هزینه های سفر به لائوس

به گزارش وبلاگ واحدی، هزینه های سفر به لائوس چقدر است؟

لائوس کشوری کوهستانی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و کاملا از هر طرف در خشکی قرار گرفته است. این کشور به دارا بودن رشته کوه های بسیار بلندش در جهان معروف شده است. از دیدنی های این کشور می توانیم به آثار به جا مانده از حضور و استعمار فرانسویان در این کشور، سکونتگاه های قبیله ای و زیارتگاه هایش، را نام ببریم. یکی دیگر از علل مشهور بودن لائوس، بی حاشیه بودن و آرام بودن این کشور است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم لیستی از هزینه های سفر به هزینه های سفر به لائوس را مرور کنیم.

هزینه های سفر به لائوس

لائوس

همانطور که در بالا اشاره شد، لائوس کشوری در جنوب شرق آسیا است که مرز مشترک با ویتنام، کامبوج، تایلند، میانمار و چیندارد. مرکز لائوس، شهر وین تیان است و بزرگترین شهر لائوس از نظر مساحت، پاریس پریاس نام دارد. جمعیت این کشور، 6.5 میلیون نفر است و واحد پولی آن، کیپ است. زبان رسمی مردم لائوس، هندوچینی است. البته مردم محلی به زبان لائو، صحبت می نمایند. بیشتر مردم لائوس، در مزارع اشتراکی برنج کار می نمایند و از این رو اقتصاد قدرتمند، ندارد. البته در سال های اخیر، با صادر کردن برق و بعضی از فلزات، لائوس رونق مالی گرفته است. در ادامه فهرست هزینه ای که برای شما در این جا می گذاریم به نرخ اعلام شده در تاریخ 20 آذر 1396 است.

ویزا

ویزای لائوس برای ایرانیان، در فرودگاه ها و با ورودی های قانونی این کشور صادر می گردد و مسافرانی که می خواهند به این کشور سفر نمایند، احتیاج به حضور در سفارت ندارند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از تایلند به لائوس سفر نمایند و در پایان مجدد به لائوس باز گشت، شما باد یک ویزای دوبل دریافت کنید و در غیر این صورت باید از پرواز لائوس به تهران برای بازگشت مستقیم بهره ببرید. حدبیشتر اقامت در لائوس، 90 روز است. حتما مدارک شناسایی اساسی به همراه دو قطعه عکس و بعلاوه اندازهی پول، به همراه خودتون داشته باشید. برای صدور ویزا ،باید 31 دلار(قیمت ها به تاریخ 20 آذر 1396 می باشد) در فرودگاه پرداخت کنید.

هتل ها و اقامتگاه ها

در شهر وین تیان، مهمان خانه ها و هتل های متعددی با کیفیت هاو قیمت های گوناگونی وجود دارد. در زمینه قیمت اتاق ها، قیمت های مختلفی وجود دارد اما در نهایت شما باید با توجه به بودجه خود، یکی از گزینه های پیش رویتان را انتخاب کنید. قیمت خوابگاه ها از شبی 30 دلار تا 40 کیپ است و قیمت اتاق های خصوصی درهتل به همراه حمام اختصاصی از، 80 تا 120 کیپ برای هر شب است. اگر تمایل دارید در خانه های ییلاقی اقامت کنید، باید شبی 50 کیپ، به نرخ پول رسمی لائوس، هزینه کنید.

مراکز تفریحی و گردشگری

گشت و گذار در خیابان های لائوس، بسیار دلپذیر است و هزینه ای هم ندارد اما شما قرار نیست فققط در خیابان های لائوس به گشت و گذار بروید. شما در سفر به لائوس علاوه بر بازارهای شبانه، رستوران ها و دستفروش ها و حضور گردشگر های فراوان و رنگ و وارنگ از کشورهای مختلف، می توانید به مکان هایی چون کاخ سلطنتی لوانگ پرابانگ، کاخ سلطنتی لائوس ،رودخانه مکانگ، شهر تاریخی لوآنگ پرابانگ، منطقه وینگ وینگ و دت لوآنگ در شهر وین تیان ،آبشار تاد فین، فلات پلاتو و دیگر مکان های تفریحی و گردشگری این کشور بروید. نرخ بازدید از این جاذبه ها نرخی بین 20هزار کیپ تا 40 هزار کیپ را شامل می گردد. به طور مثال، ورودی کاخ سلطنتی لائوس، 20 هزار کیپ است و یا به طور مثال برای قایق سواری بر روی رودخانه مکانگ، باید 5هزار کیپ پرداخت کنید. شما می توانید در سفر به لائوس، از تورهای شهری این شهر بهره ببرید، هزینه آن هم مبلغی معادل 50 هزار کیپ به پول رسمی لائوس است. در این تورهای درون شهری، با قیمت خیلی کمتری، می توانید جاذبه های شهری را ببینید. شما برای استفاده از سرویس های بهداشتی باید مبلغی معادل 2 تا 5 هزار کیپ را پرداخت کنید.

رستوران ها

برای خوردن غذا در رستوران های محلی لائوس، باید از حدود 20هزار کیپ به بالا پرداخت کنید. برای صرف غذا در رستوران های بین المللی از 40 هزار کیپ به بالا و برای استفاده از غذاهای خیابانی ،از 15 تا 20 هزار کیپ، پرداخت کنید. به طور مثال برای خوردن یک غذای معمولی در یک رستوران معمولی باید حدودا 100هزار کیپ پرداخت کنید. بعلاوه برای خوردن برنج چسبناک که بک نوع غذای برنجی بسیار مرسوم در لائوس است ،باید 10 هزار کیپ بپردازید. برای خرید بطری های آب باید بین 3 تا 8 هزار کیپ، در نظربگیرید.

هزینه حمل و نقل

شما برای سفرهای کوتاه می توانید از اتوبوس بهره ببرید که هزینه ای معادل 80 تا 130 هزار کیپ می گردد. برای مسافرت های طولانی تر و یا سفر در شب، بسته به مسافتی که طی می گردد از 150 تا 200 هزار کیپ، هزینه کنید. برای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در داخل شهر، هزینه ای معادل، 2 هزار کیپ پرداخت کنید. شما می توانید برای رفت و آمدهای داخل شهری، دوچرخه ای را با مبلغ 15هزار کیپ اجاره کنید. هزینه استفاده از قطار تا 400 هزار کیپ هم می گردد.

مراکز خرید

اگر قصد خرید از بازارهای لائوس و مراکز خرید آن را داشتید، حتما بودجه ای از 10هزار تا 400 هزار کیپ برای این کار ،کنار بگذارید.

مدیریت هزینه ها

اغلب کسانی که به لائوس سفر می نمایند، با تصور این که این کشور به دلیل جنگ و اقتصاد کشاورزیش، کشوری بسیار مقرون به صرفه قیمت است، هنگام ورود به این کشور، تعجب می نمایند، زیرا لائوس کشوری مقرون به صرفه قیمت نیست و حتی گاهی در بعضی از اوقات شما حس می کنید بابت بعضی از خدمات، بیستر از اندازه عرف هم پرداخت نموده اید. دلیل آن هم این است که اغلب اقلام مصرفی و کالاها در این کشور، وارداتی هستند. هر چند که نام این کشور را هرگز در بین کشورهای گران قیمت جهان پیدا نخواهید کرد. شما اگر برای اقامت در لائوس، یک اتاق در خوابگاه درجه یک و یا حتی دو، بگیرید، از غذاهای محلی و خیابانی تغذیه کنید، از دوچرخه و یا اتوبوس های محلی برای رفتن به مقصدهای مختلف بهره ببرید، هزینه ای بین 30 تا 35 دلار آمریکا باید بپردازید. البته اگر در این بین بخواهید از جاذبه های مختلف هم ملاقات کینید باید هزینه های آن ها را هم اضافه کنید. همانطور که در بالا گفته شد، هزینه یک تور نیمروزی برای بازدید از جاذبه های شهر محل اقامتتان حدود 50 هزار کیپ می گردد. اگر این هزینه را هزینه یک اقامت معمولی در یک روز سفر به لائوس در نظر بگیریم و هزینه های جانبی دیگر را نیز به آن اضافه کنیم، برای یک روز اقامت در لائوس مبلغی بین 85 تا 100 دلار پرداخت کنیم.

منبع:nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2203

به "هزینه های سفر به لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید