انعقاد تفاهمنامه تسهیل مالیاتی ایران و فنلاند

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر اقتصاد گفت: امضای تفاهم نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف گامی برای بازگشت به سطوح قبلی روابط و زمینه ای برای دستیابی به آستانه های بالاتری از همکاری میان ایران و فنلاند خواهد بود.

انعقاد تفاهمنامه تسهیل مالیاتی ایران و فنلاند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،در دیدار سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ایران با پکا اولوی ها اویستو، وزیر امور خارجه فنلاند که عصر امروز در وزارت اقتصاد برگزار گشت ضمن امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ اقتصادیات مضاعف، دو طرف در باره ظرفیت های اقتصادی و تجاری بحث و مصاحبه کردند.

خاندوزی در این دیدار گفت: ما معتقدیم، که روابط اقتصادی ایران و اروپا صرفا نباید به سه قدرت اروپایی منحصر شود و باور و تمایل جدی ما این است که بتوانیم با همه ظرفیت های اقتصادی اروپا بویژه فنلاند، وارد تعاملات اقتصادی گسترده تر شویم.

وی ضمن اعلام عدم رضایت از سطح مراودات تجاری ایران و فنلاند در ماه های اخیر، ابراز امیدواری کرد، موافقتنامه اجتناب از اخذ اقتصادیات مضاعف زمینه ای برای توسعه مبادلات دو طرف باشد و در سایه این موافقتنامه و عزم سیاسی رهبران دو کشور، در موضوع واردات دارو از فنلاند نیز به سطح همکاری های گذشته بازگردیم.

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند نیز گفت: این تفاهم نامه نشان از علاقه و اراده مسئولان و فعالان اقتصادی فنلاند برای توسعه همکاری ها با ایران دارد.

وی با اشاره به راه اندازی مجمع وزرای اقتصاد گروه سبز به منظور افزایش همکاری ها و انجام فعالیت های اقتصادی در زمینه اقتصاد سبز و حمایت از محیط زیست، از وزیر اقتصاد کشورمان برای پیوستن به این مجمع، دعوت بعمل آورد.

گفتنی است؛ جمهوری اسلامی ایران تا به امروز 51 موافقتنامه اجتناب از اخذ اقتصادیات مضاعف با کشور های دیگر منعقد کرده و چندین موافقتنامه نیز در مراحل مختلف اعم از تبادل اسناد، طی مراحل تقنین در مجلس شورای اسلامی، آماده امضای رسمی و در جریان مذاکره و مطالعه و بررسی قرار دارند که قطعا در آینده نزدیک به شبکه موافقتنامه های کشورمان اضافه خواهند شد.

فنلاند از کشور های واقع در شمال اروپا بوده و از شاخص های اقتصادی و آماری مطلوبی در منطقه برخوردار است، به منظور توسعه بیشتر روابط و مناسبات اقتصادی با این کشور و تشویق فعالان و بازرگانان دو کشور به افزایش تجارت و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پروژه های گوناگون، انعقاد موافقتنامه اجتناب از اخذ اقتصادیات مضاعف که از موافقتنامه های پایه و سه گانه اقتصادی محسوب می شود، در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2136

به "انعقاد تفاهمنامه تسهیل مالیاتی ایران و فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهمنامه تسهیل مالیاتی ایران و فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید