به یادماندنی ترین نقش های مرلین مونرو در سینمای کلاسیک

به گزارش وبلاگ واحدی، مرلین مونرو یکی از مشهورترین چهره های تاریخ سینماست، تا جایی که می توان گفت کمتر کسی تا به حال به میزان او مشهور بوده است. مونرو در زندگی کوتاه خود در فیلم های بسیاری بازی کرد. در این مطلب به یادماندنی ترین نقش ها در کارنامه مرلین مونرو را مرور می کنیم.

به یادماندنی ترین نقش های مرلین مونرو در سینمای کلاسیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از yardbarker، مرلین مونرو از مشهورترین بازیگران آمریکایی است که گاهی این معروفیت حرفه بازیگری او را هم تحت الشعاع قرار می داد. او فقط 36 سال زندگی کرد اما در همین زمان کوتاه زندگی پرفراز و نشیبی داشت، چه در زندگی شخصی، چه زندگی حرفه ای اش. او بازیگر بسیار پرکاری بود که در فیلم های زیادی نقش آفرینی نموده است.

اخیرا فیلمی درباره زندگی این بازیگر در جشنواره فیلم سینمایی ونیز به نام بلوند - Blonde به کارگردانی اندرو دامینیک - Andrew Dominik استرالیایی به نمایش عایدی. این فیلم برداشتی تخیلی از زندگی مرلین مونرو- Marilyn Monroe است، با بازی یک بازیگر کوبایی - اسپانیایی. به همین مناسبت به یادماندنی ترین نقش ها در کارنامه مرلین مونرو را معرفی کردیم.

دختران گروه کر (1948)

مونرو قبل از Ladies of t0he Chorus در چند فیلم بازی نموده بود، اما آنها نقش های چندان جدی ای نبودند. در این فیلم مونرو با ادل جرگنز همبازی بود. این فیلم یک موزیکال قدیمی در خصوص دختران گروه کر است. هرچند فیلم فراموش شد، اما مونرو را تبدیل به یک ستاره کرد.

جنگل آسفالت (1950)

The Asphalt Jungle یک نوآر کلاسیک از جان هیوستون با بازی استرلینگ هایدن است که چهار بار نامزد اسکار شد. با اینکه مونرو در این فیلم نقش کوچکی دارد، اما از آنجا که این یک فیلم مشهور است، مرلین مونرو در آن برجسته است.

  • تصاویر بازیگرانی که بعد از مرگ مشکوک ستاره سینما نقش او را بازی کردند | کدام بازیگر به این چهره جنجالی شبیه تر بود؟

همه چیز درباره ایو (1950)

مونرو سال 1950 دو نقش کوچک در فیلم های کلاسیک بازی کرد. یکی از این نقش ها در فیلم All About Eve است. این فیلم برنده برترین فیلم شد و پنج بازیگر آن نامزد اسکار شدند. با این حال، مونرو بیش از همه در نظر مردم ماند.

زحمت در زدن به خودت نده (1952)

مونرو را بیشتر به خاطر کمدی ها و موزیکال های شاد به یاد می آورند، اما او نقش هایش را گلچین می کرد. Dont Bother to Knock یک تریلر روانشناختی درباره زوجی است که از هم جدا شده اند و مرتکب اشتباهی می شوند و آن این است که فرزندشان را به سرپرستی شخصیت مونرو می سپارند.

تجارت میمون (1952)

وقتی بازیگری به یک ستاره در حال ظهور تبدیل می گردد، فیلم های زیادی برای بازی به او پیشنهاد می گردد. کمدی Monkey Business به کارگردانی هاوارد هاکس، شاید در سطح فیلم آدینه دخترش نباشد، اما کری گرانت در آن نقش آفرینی می نماید که او هم مانند مونرو برای بازی در این نوع فیلم ها مهارت خاصی داشت.

  • تصاویر | زنی که سینمای اروپا در برابر مرلین مونروی هالیوود علم کرد

نیاگارا (1953)

در سال 1953، مونرو به یک ستاره بزرگ تبدیل شد و نیاگارا این کار را برای او کرد. این فیلم حساب تازه ای در بازیگری برای او باز کرد. این فیلم یک نوآر دیگر است و در حال حاضر یک نوآر کلاسیک در نظر گرفته می گردد، حتی در رنگ. به لحاظ فیلم های دراماتیک، نیاگارا احتمالا برترین اثر مونرو است.

رودخانه بدون بازگشت (1954)

وسترن ها در دهه 1950 برجسته بودند و River of No Return، ورود مونرو به این ژانر است. این فیلم یک وسترن کلاسیک نیست، اما اتو پرمینگر کارگردان تحسین شده آن را ساخته است. به علاوه، مونرو در این فیلم درکنار رابرت میچام بازی می نماید.

خارش هفت ساله (1955)

تصویر نمادین مونرو با پیراهن سفید در این فیلم چیزی است که همه از The Seven Year Itch بیشتر در خاطر دارند. هرچند در این فیلم بیلی وایلدر جنبه هایی فراتر از این صحنه وجود دارد.

  • تصاویر | این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد | همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

ایستگاه اتوبوس (1956)

مونرو معروف است که به استودیوی بازیگران رفت و قبل از ساخت Bus Stop، روش بازیگری را از لی استراسبرگ آموخت. این کار او را تغییر داد و کمکش کرد تا معروفیت خود را پرورش دهد. این فیلم بر اساس نمایشنامه معروف ویلیام اینگه ساخته شده و نسبت به بیشتر فیلم های او کمی دراماتیک تر است.

برخی ها داغش را دوست دارند (1959)

کمدی بیلی وایلدر به عنوان یک کمدی کلاسیک در نظر گرفته می گردد که می توان آن را برترین کمدی تاریخ نامید. مطمئناً، تونی کرتیس و جک لمون در Some Like It Hot بسیار سرگرم کننده اند، اما مونرو در این فیلم نیز فوق العاده است.

ناجورها (1961)

ناجورها یک فیلم وسترن به نویسندگی آرتور میلر و کارگردانی جان هیوستون است. این فیلم با گذشت زمان، مشهورتر شده است. اما برای مدتی، The Misfits به علت دیگری در یادها ماند. این آخرین فیلمی است که مونرو و کلارک گیبل قبل از مرگشان بازی نموده اند. دو نماد بازیگری که از صفحه نقره ای در فیلم The Misfits خداحافظی کردند و هر دو بازی های درجه یکی ارائه کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2276

به "به یادماندنی ترین نقش های مرلین مونرو در سینمای کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به یادماندنی ترین نقش های مرلین مونرو در سینمای کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید