افزایش آمار جهانی مبتلایان به کرونا و سوءمدیریت کاخ سفید

به گزارش وبلاگ واحدی، محاسبات غلط مقامات دولت آمریکا و سوءمدیریت آنها منجر به این شده است که تعداد تشخیص و مرگ ناشی از کرونا سر به فلک بکشد.

افزایش آمار جهانی مبتلایان به کرونا و سوءمدیریت کاخ سفید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، نوام چامسکی دانشمند معروف آمریکایی در مصاحبه رسانه ای اخیر با محور رویکرد دولت واشنگتن در قبال ویروس کرونا، با اشاره به اینکه سران آمریکا نه تنها مسئول مرگ مردم خودشان، بلکه مسئول مرگ مردم کشورهای دنیا هستند، تأکید کرد که مقامات کاخ سفید دنبال سپر و بلاگردان هستند تا بر جنایاتشان علیه مردم آمریکا سرپوش بگذارند.

همان طور که این دانشمند آمریکایی از عملکرد دولت کشورش انتقاد کرده است، تصمیم گیرندگان کاخ سفید از همان ابتدای شیوع اپیدمی کرونا و در مواجهه با هشدارهای اولیه صادرشده توسط کارشناسان متخصص در زمینه کنترل بیماری آمریکا و سازمان بهداشت دنیای و چین...، بی اعتنایی کردند.

سوء رفتار و محاسبات غلط مقامات دولت واشنگتن و سوء مدیریت آنها منجر به این شده است که تعداد تشخیص و مرگ ناشی از کرونا سر به فلک بکشد.

زمانی که اوضاع اپیدمی کرونا در آمریکا از کنترل خارج شد، سیاستمداران این کشور هیچ توجهی به مهار این اپیدمی نکردند و به عوض انرژی خود را صرف دروغ گویی و فریب مردم کردند.

در زمان حاضر، بیش از چهار میلیون مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در دنیا گزارش شده است و تعداد موارد تشخیصی ابتلا به این ویروس در آمریکا که ابرقدرت دنیا محسوب می شود، یک سوم از کل آمار دنیا را تشکیل می دهد.

مجله آمریکایی آتلانتیک در این باره نوشت: ما (آمریکایی ها) در یک کشور شکست خورده زندگی می کنیم.

شکست دفاع ملی آمریکا در مقابله با اپیدمی کرونا، منجر به این شده است که این کشور، بزرگ ترین و اصلی ترین عامل ضعف در زنجیره کنترل و مهار اپیدمی این بیماری تلقی شود به طوری که آمریکا به صادرکننده قدرتمند ویروس کرونا در دنیا تبدیل شده است.

روزنامه کانادایی نشنال پست اخیراً گزارش داده است که ویروس کرونا از طریق مسافران آمریکایی، وارد کانادا شده است.

نتایج بررسی های اجرا شده توسط مؤسسه ملی بیماری های عفونی در ژاپن نیز نشان می دهد که با توجه به تحقیقات اجرا شده روی نمونه های جهش یافته ویروس کرونا، این احتمال بسیار زیاد است که کرونا از اروپا و آمریکا وارد ژاپن شده باشد.

در شرایط فعلی، آمریکای لاتین نیز در حال تبدیل شدن به منطقه جدیدی از اپیدمی کرونا است و آمریکا صادرکننده این ویروس به آمریکای لاتین محسوب می شود.

بر اساس گزارش های منتشرشده توسط شبکه خبری سی بی اس، 20 درصد از موارد ابتلا به کرونا در گواتمالا را مهاجرانی تشکیل می دهند که از آمریکا به گواتمالا بازگردانده شده اند.

بررسی های مختلف نشان می دهد که برخی از سیاستمداران آمریکایی، مانع همکاری های دنیای برای مقابله با اپیدمی کرونا شده اند و به این ترتیب، امنیت بهداشت دنیای را به خطر انداخته اند.

در فیلم آمریکایی مرد عنکبوتی یک دیالوگ وجود دارد با این مضمون: هرچه قدرت بیشتر باشد، مسئولیت سنگین تر است، اما امروزه قدرت اول دنیا (آمریکا) نه تنها در انجام مسئولیت های خود ناکام مانده است، بلکه یکی از بزرگ ترین عوامل ویران کننده همکاری دنیای علیه اپیدمی کرونا تلقی می شود.

در زمان حاضر کل دنیا نگران پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا در آمریکا است و معین نیست که چه تعداد از مردم بی گناه جان خود را از دست خواهند داد، اما یک موضوع معین وجود دارد و آن این است که تاریخ این سیاستمداران آمریکایی را مسئول می داند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1168

به "افزایش آمار جهانی مبتلایان به کرونا و سوءمدیریت کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار جهانی مبتلایان به کرونا و سوءمدیریت کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید