ایران انحصار آمریکا را در ساخت موتور فضایی شکست

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: کشورمان به دانش ساخت موتور های فضایی که پیش از این در اختیار آمریکا بود دست یافت.

ایران انحصار آمریکا را در ساخت موتور فضایی شکست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی آمریکا چقدر طول میکشه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش، حسین صمیمی با بیان اینکه در پژوهشگاه فضایی ایران به دانش طراحی و ساخت موتور های فضایی با نام آرش دست پیدا کردیم، گفت: تا به امروز این فناوری با عنوان موتور های استار در اختیار کشور آمریکا بود که هم اکنون ما پیروز شده ایم این موتور ها را با ویژگی هایی که با موتور های استار برابری می نماید، فراوری کنیم.

وی گفت: به دلیل موانع تحریم امکان استفاده از موتور های فضایی استار برای ما وجود نداشت و البته تا به امروز نیز نیازی به استفاده از این موتور ها احساس نمی شد چرا که تا به امروز ماهواره های ایرانی در مدار پایین زمین قرار می گرفتند، اما هم اکنون که قصد انتقال ماهواره به مدار بالای زمین را داریم باید از موتور های فضایی استفاده کنیم و به همین دلیل آن را در کشور ساختیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ادامه داد: موتور فضایی آرش در سامانه انتقال مداری ماهواره قرار می گیرد و امکان ارسال ماهواره را به مدار های بالای زمین فراهم می نماید.

وی توضیح داد: خانواده موتور های فضایی آرش در چند ورژن در دست ساخت است که در آینده نزدیک موتور آرش 20 را در بلوک انتقال مداری برای ماهواره ناهید 2 بکار خواهیم گرفت.

به گفته صمیمی این موتور ها به مرور توسعه و بهبود پیدا خواهند کرد تا در نقشه راه توسعه ماهواره ها بکار گرفته شوند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تاکید نمود: سامانه انتقال مداری ماهواره برد مداری ماهواره را زیاد می نماید و پس از آنکه ماهواره بر تا ارتفاع 400 کیلومتر ماهواره را راهنمایی می نماید از آنجا به بعد بلوک انتقال مداری با استفاده از موتور فضایی امکان راهنمایی ماهواره را تا مدار 7 هزار کیلومتر زمین بر عهده دارد.

وی گفت: در حال اجرا تست های مکرر برای موتور های فضایی آرش هستیم تا کاربرد این فناوری تثبیت گردد، اما به جرأت می توانیم بگوییم که به دانش این فناوری در کشور دست پیدا نموده ایم و سایر کشور ها نیز از این فناوری برای انتقال ماهواره هایشان استفاده می نمایند البته سایر کشور ها به دلیل آنکه تحریم نیستند از موتور های فضایی آمریکا استفاده می نمایند، اما ما توانستیم موانع تحریم را شکسته و موتور فضایی که قابل رقابت با موتور های استار است را طراحی کنیم.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 861

به "ایران انحصار آمریکا را در ساخت موتور فضایی شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران انحصار آمریکا را در ساخت موتور فضایی شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید