جاذبه های تفریحی و گردشگری باکو کدامها هستند؟

به گزارش وبلاگ واحدی، جاذبه های باکو

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب شوران قرار گرفته است و یکی از مناطق نفت خیز دنیا می باشد. باکو پر جمعیّت ترین شهر قفقاز است. وجود تعداد بسیاری از پارک های ساحلی و برگزاری برنامه های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جذابیت خاصی به این شهر داده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های تفریحی و گردشگری باکو کدامها هستند؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

1- برج مایدن

این بنای مخروطی شکل از سنگ ساخته شده،29 متر ارتفاع دارد و بهترین نماد برای معماری آذربایجان به شمار می رود. در خصوص سال ساخت این بنا اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، اما نمای ساختمان نشانه های معماری قرن 12 را در خود دارد. نام آذری این بنا، گیز قلعسی است که در فارسی قلعه دختر نامیده می گردد و درباره این برج داستان های زیادی می گویند.از روی پشت بام این برج ، محله های قدیمی باکوکاملا معلوم است.

2- قصر شیروان شاه

این مجموعه قصر زیبا و شگفت انگیز، از ماسه و سنگ ساخته شده و محل استقرار یکی از حکمرانان آذربایجان بوده است و در قرن پانزدهم ساخته شده، البته این قصر یک بار در سال 2003 مورد بازسازی نهاده شد. در ِ غربی آن سنگی است و روی آن حکاکی های فوق العاده ای صورت گرفته است. پله ها از سمت حیاط تشریفاتی به یک آب انبار هشت ضلعی، منتهی می شوند. نزدیک این محل، خرابه های مسجد کیقباد قرار دارند.

3- موزه فرش

این موزه، قبلا موزه لنین نام داشت، اما در حال حاضر تبدیل به موزه فرش بسیار زیبایی شده و نشان دهنده تاریخچه فرش در آذربایجان است. در این موزه بیش از هزار عدد قالیچه دست بافت و کمیاب و زیبای آذری، ایرانی و داغستانی نگهداری می گردد. اگر بخواهید می توانید با پرداخت 4000 تومان اضافه، یک راهنما بگیرید و از او بخواهید تا درباره طرح، سمبل های استفاده شده و تاریخچه فرش ها توضیحاتی را به شما بدهد.

4- موزه هنر دولتی

این موزه در واقع در دو عمارت مجلل واقع شده است. ساختمان اصلی، شامل آثار هنری قرن نوزده آذربایجان و روسیه مثل نقاشی و مجسمه و… بوده و ساختمان کوچک تر، هنر مدرن -مجسمه سازی، نقاشی- آذربایجان را به معرض نمایش گذاشته است.

5- مسجد امام حسین

مسجدی نو ساز که جذابیت های معماری اش مربوط به شمال آفریقا و همچنین برگرفته از هنر مدرن آذربایجان است.

6- کلیسای آرچانجل میشل روسیان

مرکز جامعه ارتودکس باکو است. این کلیسا معمولا به روی توریست ها باز نیست. اما به هر حال احتمال بازدید، صد در صد منتفی نیست، اگر توانستید به داخل آن بروید، مجسمه های زیبا، نقاشی های رنگارنگ سقف، توجه شما را به خود جلب خواهد نمود.

7- کلیسای ارامنه

کلیسای دیگر باکو است که به دلیل کم تعداد بودن ارامنه، به حالت متروک در آمده. این کلیسا، یاد آور تقسیمات مرزی و فرهنگی وحشیانه ای است که منطقه قره باغ نتیجه یکی از آن هاست.

8- خیابان شهیدان

در جنوب غربی ِ مرکز شهر، یادبود تلخ قربانیانی است که توسط حملات ارتش سرخ در سال 1990 کشته شدند. البته بعدا کشته شدگان کشمکش های قره باغ نیز به قربانیان حملات ارتش سرخ اضافه شدند. یادبود کوچکی هم برای نظامیان کشورهای انگلستان و مشترک المنافع که در اطراف باکو در جنگ جهانی اول کشته شدند، در آن نزدیکی وجود دارد که البته باعث مجادلات زیادی شده است و خیلی ها مخالف حضور آن هستند.

9- مراکز خرید

قدیمی ترین فروشگاه باکو MUM نام دارد. این فروشگاه چهار طبقه است و شامل مغازه های بسیار زیادی است که همه جور جنس، از لباس عروس گرفته تا وسایل الکتریکی را می فروشند. این فروشگاه را در خیابان هوسو هاسی بیف پیدا می کنید. بازار بزرگ ساحل هم بازاری نوساز است که بالای متروی ساحل واقع شده است. اگر دنبال بوتیک با اجناس مرغوب و درجه یک می شد، به خیابان رسول رضا، 28 می و آتاتورک بروید. از قدیم الایام، کاه و اشیای مسی و فرش، از مهم ترین سوغات های آذربایجان بوده. معمولا این اشیا در نواحی اطراف شهر ارزان تر هستند. مغازه علی بابا اطراف ایچری شهر نهاده شده است و از مغازه های اطراف خود معروف تر و شلوغ تر است و در آن می توانید اجناسی را بخرید که واقعا به قیمتش مـی ارزد. بازار رنگارنگ توریست ها برای خرید سوغات ایده آل است. بیشتر مغازه های این بازار اجناس ارزان می فروشند و اگر علاقه مند به مدال باشید، می توانید مدال های جالب و گوناگونی را از دوران حکومت شوروی بخرید. ضیا یکی دیگر از بازارهای خرید است. قیمت هایش از جاهای دیگر گران تر است اما برای توریست هایی که حوصله گشت زدن و وقت تلف کردن برای خرید را ندارند، یاری بزرگی است. این بازار در خیابان اینشا آچیلار نهاده شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 797

به "جاذبه های تفریحی و گردشگری باکو کدامها هستند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های تفریحی و گردشگری باکو کدامها هستند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تفریحی و گردشگری باکو کدامها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید