تور هند ارزان: تاج محل محبوب ترین جاذبه هند به خاطر کرونا تعطیل شد

به گزارش وبلاگ واحدی، پس از پارک های دیزنی، برج ایفل، کوه اورست و جاهای دیدنی متعدد در نقاط مختلف دنیا، تاج محل هند هم برای مهار کرونا به روی گردشگران بسته شد.

تور هند ارزان: تاج محل محبوب ترین جاذبه هند به خاطر کرونا تعطیل شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

تاج محل هند نیز به لیست مکان های گردشگری معروفی پیوست که در اثر نگرانی های مربوط به همه گیری بیماری کرونا، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بسته اند. پراهلاد سنگ پاتل (Prahlad Singh Patel)، وزیر گردشگری هند، این خبر را به طور رسمی روز 17 مارس (27 اسفند) در صفحه توییتر خود اعلام نمود و چنین گفت:

طبق دستور، کلیه بناهای تاریخی که برای بازدید آن ها احتیاج به تهیه بلیط است و همه موزه ها تا 31 مارس 2020 (12 فروردین) بسته خواهند بود.

با وجود اعلام ناگهانی این خبر، مفاد آن نباید موجب حیرت کسی گردد. هند صدور هرگونه ویزای گردشگری تازه را به حالت تعلیق درآورده است و همه مسافران شامل اتباع هندی بازگشته از چین، آلمان، فرانسه، ایران، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا را دو هفته قرنطینه می نماید..

شمار موارد تایید شده مبتلا به کروناویروس در هند به 114 نفر رسیده است و از این تعداد، دو نفر تا به امروز جان سپرده اند.

هارش واردان (Harsh Vardhan)، وزیر بهداشت هند، در ابتدای ماه جاری به خبرنگاران گفته بود:

گستردگی و شدت اقدامات ما هم تراز با شدت گرفتن شرایط کووید 19 در سراسر دنیا، به ویژه در هند، افزایش می یابد.

واردان، ضمن خاص خواندن مسئله تاج محل به عنوان پربازدیدترین جاذبه گردشگری هند، این خبر را هم اعلام نمود که برای شهر آگرا که تاج محل در آن واقع شده، برنامه ای برای مهار کرونا در نظر گرفته شده است. تاج محل در قرن هفدهم به دست شاه دنیا، امپراتور مغول حاکم بر سرزمین هند، بنا شد و هم اکنون به عنوان میراث فرهنگی دنیا به ثبت یونسکو رسیده است. نام این بنا کلمه ای به هر دو زبان اردو و فارسی است.

بنای مرمرین و بسیار محبوب هند هر روز پذیرای بیش از 50 هزار بازدیدکننده است و طبق آمارهای منتشره به وسیله وزارت گردشگری هند، حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر در سال 2018 از این محل بازدید نموده اند. تاج محل در میان مشاهیر، اینفلوئنسرها و مسئولان دولتی کشورهای دیگر نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و همسرش نیز در ماه فوریه از تاج محل بازدید کردند. شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون نیز طی بازدید رسمی که در سال 2016 از این محل داشتند، عکس یادگاری گرفتند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2162

به "تور هند ارزان: تاج محل محبوب ترین جاذبه هند به خاطر کرونا تعطیل شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هند ارزان: تاج محل محبوب ترین جاذبه هند به خاطر کرونا تعطیل شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: تاج محل محبوب ترین جاذبه هند به خاطر کرونا تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید