چطور در تحصیل در خارج از کشور تجربیات بهتری کسب کنیم؟

به گزارش وبلاگ واحدی، تحصیل در خارج از کشور خود باعث تغییر ما میشود و ما را حسابی متحول خواهد کرد اما باید بدانیم میشود از این فرصت استفاده کرد و حسابی به تجربیاتمان افزود در ادامه میخواهیم پیشنهادهایی ار مطرح کنیم که شاید برایتان جالب بود که در حین تحصیل به آنها عمل کنید.

چطور در تحصیل در خارج از کشور تجربیات بهتری کسب کنیم؟

تحصیل در کشوری دیگر باعث می‌شود با تجربه‌های فوق‌العاده‌ای رو به رو بشوید. مهم‌ترین نکته درباره زندگی و تحصیل در کشوری دیگر این است که باید از منطقه امن خود خارج بشوید و این لحظات شاید خیلی سخت و دشوار باشند. در هر حال چاره‌ای ندارید و باید روی پای خودتان بایستید. این تنهایی و استقلال شما را مجبور به رشد خواهد کرد. هر چقدر بیشتر تجربه کنید، قوی‌تر خواهید شد. اما در این میان، توصیه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند، تجربه‌های ناب‌تری برای خود رقم بزنید:

غذاهای محلی را امتحان کنید

با تحصیل در کشوری دیگر می‌توانید با غذاها، سنت‌ها و به طور کلی حال و هوایی تازه آشنا بشوید. پس وقتی برای تحصیل در خارج به سر می‌برید متعصبانه به دنبال طبخ و خوردن غذاهای کشور خودتان نباشید. سعی کنید با امتحان کردن غذاهای بومی و محلی کشوری دیگر تنوع و تجربه را به زندگی خود وارد نمایید. یادتان باشد رفتن به رستوران‌های محلی همیشه، ضمن اینکه شما را با چیزهای تازه‌ای آشنا می‌کند، ارزان‌تر هم تمام می‌شود.

آزاد باشید و بگردید

وقتی تحصیل در کشوری دیگر را انتخاب می‌کنید باید خود را برای دیدن شهرهای تازه، مسیرهای جدید و تجربه‌های نو آماده کنید. هر چقدر بیشتر از منطقه امن خود خارج بشوید، بهتر است و بیشتر می‌توانید فرهنگ کشور دیگر، مناطقی که تا کنون ندیده‌اید و … را ببینید و بر عمق نگاه خود نسبت به دنیا بیافزایید. با دیگران معاشرت کنید و روابط خود را با افراد تازه گسترش بدهید.

نسبت به وقایع تازه انعطاف‌پذیر باشید

برای اینکه بتوانید با تغییرات و تفاوت‌های تازه کنار بیایید باید تعصب را کنار بگذارید و منعطف‌تر برخورد کنید. هر چقدر ظرفیت و انعطاف خود را در زمان تحصیل در کشوری دیگر بیشتر افزایش بدهید با اتفاقات جالب‌تر و تجربه‌های غنی‌تری مواجه خواهید شد. تجربه‌هایی که دید و نگاه شما را عمیق‌تر می‌سازند.

با تحصیل در کشوری دیگر، با فرهنگی تازه آشنا بشوید

سعی کنید با فرهنگ کشور تازه آشنایی پیدا کنید، با مردم بومی ارتباط برقرار کنید و در اجتماع حاضر بشوید. در برنامه‌های عمومی شرکت کنید و طوری وانمود نکنید که همه چیز را خودتان می‌دانید. بهتر است با برقراری ارتباط با سایرین مثلا اساتید، هم‌کلاسی‌ها، راننده‌ها، فروشندگان و…، از آنها بخواهید که شما را راهنمایی کنند و به شما در مورد مناطق، غذاها، مسیرها و هر آنچه که نمی‌دانید، راهنمایی کنند.

خوش بگذرانید

خوش باشید و نگذارید که موضوعاتی چون غربت و ندانستن زبان باعث اندوه و شرم‌ساری بشوند. باید بپذیرید که زندگی در مکانی تازه همواره با چالش‌ها و بعضا گاف‌هایی رو‌به‌رو است که اگر آنها را جدی بگیرید به شما سخت خواهد گذشت. پس ساده بگیرید و لحظه‌ها را خوش بگذرانید. مثلا اگر در حرف زدن به زبانی دیگر، اشتباهی از شما سر زد، خجالت نکشید و با خنده از موضوع بگذرید.

مشارکت در برنامه‌های مفید و خیرخواهانه

وقتی برای تحصیل در کشوری دیگر رهسپار مکانی جدید می‌شوید، باید سعی کنید که خود را با محیط تازه وفق بدهید. یکی از بهترین راه‌ها برای تطبیق دادن خود با محیط تازه، این است که در برنامه‌های خیرخواهانه شرکت کنید. مثلا اگر خیریه‌ای وجود دارد در آن حضور پیدا کنید یا اگر برنامه‌هایی مفید مانند رسیدگی و محافظت از طبیعت وجود دارد با شرکت در آنها ضمن مفید بودن برای محیطی که در آن به سر می‌برید، سعی کنید تا با افراد محلی بیشتری انس بگیرید.

مهمانی خوب و شایسته باشید

وقتی در کشوری دیگر به سر می‌برید باید تمام تلاش‌تان را به کار بگیرید تا در آنجا احساس غربت نکنید و راحت باشید اما نه به این معنی که برخی آداب معاشرت و مهمان‌ بودن را زیر پا بگذارید. مثلا اگر در مدت تحصیل خود در منزل یا اتاقی اقامت دارید، بهتر است در روابط خود با صاحبخانه ضمن رعایت ادب و احترام، برخی آداب معاشرتی را نیز به جا آورید. اهدای سوغاتی فکر خوبی است که نشان می‌دهد فردی قدرشناس و مودب هستید.

خاطراتتان را بنویسید

نوشتن خاطرات باعث می‌شود تا به طور مستند بتوانید تجربه‌هایی که با تحصیل در کشوری دیگر به دست آورده‌اید برای خود حفظ کنید. با این کار نام‌ها، مکان‌ها، واکنش‌ها و احساسات مختلفی که در مدت اقامت داشته‌اید را همیشه در ذهن نگه خواهید داشت. با وجود انواع اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ثبت این دست از خاطرات نیز برای شما ساده‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

سفر کردن فقط دیدن مکان‌های تازه نیست، بلکه تغییری عمیق و دائمی در شیوه زندگی کردن است. برای سفر هیچ زمان دیر نیست و کافی است به زودی برنامه سفر خود را بچینید.

انتشار: 12 خرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2

به "چطور در تحصیل در خارج از کشور تجربیات بهتری کسب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در تحصیل در خارج از کشور تجربیات بهتری کسب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید