پوشش صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاها

به گزارش وبلاگ واحدی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم به صورت صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاهای بالای 20 خانوار را پوشش دهیم.

پوشش صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاها

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آیین افتتاح فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید، مطرح کرد: به دستور مؤکد جنابعالی وزارت ارتباطات توانست بخشی از توان خود را در راستای تحقق عدالت ارتباطی مصروف کند.

وی اضافه کرد: تلفن همراه هرچند در اوایل دهه هفتاد وارد کشور شده بود اما تا سال 92 تنها با 11 درصد سطح روستاهای کشور را پوشش شبکه تلفن همراه داده بود. اما امروز این میزان به 95 درصد در روستاها رسیده است.

آذری جهرمی اضافه کرد: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت از سال 1394 با دستور رئیس جمهور شکل گرفت که با فاصله نه چندان زیادی هم اکنون برای بیش از 90 درصد روستاهای کشور بالای 20 خانوار کشور فراهم است و همه کوشش ما این است که با مدد الهی و حمایت های شما تا سرانجام دولت این عدد به صددرصدی برسد تا شعار دسترسی به اینترنت همگانی در سراسر کشور محقق گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه آماده کردن زیرساخت های تحقق عدالت آموزشی در کشور خصوصاً در دوران کرونا از جمله مأموریت هایی بود که رئیس جمهور به وزارت ارتباطات محول نموده است، گفت: برای 13 میلیون دانش آموزش، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، 4 میلیون دانشجو و 100 هزار استاد دانشگاه اینترنت رایگان را فراهم کردیم که این یک خدمت عظیم از سمت دولت برای مردم بود.

آذری جهرمی با اشاره به موضوع دیگری در حضور رئیس جمهور گفت: فراهم آوری زیرساخت مدارس هوشمند بدون توجه به نقاط شهری و روستایی از دیگر مواردی بود که وزارت ارتباطات در حوزه آموزش در نظر گرفته بود.

وی اضافه کرد: این پروژه به صورت هم زمان در شبکه های روستایی ذیل برنامه ایران هوشمند پیگیری شد و ما کوشش کردیم زیرساخت مدارس هوشمند را فراهم آوریم.

آذری جهرمی اضافه کرد: امروز در یکی از دورترین مدارس در محل کنارک سیستان و بلوچستان فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا را به همین دلیل افتتاح می کنیم.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1380

به "پوشش صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید