تکمیل بالگرد صبا 248 توسط محققان کشورمان

به گزارش وبلاگ واحدی، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری علاوه بر اجرای پروژه طراحی و ساخت سامانه یاری ناوبری بصری طرح فراوری موتورهای هوایی و تکمیل بالگرد صبا 248 را اجرایی نموده است.

تکمیل بالگرد صبا 248 توسط محققان کشورمان

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، صنعت هوایی و هوانوردی یکی از راهبردی ترین صنایع هر کشور است و اگر احتیاجهایی مانند ساخت قطعات یدکی و فرودگاهی آن نباشد، عملا صنعتی وابسته و متکی به واردات خواهیم داشت؛ از این رو ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دوام آوردن این صنعت در روزهای سخت تحریم های مالی به دنبال یافتن روش هایی است که بتواند شبکه ای داخلی از زیرساخت های مورد احتیاج آن را ایجاد کند.

در حوزه تجهیزات فرودگاهی پروژه های طراحی و ساخت سامانه یاری ناوبری بصری (روشنایی باند)، دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی، رادار mssr، دستگاه dme و برج مراقبت سیار در تعامل و همکاری با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، توسط شرکت های دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق و موسسات پژوهشی و واحدهای فناور دانشگاهی نهایی شده است و پروژه های دیگری نیز در مراحل مختلف اجرایی واقع شده است.

بر این اساس با یاری بخش های دولتی، خصوصی و شرکت های دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق، شبکه ای از تعمیرات فرودگاهی در کشور ایجاد شده است تا با یاری این شبکه و آورده های داخلی، احتیاجهای این بخش از صنعت هوایی و هوانوردی مرتفع گردد.

بر اساس اعلام معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، البته این ستاد با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری محصولات دیگر این صنعت مانند فراوری موتورهای هوایی، تکمیل بالگرد صبا 248 و ساخت قطعات یدکی برای پیشتیبانی وسایل هوایی را هم اجرایی نموده و همچنین ساخت تجهیزات هواشناسی و تعمیرات فرودگاهی را هم در اولویت کاری قرار داده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1442

به "تکمیل بالگرد صبا 248 توسط محققان کشورمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل بالگرد صبا 248 توسط محققان کشورمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید