انتخاب شارجه به عنوان مرکز جهانی کتاب در سال 2019

به گزارش وبلاگ واحدی، امارت شارجه در امارات متحده عربی، از سوی یونسکو به عنوان مرکز جهانی کتاب 2019 انتخاب شد.

انتخاب شارجه به عنوان مرکز جهانی کتاب در سال 2019

شهر شیخ نشین شارجه، از سوی یونسکو به عنوان پاینتخت جهانی کتاب در سال 2019 انتخاب شد، و اکنون می تواند با استفاده از این موقعیت، خود را به عنوان یک منطقه توریست پذیر مطرح کند. یونسکو اعلام کرده است با توجه به اینکه این شهر، هدف خود را تقویت فرهنگ کتابخوانی و تولد طرح های نو برای برآورده ساختن چالش خلق ادبی در منطقه و دیگر منطقه ها جهان غرب قرار داده، این انتخاب اجرا شده است.

شارجه از تاریخ 23 آوریل، روز جهانی کتاب و حق انتشار، فعالیت خود را به عنوان نوزدهمین مرکز جهانی کتاب، آغاز خواهد کرد.

همزمان با این انتخاب، امارت شارجه اقدام به راه اندازی شهر نشر کرده است. شهر نشر فضایی است که تنها به نشر و چاپ اختصاص خواهد داشت. این شهر، اولین نوع خود در منطقه است و جوابگوی نیاز موسساتی است که در زمینه نشر فعالیت می کنند. به این ترتیب، صنعت نشر و تولید گسترده کتاب در جهان عرب، تقویت خواهد شد.

شارجه تا پیش از این عناوین دیگری از جمله مرکز فرهنگی جهان عرب در سال 1998، مرکز فرهنگی اسلامی در سال 2014 و مرکز توریسم عرب در سال 2015 را نیز از آن خود کرده بود.

شارجه سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی است که قصد دارد تا با بهره گیری از این فرصت، خود را به عنوان منبعی غنی از اکوتوریسم معرفی کند. این شهر قصد دارد تا سال 2021 از 10 میلیون توریست میزبانی کند و به همین منظور، سه هتل نو لوکس در منطقه ها اکوتوریستی و سایت های میراث فرهنگی شارجه افتتاح خواهد شد.

از جاذبه های توریستی شارجه می توان به مرکز باستان شناسی ملیحه با تاریخی پیش از اسلام و قلب شارجه، بزرگ ترین و بلند پروازانه ترین پروژه حفظ میراث تاریخی در امارات اشاره کرد. قلب شارجه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تا سال 2025 به انتها می رسد.

عکس: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2131

به "انتخاب شارجه به عنوان مرکز جهانی کتاب در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب شارجه به عنوان مرکز جهانی کتاب در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید