اقامتگاه سنتی عمارت فیل House of Elephant

به گزارش وبلاگ واحدی، اقامتگاه سنتی فیل شیراز در دل بافت قدیم این شهر و خیابان کریم خان زند قرار گرفته و با سراغ دریافت از مسجد جمعه به آن می رسید. این اقامتگاه، بنایی ست به جامانده از دوره قاجار که پس از بازسازی های اجرا شده بر روی آن به ثبت ملی هم رسیده است . قدمت هتل سنتی عمارت فیل به قرن نوزدهم باز می شود. این خانه تاریخی به بهترین نحو و به زیبا ترین شکل بازسازی شده به گونه ای که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با این عمارت تاریخی بیشتر آشنا شوید.

اقامتگاه سنتی عمارت فیل House of Elephant

اقامتگاه سنتی فیل، شامل اتاق و سوئیت هایی ست که دورتادور حیاط قرار گرفته اند و با وجود رستوران و کافه معروفی که در اینجا قرار گرفته، نگران صرف وعده های غذایی هم نخواهید بود. مشتریان کافه و رستوران در حیاط نمی نشینند و سرویس دهی به آنها داخل عمارت و روی پشت بام صورت می گیرد.

اقامتگاه عمارت فیل

این هتل سنتی دارای 3 سوئیت و 4 اتاق برای اقامت مسافران و گردشگران است و هر یک از اتاق های آن نامی به خود اختصاص داده است. اتاق بهار نارنج که در بالاترین قسمت خانه واقع شده است، دارای یک تخت دبل و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می باشد. اتاق های آفتاب 1 و آفتاب 2 دارای سرویس بهداشتی بیرون اتاق و ظرفیت 3 نفر هستند. سوئیت های 2 نفره این مجموعه، مهتاب و زندیه نام داشته و دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می باشند. 2 سوئیت قاجاری با ظرفیت 4 نفر با معماری منحصر بفرد در این خانه برای اقامت مهیا شده که یکی از آنها در زیر زمین و دیگری در طبقه اول واقع شده است. این سوئیت ها بصورت 2 اتاق کانکت با دو تخت دبل و راهرویی بین 2 اتاق می باشد که سرویس بهداشتی در این راهرو واقع شده است.

امکانات و خدمات عمارت فیل

تمامی اتاق ها و سوئیت های عمارت فیل دارای تخت، توالت ایرانی، فرنگی، حمام، سیستم سرمایشی و گرمایشی فنکوئل و شوفاژ، گاو صندوق، صندوقچه، جالباسی، یخچال و پک کامل لوازم بهداشتی شامل دستمال، شامپو، صابون، سوزن و نخ، حوله کوچک و بزرگ و … می باشد. یکی از ویژگی های این خانه تاریخی، وجود سالن 5 دری شاه نشین با معماری زیبا و مشرف به حیاط است. این سالن که بعنوان کافیشاپ مورد استفاده قرار می گیرد، دارای حوضچه ای در قسمت مرکزی و میز و جایگاه برای نشستن می باشد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

همچنین در حیاط و پشت بام عمارت فیل میز و جایگاه های چوبی واقع شده است که گردشگران می توانند برای صرف غذا، فضای مورد علاقه شان را انتخاب نمایند. انواع غذاهای سنتی، محلی و گیاهی در رستوران این مجموعه برای گردشگران طبخ می گردد. از سایر امکانات این هتل سنتی می توان به راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ غیر مسقف و اینترنت اشاره نمود.

آدرس

هتل سنتی عمارت فیل در شهر شیراز، خیابان زند، کوچه 11، دروازه سعدى واقع شده است و یکی از خانه های تاریخی متعلق به عهد قاجار می باشد.

مقالات بیشتری بخوانید :

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 710

به "اقامتگاه سنتی عمارت فیل House of Elephant" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه سنتی عمارت فیل House of Elephant"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید