تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ واحدی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا صورت گرفت.

تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

موافقان و مخالفان سفر ارمنستان برای واکسن

خبر سفر ایرانی ها به ارمنستان به انگیزه تزریق واکسن کرونا این روزها واکنش های زیادی داشت؛ کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت در بعضی کشورهای همسایه از واکسن کرونا استقبال نشده که ارمنستان از جمله آنها است. این کشور واکسن آسترازنکا را وارد نموده که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن ها را مورد استفاده قرار نداده اند و از آنجایی که این واکسن ها تاریخ مصرف دارند، به توریست هایی که به آنجا سفر می نمایند، تزریق می گردد. او که استقبال نکردن مردم این کشورها از واکسیناسیون و تزریق واکسن مازاد به توریستان را از معضلات این کشورها دانسته و گفته نباید آن را نقطه قوت این کشورها تلقی کرد، احتمال تکرار شرایط مشابه ارمنستان در عراق را هم داده است.

از سوی دیگر، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت نیازی نیست برای تزریق واکسن کرونا به خارج از کشور مسافرت نمایند، زیرا وظیفه دولت، قرار دادن واکسن کرونای رایگان در اختیار مردم است که این کار در حال اجرا است.

تبلیغ تور واکسن فاقد وجاهت قانونی اعلام شده و مورد تائید ستاد ملی کرونا هم نیست، با این وجود، حرمت الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: آژانس های توریستی توری به نام واکسن را تبلیغ نمی نمایند، پس اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است. وقتی در داخل کشور امکان واکسیناسیون گسترده فراهم نیست و آنچه انجام می گردد هم مطابق با زمان بندی اعلام شده نیست، طبیعی است مردم وحشت زده از این بیماری برای سلامت خود چاره ای بیاندیشند.

او اضافه نمود: اگر مردم برای دریافت واکسن کرونا به کشورهایی سفر می نمایند که این امکان را در دسترسِ توریست قرار داده، چه ایرادی دارد؟ وقتی امکانات را کامل در اختیار نگذاشته ایم نمی توانیم مردم را از این سفر نهی کنیم. در داخل کشور هنوز واکسیناسیون 70 سال به بالا تکمیل نشده است. ارمنستان و کشورهای دیگر هم که واکسن کرونا در اختیار توریستان قرار می دهند، خلاف ننموده اند، اتفاقا در راستای توسعه توریستی سلامت کشور خود حرکت می نمایند.

مهرسا سبزه ها، مدیر داخلی یکی از آژانس های توریستی در تهران هم با تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان در هفته های اخیر و پس از اعلام این کشور برای تزریق رایگان واکسن کووید به توریستان خارجی گفت: پرس وجو برای سفر به کشورهای دیگر با هدف دریافت واکسن و تقاضا برای سفر با این انگیزه، زیاد شده است، اما اینطور نیست که جایگاه خالی در پروازهای این جهت پیدا نگردد و اتوبوس برای حرکت به سمت مرز کمیاب شده باشد.

به گفته او، قیمت یک تور سه چهارروزه هوایی به مقصد ارمنستان به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. البته قیمت پایین تر هم برای سفر هوایی وجود دارد، اما هتل آن معمولا ضعیف تر و دورتر از محل تزریق واکسن است. قیمت تورهای زمینی که با اتوبوس VIP 25 نفره و با سه شب اقامت در هتل سه ستاره به اضافه یک گشت شهری انجام می گردد هم از سه میلیون تومان شروع می گردد. البته درحال حاضر مرز زمینی ایران و ارمنستان بسته است و امکان تردد مستقیم اتوبوس وجود ندارد. مردم با اتوبوس تا مرز نوردوز می فرایند، پیاده از مرز عبور می نمایند و در خاک ارمنستان با اتوبوس دیگری جهت را ادامه می دهند.

سبزه ها درباره میانگین سنی که بیشتر برای این تورها مراجعه می نمایند، گفت: تا حالا، از هر گروه سنی و قشر اجتماعی مراجعه نموده، بیشتر از 30 سال به بالا بوده است. بیشترین تقاضا هم برای سفر هوایی است، چون تردد از مرز زمینی فعلا سخت است، 24 ساعت طول می کشد، در مرز هم معطل می شوند.

او ادامه داد: مرکز واکسیناسیون در یکی از خیابان های اصلی شهر ایروان واقع شده است، طبق آنچه مسافران تعریف می نمایند، آسترازنکا بیشترین واکسنی بوده که این مسافران تا حالا دریافت نموده اند. پس از آن، یک کارت واکسن مورد تایید وزارت بهداشت این کشور می دهند که تاریخ دز دوم تعیین شده و در آن ذکر شده که با این کارت دز دوم همین واکسن را در هر نقطه دیگری می توانند دریافت نمایند، یعنی هیچ محدودیت مکانی برای تزریق دز دوم وجود ندارد.

این فعال توریستی بعلاوه اظهار کرد: برای بیشتر مسافران، این سفر هم فال است هم دیدن. واکسن هم تزریق می نمایند.

او درباره سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن گفت: ابوظبی بتازگی برنامه تزریق واکسن به توریستان خارجی را اعلام نمود، اما هنوز این کار را شروع ننموده است، ضمن اینکه با توجه به نوع ویزای ابوظبی که متفاوت از ویزای توریستی امارات است، برای ایرانی ها چندان در دسترس نخواهد بود. ترکیه هم یکی از مقاصد پرسفر ایرانی ها است که هنوز برنامه ای را برای تزریق واکسن به توریستان خارجی اعلام ننموده است.

تزریق مازاد واکسن به توریستان خارجی در کشورهای دیگر هم شروع شده است؛ آمریکا و روسیه از جمله این کشورها هستند، البته روسیه اعلام نمود تزریق واکسن کووید در این کشور برای توریستان خارجی هزینه دارد و رایگان نیست. با این حال، روسیه تبلیغات گسترده ای برای تورهای واکسن در بیشتر کشورها راه انداخته است.

پیش از فراگیر شدن واکسیناسیون کرونا در کشورها، پیش بینی هایی در ارتباط با راه اندازی نوع جدیدی از سفر در جهان برای دریافت واکسن مطرح شده بود، بویژه آنکه در حال حاضر ورود به بعضی کشورها مشروط به داشتن گذرنامه یا کارت واکسن شده و این محدودیت در آینده در اندازه جابه جایی سفرهای جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1844

به "تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید