تمریناتی ساده برای ورزش مغز

به گزارش وبلاگ واحدی، نتایج پژوهش های جدید نشان می دهند که می توان مغز را با بعضی راه چاره های ساده ورزش داد. درواقع مغز انسان نیز مانند سایر اعضای بدن می تواند تمریناتی ساده برای سلامتی داشته باشد.

تمریناتی ساده برای ورزش مغز

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ،تجربه های جدید برای مغز که شامل حس های بینایی، بویایی، لامسه، چشایی و شنوایی است، باعث تحریک ارتباط بیشتر بین مناطق مختلف مغز شده و یاری می نماید سلول های مغز در برابر اثرات پیری قوی تر و مقاوم تر گردد.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از سمت مخالف مغز (مانند این تمرین) می تواند منجر به گسترش سریع و قابل توجه قسمت های قشر مغز گردد که اطلاعات لمسی را کنترل و پردازش می نماید.

دستان شما احتمالاً بافت های متنوعی از بدن را که نمی بینید لمس می نمایند و پیغام هایی را به مغز شما باز می گردانند. سعی کنید گاهی فقط از حس لامسه خود بهره ببرید (اگرچه باید برای جلوگیری از سوختگی یا آسیب دیدگی از عقل سلیم نیز بهره ببرید). برای مثال، در حمام، شیر ها را فقط با حس کردن پیدا کنید و یا دمای آب را چشم بسته تنظیم کنید.

یک ورزش مغزی رایج این است که جای جایگاه ها را عوض کنید تا موقعیتی را که همواره در آن می نشستید، به شکلی جدید تجربه کنید. حتی می توانید جای ادویه جات و ظروف را در کابینت ها تغییر دهید.

بیشتر ما عادت داریم عطر های تکراری بخریم یا روز خود را با بو های تکراری مثل عطر چای یا قهوه اغاز کنیم. سعی کنید با عطر و بو های جدید، به مغز خود تمرین بدهید.

منبع: انتخاب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1346

به "تمریناتی ساده برای ورزش مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمریناتی ساده برای ورزش مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید