدند. بازی تیم های استقلال و پرسپولیس براساس تصمیمی که نهادهای مربوطه گرفتند، بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

بزرگترین ابهام در خصوص ترکیب استقلال مربوط به خط دروازه این تیم می گردد. بعد از گلی که علیرضا رضایی در بازی با نفت آبادان دریافت کرد، کسی نمی داند فردا قرار است سیدحسین حسینی باتجربه تر درون دروازه قرار بگیرد یا علیرضا رضایی. در آن سو اما حامد لک پس از اشتباه رادوشوویچ در بازی با مس رفسنجان، در دو بازی اخیر کلین شیت نموده و به نظر می رسد گزینه اول کادرفنی پرسپولیس برای دروازه باشد.

بدون هیچ تردیدی یکی از جذابیت های این بازی جدال یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی است؛ مربیانی که روزگاری پیراهن همین دو تیم را به تن می کردند و حالا در قامت مربی در پی رویاپردازی در تیم های محبوب شان هستند. در صورتی که چند روز پیش گفته شد کمال کامیابی نیا دچار مصدومیت شده ولی مصدومیت او جدی نیست و کمال احتمالا قادر به همراهی سرخ پوشان در دربی 97 خواهد بود. سوالی که پیش می آید این است یحیی در خط میانی رضا اسدی را ترجیح می دهد یا مثل بازی گذشته از کامیابی نیا بهره خواهد برد.

با توجه به غیبت وریا غفوری در تمرین امروز استقلال، غیبت او در دربی قطعی به نظر می رسد. وریا غفوری در دقایق سرانجامی بازی با نفت آبادان مصدوم شد و در روزهای گذشته در تمرین استقلال حضور نداشته است. آخرین تمرین استقلال قبل از بازی با پرسپولیس در شرایطی دقایقی پیش به سرانجام رسید که وریا غفوری در آن غایب بود و برای گرفتن ام آر آی از شرایط پایش اقدام کرد. با این شرایط غیبت وریا غفوری در بازی با پرسپولیس قطعی به نظر می رسد، مگر اینکه تا فردا اتفاق خاصی رخ بدهد که معادلات ترکیب استقلال بهم بخورد.

فرهاد مجیدی در خصوص مسابقه فردای تیمش گفت: در ابتدا از نوری فر و نصیری تشکر می کنم، ما وقتی به سازمان لیگ می رفتیم باید از بانک رد می شدیم.

وی اضافه کرد: یک روز می خواستم به سازمان لیگ بروم یک نفر گفت کجا می روید؟ باید فیش بگیرید! من گفتم می خواهم به سازمان لیگ بروم.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد تیمش تغییرات زیادی در هر هفته در ترکیب خود دارد پاسخ داد: من فکر نمی کنم اینطور باشد، ما بر اساس سیستم تیم مقابل در این یکی دو هفته ترکیب را به صورت جزئی عوض کردیم. اینکه می گویید ترکیب ما تغییرات زیادی داشته را قبول ندارم.

مجیدی در خصوص جدال لفظی مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا این موضوع روی بازیکنان و کادر فنی دو تیم تاثیر دارد یا خیر گفت: من با بازیکنانم در طول هفته صحبت کردم. مهمترین مساله در این بازی تمرکز است. موردی که شما گفتید را به بازیکنانم گفتم. از بازیکنانم خواستم اصلا به این مسائل ورود نکنند. یعنی اگر شما در خصوص جزئیات و صحبت های مدیران عامل دو باشگاه سوال کنید من هیچ اطلاعی از آن ندارم.

سرمربی استقلال توضیح داد: من به تیمم ایمان دارم، بازیکنان استقلال بسیار باهوش هستند و بعدها معین می گردد چرا این صحبت را انجام دادم. پرسپولیس تیم خوبی دارد ولی ما تفکرمان بازی هجومی است و برای برد وارد زمین می شویم.

وی در خصوص مصدومان تیمش گفت: متاسفانه وریا غفوری دچار مصدومیت شده و با بازی فوق العاده ای که انجام داد شرایط او هنوز معین نیست. دکترهای تیم ما در حال کوشش هستند تا او به شرایط بازی برسد. رضاوند هم مصدوم است و هنوز شرایطش معین نیست.

سرمربی استقلال در خصوص داوری گفت: متاسفانه تا ما حرف می زنیم می گویند فرار رو به جلو است. در لیگ بازی نداریم یک تیم 8-9 موقعیت در یک مسابقه ایجاد کند. به نظرم انتخاب این داور انتخاب خوبی بود.

مجیدی در خصوص غیبت تماشاگران استقلال گفت: در این 2 سال هنوز در حضور تماشاگران استقلال تیمم نباخته است. مطمئن باشید استقلال یعنی طرفدار. بروید از بازیکنان استقلال سوال کنید وقتی می خواهند بازیکن انتخاب کنم 50 درصد به خاطر طرفداران است. وقتی بازیکن از تونل می خواهد بالا بیاید انگیزه می گیرد. خنده دار است که می گویند نبود طرفداران به سود من است. مطمئن باشید نبود طرفداران به ضرر من است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2051

به "استقلال ، پرسپولیس؛ فرهاد و یحیی فقط برد می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال ، پرسپولیس؛ فرهاد و یحیی فقط برد می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید