اینتل می گوید یکی از پردازنده های نسل 13 سرعت فوق العاده ای خواهد داشت

به گزارش وبلاگ واحدی، اینتل اعلام نموده که حداقل یکی از پردازنده های نسل 13 این شرکت بدون احتیاج به اورکلاک شدن می تواند سرعت 6 گیگاهرتز را ارائه کند. بعلاوه این شرکت می گوید که پردازنده موردنظر با فعال سازی اورکلاک می تواند به سرعت 8 گیگاهرتز هم برسد.

اینتل می گوید یکی از پردازنده های نسل 13 سرعت فوق العاده ای خواهد داشت

این ادعای اینتل پاسخ مستقیمی به صحبت های AMD است که اخیرا اعلام نموده پردازنده Ryzen 9 7950X می تواند به سرعت 5.7 گیگاهرتز دست پیدا کند. اگرچه صرف دستیابی به سرعت 6 گیگاهرتز به معنای عملکرد بهتر نسبت به پردازنده موردنظر ساخت AMD نیست، اما از نظر بازاریابی و تبلیغات چنین موفقیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

اینتل هنوز تاریخ معرفی پردازنده های نسل 13 را اعلام ننموده ولی به نظر می رسد در تاریخ 5 مهر شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود. اما با توجه به بنچمارک های فاش شده از این پردازنده ها، ظاهرا با تراشه های بسیار قدرتمندتری روبرو خواهیم شد. سال گذشته پردازنده 12900KS با حداکثر سرعت 5.5 گیگاهرتز راهی بازار شد و بنابراین به نظر می رسد پردازنده موردنظر اینتل، 13900KS نام دارد. باید خاطرنشان کنیم 5 مهر که اینتل می خواهد این تراشه ها را رونمایی کند، همان روزی است که نسل نو پردازنده های AMD راهی بازار می شوند.

طی ماه های گذشته گزارش هایی در خصوص احتمال افزایش قیمت پردازنده های اینتل منتشر شده ولی با توجه به کاهش قیمت پردازنده های AMD، اینتل در این زمینه تحت فشار قرار گرفته است. بنابراین باید ببینیم آیا در نهایت قیمت پردازنده های نسل 13 اینتل بیشتر از نسل قبلی خواهد بود یا نه.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2273

به "اینتل می گوید یکی از پردازنده های نسل 13 سرعت فوق العاده ای خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل می گوید یکی از پردازنده های نسل 13 سرعت فوق العاده ای خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید