تالارهای پذیرایی هفته آینده تعطیل می شوند؟

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، با قرمزشدن شرایط کرونایی تهران، حالا نگرانی ها نسبت به سرایت اومیکرون بیشتر شده است. همزمان با افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز وزیر بهداشت هم اعلام کرده که تمام مراکز درمانی در حالت آماده باش 100 درصدی قرار گرفته اند.

تالارهای پذیرایی هفته آینده تعطیل می شوند؟

با این حال همچنان بازار شلوغ است و دولت با سویه اومیکرون محدودیت جدیدی برای کارکنان و فعالان بازار، ازجمله تالارداران در نظر نگرفته است.

در همین مورد رئیس اتحادیه صنف تالارداران کرج به خبرنگاران گفت: هنوز بخشنامه ای از دولت مبنی بر تعطیلی تالارها صادر نشده است. با این حال تالارها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند. به عنوان مثال تالارهایی که ظرفیت های هزار نفری دارند تنها 120 تا 130 نفر مهمان می پذیرند. یعنی تالارها تبدیل به یک رستوران شده اند.

رضا سلطان محمدی با انتقاد از اینکه شب عید نباید تالارها تعطیل شود، توضیح داد: اگر قرار است تالارها تعطیل شوند باید دولت دیگر بخش ها را نیز تعطیل کند. یعنی مترو هم باید تعطیل شود.

او ادامه داد: همچنان تالارهای پذیرایی پروتکل ها را رعایت می کنند و قرار نیست با شیوع سویه اومیکرون تعطیل شود. مگر فقط تالارهای پذیرایی معضل این کشور هستند؟ در بازار تهران و متروها همه به هم چسبیدند. باز و بسته شدن تالارها که نقشی در کاهش شیوع ویروس کرونا ندارد.

کارت واکسن در تالارهای پذیرایی الزامی می شود؟

سلطان محمدی ادامه داد: در این شرایط باید مراقب بود. کسانی که واکسن نزدند در خطر هستند. فعلا تالارها الزام یا دستوری برای اینکه مهمان ها باید کارت واکسن داشته باشند، ندارند. چراکه تالارهای پذیرایی 80 نفره تنها 40 نفر را پذیرش می کنند. یعنی پذیرش مهمان از سوی تالارهای پذیرایی بنا بر ظرفیت نصف شده است.

او به ورشکستگی تالارهای کرج هم اشاره و بیان نمود: از 150 تالار کرج، 33 درصد تعطیل یا اجاره داده شده اند؛ آن هایی هم که مانده اند کج دار و مریز پیش می فرایند.

براساس این گزارش، روز گذشته (سه شنبه) 42 شهر در شرایط قرمز، 142 شهر در شرایط نارنجی، 230 شهر در شرایط زرد و تنها 34 شهر در شرایط آبی قرار گرفته اند که در این بین شرایط تهران به دلیل حجم بالای جمعیت و کارکنان قرمز شد.

برای مطالعه بیشتر خبر آماده باش ایران به دلیل اومیکرون را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2122

به "تالارهای پذیرایی هفته آینده تعطیل می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالارهای پذیرایی هفته آینده تعطیل می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید