بازسازی چهره واقعی شخصیت های مشهور تاریخی

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: در سال 1877 انسان شناس معروف آلمانی، هرمان شافهاوزن اولین کسی بود که با کار بر روی یک جمجمه قدیمی، سعی در بازسازی شکل ظاهری یک انسان از دوران پارینه سنگی را داشت.

بازسازی چهره واقعی شخصیت های مشهور تاریخی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

اما امروزه با پیشرفت علم و دانش راحت تر می توان با یاری پرتره ها و نقاشی های معروف دریافت که اجداد انسان ها به چه شکلی بوده اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا تصویر افرادی را مشاهده کنیم که ظاهر آن ها به یاری جمجمه آن ها بازسازی شده است.

1. ملکه الیزابت اول

در سال 2018 میلادی هنرمند بریتانیایی، مت کلیشاو پروژه رباتیک خود را با عنوان ماسک جوانسازی شروع کرد. یکی از اولین تصاویر بازسازی شده در این پروژه مربوط به ملکه الیزابت اول بود. دوران سلطنت این ملکه یکی از طلایی ترین دوره های تاریخ انگلستان به شمار می آید.

2. نِرون

هنرمند اسپانیایی، سالو روانو در طول پروژه خود تصویر امپراطور های روم باستان را طراحی کرد. برای ترسیم بهتر چهره این افراد، این هنرمند از سکه هایی که تصاویر این پادشاهان بر روی آن ها حک شده بود، استفاده کرد.

نِرون در سن 16سالگی به امپراطوری رسید و در ابتدای سلطنت خود با هوش و زکاوت خود یاری های زیادی به مردم کرد، اما بعد از گذشت چند سال به یک امپراطور مستبد تبدیل شد و چهره ای منفور نزد مردم پیدا کرد.

3. اکتاوین اگوستوس

اکتاوین آگوستوس بنیان گذار امپراطوری روم و خواهرزاده سزار بزرگ بود. او مرز های امپراطوری روم را تا حد چشمگیری گسترش داد و نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بود. امروزه به لطف اسکن های سه بعدی، می توانیم چهره این امپراطور مقتدر را مشاهده کنیم.

4. کالیگولا

امپراطور گایاس جولیوس سزار کالیگولا آگوستوس یکی از امپراطور های بی رحم و مستبد روم باستان بود. وی در ابتدای سلطنت خود بسیار عادل و مهربان بود، اما تنها پس از 4 سال به علت خیانت و دسیسه نزدیکانش به قتل رسید. امروزه چهره این امپراطور روم نیز بازسازی شده است. جالب است بدانید در سریال روم نیز برای انتخاب بازیگر مناسب، از این چهره ها یاری گرفته شده است.

5. سن نیکولاس

سن نیکولاس در ﺣﺪﻭﺩ ﺳﺎﻝ 270 ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺩﺭ شهر ﺁﻧﺎﺗﻮﻟﯽ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪ. ﻭﯼ ﺭﺍ ﻣﻨﺸﺄ ﺍﺻﻠﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﺎﺑﺎﻧﻮﺋﻞ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ در ﺣﺪﻭﺩ ﺑﯿﺴﺖ ﻣﻌﺠﺰﻩ را ﺑﻪ ﻧﯿﮑﻼﺱ ﻗﺪﯾﺲ ﻧﺴﺒﺖ ﺩﺍﺩﻩ اند ﮐﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺁﻥﻫﺎ، ﻧﺠﺎﺕ ﺟﺎﻥ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻗﺼﺎﺑﯽ ﺳﻨﮕﺪﻝ، ﺣﻔﻆ ﮐﺸﺘﯽ ﺣﺎﻣﻞ ﮔﻨﺪﻡ ﺍﺯ طﻮﻓﺎﻧﯽ ﺳﻬﻤﮕﯿﻦ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﻋﺪﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﺑﻨﺪ زندان ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. در سال 2014 دانشمندان بریتانیایی با استفاده از جمجمه وی، چهره سن نیکولاس را بازسازی کردند و همچنین قد او را در حدود 170 سانتیمتر تخمین زده اند.

6. کالپی، زنی 7500 ساله

در سال 1996، در جبل الطارق بقایای زنی که 7500 سال پیش در دوره نوسنگی زندگی می نموده است، پیدا شد. به احترام سنگی که این زن بر روی آن به خاک سپرده شده بود، این زن به کالپی نام گذاری شد.

جمجمه او تغییر شکل یافته بود، اما به لطف فناوری های مدرن، دانشمندان به تازگی پیروز به بازسازی جمجمه او شدند و تنها در مدت 6 ماه ظاهر کالپی را به تصویر کشیدند. دانشمندان پی بردند که او پوستی سبزه با چشمانی تیره داشته است و در حدود 30 تا 40 سالگی درگذشته است.

7. ارباب سیپان

در سال 1987، باستان شناس، والتر آلوا مقبره شخصی را که به ارباب سیپان معروف بوده است را در شمال کشور پرو کشف کرد. این حاکم که بالاترین مقام را در کشور داشته است به همراه 8 شخص دیگر به خاک سپرده شده است. در سال 2014، انسان شناسان ظاهر این شخص را بازسازی کردند و در این بین نیز متوجه شدند که او از بیماری آرتروز رنج می برده است و بین 45 تا 55 سالگی از جهان رفته است.

8. مریم مجدلیه

در سال 2017 یک انسان شناس و یک کارشناس پزشکی، ظاهر مریم مجدلیه را بازسازی کردند. برای بازسازی چهره وی بیش از 500 عکس از جمجمه وی گرفته شد و سپس با یاری این عکس ها یک مدل سه بعدی از چهره مریم مجدلیه ترسیم شد. با این حال دانشمندان بیان کردند که کاملاً مطمئن نیستند که این جمجمه مربوط به مریم مجدلیه باشد.

9. مریتامون

مریتامون حاکم مصر باستان و دختر رامسس دوم بود. در شروع قرن 19 مقبره او توسط کارل لپسیوس کشف شد. در سال 2016 دانشمندان استرالیایی در دانشگاه ملبون چهره این زن قدرتمند را بازسازی کردند. آن ها برای این بازسازی، از دستگاه سه بعدی و توموگرافی کامپیوتری استفاده کردند.

این پروسه در حدود 140 ساعت به طول انجامید. با اﯾﻦ ﺣﺎﻝ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﮒ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ.

10. رابرت بروس

رابرت بروس یکی از بزرگ ترین پادشاهان اسکاتلند و بنیان گذار سلسله بروس بود. با توجه به چندین بازسازی اجرا شده بر روی صورت این شخص، دانشمندان اعتقاد دارند که این پادشاه از بیماری جذام رنج می برده است. اما آن ها با توجه به کمبود اطلاعات در این مورد، تصمیم گرفتند که دو تصویر از این پادشاه بازسازی نمایند. یک تصویر بدون بیماری جذام و تصویری دیگر که این پادشاه را با بیماری جذام نشان می دهد.

11. ویلیام شکسپیر

این نویسنده انگلیسی در سال 1564 میلادی به جهان آمد. ﺷﻬﺮﺕ ﺷﮑﺴﭙﯿﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺎﻋﺮ، ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ، ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ ﻭ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺲ ﻣﻨﺤﺼﺮﺑﻪﻓﺮﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺰﺭﮒﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺲ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ، ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭ تا به امروز ﻣﺒﻬﻢ ﺍﺳﺖ. در هر صورت، گروهی از انسان شناسان انگلیسی، صورت این نویسنده و شاعر را در دانشگاه داندی بازسازی کردند.

منبع: BrightSide

منبع: برترین ها
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 608

به "بازسازی چهره واقعی شخصیت های مشهور تاریخی" امتیاز دهید

3 کاربر به "بازسازی چهره واقعی شخصیت های مشهور تاریخی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره واقعی شخصیت های مشهور تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید