با چند کلیک ببینید آنتن دهی کدام اپراتور موبایل در مکان شما بهتر است!

به گزارش وبلاگ واحدی، تا حالا شده بخواهید بفهمید آنتن دهی و کیفیت شبکه کدام اپراتور موبایل در خانه شما بهتر است؟

با چند کلیک ببینید آنتن دهی کدام اپراتور موبایل در مکان شما بهتر است!

دقیقا منظورم درون خانه شما است؛ نه محله یا خیابان یا منطقه و شهر؛ بلکه دقیقا در نقطه ای که هستید؛ در خانه شما، محل کار شما و حتی در اتاقی که هستید؛ آنتن دهی کدام اپراتور موبایل بهتر است؟

یک روش پر دردسر این است که سیم کارت هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را روی گوشی بیندازید و کیفیت سرعت اینترنت یا آنتن دهی را یادداشت و با هم مقایسه کنید.

روش بعدی تست سرعت اینترنت همزمان این سه اپراتور با سه گوشی موبایل یکسان یا سه مودم یکسان است.

اما ما امروز روش بسیار ساده تر و سریع تری به شما آموزش می دهیم تا فقط با چند کلیک بتوانید قدرت آنتن دهی و کیفیت سرعت و پوشش شبکه اپراتورهای موبایل را برای هر نقطه ای مقایسه و بعد تصمیم گیری کنید از کدام یک سرویس بگیرید.

مدت ها است وزارت ارتباطات و سازمان زیرساخت یک وب سایت و سرویس به نام نت سنج پلاس راه اندازی کردند تا کاربران به راحتی بتوانند سرویس های مختلف اینترنت موبایل و ثابت را با هم مقایسه کنند.

هنگامی که وارد سایت نت سنج پلاس می شوید؛ سرویس و اپراتور اینترنتی که با آن وارد این سایت شدید را شناسایی و به شما نشان می دهد تا تایید کنید.

سعی کنید با یک سرویس اینترنت موبایل از همراه اول یا ایرانسل یا رایتل وارد سایت نت سنج پلاس شوید. پس از اینکه نوع اینترنت خودتان را تایید کردید؛ صفحه ای ظاهر می شود که در سمت راست تعدادی برگه و نمودار مقایسه ای و در بخش چپ یک نقشه مکان یابی دارد.

محل خانه یا نقطه ای که در آن هستید را روی نقشه سمت چپ پیدا کنید تا مقایسه ای میان سرعت اینترنت، شرایط پوشش دهی و آنتن دهی اپراتور شما با دو اپراتور دیگر صورت بگیرد و نمودارهای آن را در بخش راست صفحه مشاهده کنید.

شبکه کدام اپراتور در محل من بهتر است؟

توجه کنید حتما شهر و منطقه محل سکونت خود را درست وارد و نقشه یابی کنید. هر نقطه ای که روی نقشه انتخاب شود؛ شرایط سیگنال دهی هر سه اپراتور در آن نقطه و منطقه نمایش داده می شود.

نقطه سبز رنگ به معنی پوشش دهی خوب و متوسط رو به بالا است. نقطه زرد پوشش دهی متوسط است. نقطه قرمز پوشش دهی ضعیف و نقطه سیاه پوشش دهی صفر یا فاقد پوشش دهی است.

روی نمودار هر اپراتور بروید؛ قدرت سیگنال دهی اپراتور در آن نقطه را هم مشاهده خواهید کرد. مثلا، در نقطه انتخابی ما قدرت سیگنال دهی اینترنت ایرانسل منفی 115.37 دسی بل است که بسیار ضعیف برآورده می شود ولی قدرت سیگنال دهی همراه اول و رایتل بهتر است.

با انتخاب برگه کیفیت اینترنت می توانید براساس اندازه گیری های وزارت ارتباطات و گزارش های مردمی و البته تست سرعت هایی که مردم گرفتند؛ شرایط اینترنت هر اپراتور را برای مصارف مختلف مانند کاربردهای تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود و وبگردی ارزیابی و باز با هم مقایسه کنید.

مثلا، در نمودار زیر نشان می دهد همراه اول برای مصارف تجاری در این نقطه بهتر از ایرانسل و رایتل است. همین طور، اینترنتی که استفاده می کنیم برای وب گردی و دانلود بهتر از بازی و تماس ویدیویی است.

در نقشه می توانید پوشش دهی 4G یا 3G یا 2G را انتخاب کنید تا مقایسه ای میان پوشش دهی شبکه های مختلف در یک نقطه یا منطقه داشته باشید.

در برگه های دیگر وب سایت نت سنج پلاس می توانید تعداد شکایات انجام شده از یک اپراتور یا سرویس اینترنت را مشاهده کنید. افزون بر این، می توانید تعرفه های استاندارد و مصوب هر اپراتور را برای سرویس ها و سرعت های مختلف ارزیابی کنید.

نکته دیگر اینکه از بخش ویرایش می توانید نوع اینترنت و نام شرکت سرویس دهنده را تغییر دهید تا مقایسه ای میان اینترنت ها و شرکت های دیگر هم داشته باشید.

در مقاله دیگری به طور مفصل آموزش می دهیم چگونه بهترین سرویس دهنده اینترنت ثابت در یک منطقه را پیدا کنیم.

پرسش: 1- من گوشی سونی Z5 دارم و در خانه شبکه LTE میاد و میره؛ یعنی یه زمانی +H و یه زمانی LTE است. چون…

حتما عبارت مصرف اینترنت آزاد به گوش شما خورده است. وقتی هیچ بسته یا طرحی از اپراتورهای موبایل برای اینترنت گوشی تلفن همراه خود فعال…

اگر استفاده شما از اینترنت به گونه ای است که آپلودهای با حجم و سرعت بالا دارید؛ کدام نوع اینترنت برای شما مناسب است؟ داستان سرعت…

آیا بهتر نیست به جای اینکه از اینترنت مخابرات یا اینترنت ای دی اس ال شرکت های دیگر استفاده کنیم که سرعت پایینی دارند و زیاد قطع می شوند؛ از…

در ماه های اخیر یک بحث تازه در انجمن های اینترنتی میان کاربران ایرانی بالا گرفته است. اینکه برای بازی یا ثبت نام خودرو اینترنت موبایل بهتر است…

متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به سال گذشته 6 پله سقوط کرده است ولی شرایط سرعت اینترنت ثابت بدتر است و در رتبه 134…

عجب اوضاع پیچیده و درهم برهمی شده است این اینترنت در ایران! از یک سو، آمارهای رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نشان می دهد طی…

این روزها غالب کاربران اینترنت موبایل متوجه کاهش کیفیت سرعت آن شدند و اعتراض هایی داشتند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در…

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1321

به "با چند کلیک ببینید آنتن دهی کدام اپراتور موبایل در مکان شما بهتر است!" امتیاز دهید

89 کاربر به "با چند کلیک ببینید آنتن دهی کدام اپراتور موبایل در مکان شما بهتر است!" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چند کلیک ببینید آنتن دهی کدام اپراتور موبایل در مکان شما بهتر است!"

5 دیدگاه

فتانه مسگرزاده 8 آبان 1400

کدام اپرآتور درمنطقه ما انتن ده‍ی وخدمآت اینترنت خوبی میده؛؛

پاسخ به فتانه مسگرزاده

ایلیا 19 مهر 1400

ایرانسل قوی قوی قوی است!!

پاسخ به ایلیا

امینی 8 خرداد 1400

کدام اپراتور در منطقه17تهران آنتن دهی بهتری دارد؟

پاسخ به امینی

مریم پورمحمد 3 خرداد 1400

آنتن دهی هم خط هم اینترنت ضعیف است .

پاسخ به مریم پورمحمد

جعفر عسکری 1 خرداد 1400

همراه اول

پاسخ به جعفر عسکری
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید