جاذبه های گردشگری مصر؛ 10 جای دیدنی و شگفت انگیز با عکس

به گزارش وبلاگ واحدی، مصر، سرزمین فراعنه، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیاست. مصر، نه تنها یکی از کهن ترین و اعجاب انگیزترین تمدن های روی زمین را داشته، بلکه کشوری پر از دیدنی های نفس گیر و مناظر تکرار نشدنی است. از یک طرف جذابیت های کهن و دیدنی های طبیعی مصر توجه توریست ها را جلب کرده و از سوی دیگر آب های خروشان نیل و بی شمار ساحل دریای سرخ که واقعا ارزش دیدن را دارند!

در این مقاله، قصد داریم 10 جاذبه گردشگری مصر را با شما معرفی کنیم که هر کدام از آن ها شایسته دیدن و لذت بردن هستند. پس با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی مصر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری مصر؛ 10 جای دیدنی و شگفت انگیز با عکس

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

مجموعه اهرام جیزه

مجموعه اهرام جیزه یکی از 7 عجایب این دنیا بوده و هر کسی را مجذوب خود می کند؛ از کودک گرفته تا بزرگسال و پیر! بازدید از اهرام جیزه که در نزدیکی شهر قاهره قرار دارد کلید درک تمدن مصریان باستان است. البته امکان ندارد کسی به مصر برود و از اهرام مصر دیدن نکند.

این سه هرم که توسط ابوالهول بزرگ نگهبانی می شوند، در واقع مقبره سه فرعون بزرگ مصر به نام های خوفو، خفرع و منقرع هستند. بنابراین قدمت این اهرام به دوران پادشاهی فرعون های بزرگ رسیده و چیزی نزدیک به 4500 سال عمر دارد.

بازدید از اهرام مصر که از معروفترین جاهای دیدنی کشور مصر است خیلی ساده بوده و راه های حمل و نقلی زیادی از پایتخت به این منطقه وجود دارد. بازدید کنندگان پس از رسیدن به منطقه حتی می توانند درون هرم ها را هم ببینند. درون هر هرم تعداد بی شماری اتاق، تونل و راهرو وجود دارد. بنابراین برای درک بهتر و رمز گشایی هر کدام از این فضاها و مجسمه های تاریخی موجود در آن بهتر است از یک راهنمای خبره کمک گرفت.

اهرام جیزه، بی شک مهم ترین جاذبه گردشگری این کشور هستند! جاذبه ای که هر کس باید یک بار در عمرش هم که شده آنها را با چشم خود ببیند!

معبد کارناک

معبد کارناک یکی از جاذبه های گردشگری مصر باستان است که در فاصله بین خاندان دوازدهم تا بیستم فراعنه ساخته شده و بسیار دیدنی است. این معبد در منطقه اقصر که زمانی پایتخت تبت بوده قرار دارد. جالب است بدانید که معبد کارناک بزرگ ترین سازه مذهبی است که تا به حال در تمام دنیا ساخته شده است.

معبد کارناک برای پرستش سه خدای مصری ها به نام های آمون، موت و خونسو ساخته شده است. البته باید به این نکته اشاره کنم که معبد کارناک خود از چندین و چند ساختمان تشکیل شده است. بنابراین کارناک مجموعه ای از سازه هاست که از معابد، عبادتگاه ها، راهروها و بخش های دیگر تشکیل شده است.

موزه مصر باستان

موزه مصر باستان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مصر است که در شهر قاهره واقع شده است. این موزه در سال 1902 میلادی تاسیس شده و بیش از 120 هزار قطعه از آثار باستانی مصر را در خود جای داده است. از جمله این آثار می توان به مجسمه ها، تابوت ها، ماسک ها، تاج ها، زیورآلات، اسکاراب ها، پاپیروس ها و البته مومیایی های فراعنه و افراد مهم مصر باستان اشاره کرد.

موزه مصر باستان یکی از بزرگترین و مهیب ترین موزه های دنیاست که نمونه ای از تاریخ و فرهنگ یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری را به نمایش می گذارد. بازدید از این موزه برای هر علاقه مند به باستان شناسی و تاریخ یک تجربه بی نظیر و یادگاری است. برخی از مشهورترین آثار این موزه عبارتند از:

  • مومیایی توتانخامون: توتانخامون یکی از جوان ترین و مشهورترین فراعنه مصر باستان بوده که در سن 19 سالگی درگذشته است. مقبره او در سال 1922 میلادی توسط باستان شناس انگلیسی هوارد کارتر کشف شده و بیش از 5000 قطعه از آثار باارزش در آن یافت شده است. مومیایی توتانخامون در سال 2007 میلادی به موزه مصر باستان منتقل شده و در یک قاب شیشه ای به نمایش گذاشته شده است. این مومیایی یکی از مهمترین جاذبه های این موزه است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.
  • ماسک طلایی توتانخامون: ماسک طلایی توتانخامون یکی از شاهکارهای هنر مصر باستان است که بر روی سر مومیایی توتانخامون قرار داشته است. این ماسک از طلا و آلیاژهای دیگر ساخته شده و با الماس، لاجورد، یاقوت، عقیق و دیگر سنگ های قیمتی تزیین شده است. این ماسک 11 کیلوگرم وزن دارد و 54 سانتیمتر ارتفاع دارد. این ماسک نمادی از قدرت و زیبایی فراعنه مصر باستان است و در موزه مصر باستان به نمایش گذاشته شده است
  • مجسمه رامسس دوم: رامسس دوم یکی از بزرگترین و موفق ترین فراعنه مصر باستان بوده که بیش از 66 سال حکومت کرده است. او بسیاری از ساختمان ها، معابد و مجسمه های عظیم را در مصر احداث کرده است. یکی از این مجسمه ها که از سنگ گرانیت ساخته شده است، در موزه مصر باستان نگهداری می شود. این مجسمه 10 متر ارتفاع و 100 تن وزن دارد و نشان دهنده شکوه و عظمت رامسس دوم است.

دریای سرخ

دریای سرخ یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مصر است که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. دریای سرخ یکی از بهترین مناطق دنیا برای غواصی، شنا، قایقرانی، صید ماهی و تفریح در سواحل شنی است. این دریا دارای آبی آبی روشن و صاف و زندگی دریایی بسیار متنوع و رنگارنگ است. بیش از 1000 گونه از ماهی ها، صدف ها، میگو ها، لاک پشت ها، مرجان ها و دیگر جانوران دریایی در این دریا زندگی می کنند.

دریای سرخ یکی از مقاصد محبوب گردشگران از سراسر دنیاست که به دنبال تجربه یک تعطیلات خاطره انگیز و لذت بخش هستند. برخی از مهمترین شهرها و مناطق گردشگری در کنار دریای سرخ عبارتند از:

  • شرم الشیخ: شرم الشیخ یکی از معروفترین و مدرنترین شهرهای مصر است که در جنوب شبه جزیره سینا واقع شده است. این شهر دارای فرودگاه بین المللی، هتل ها و رستوران های لوکس، پارک ها و مراکز تفریحی، بازارها و مغازه های متنوع و البته سواحل زیبا و شنی است. شرم الشیخ یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های رنگین و مرجان های زیبا است. همچنین این شهر دارای فرودگاه بین المللی، هتل ها و رستوران های لوکس، پارک ها و مراکز تفریحی، بازارها و مغازه های متنوع و البته سواحل زیبا و شنی است. شرم الشیخ یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های رنگین و مرجان های زیبا است. همچنین این شهر میزبان برخی از رویدادهای مهم فرهنگی و ورزشی مصر است مانند جشنواره بین المللی سینما، مسابقات گلف و تنیس و کنفرانس صلح خاورمیانه
  • هرغده: هرغده یا هورغادا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین شهرهای مصر است که در ساحل غربی دریای سرخ واقع شده است. این شهر یکی از مراکز اصلی گردشگری و تجاری مصر است که دارای بندر، فرودگاه، هتل ها و رستوران های مدرن، موزه ها و گالری های هنری، پارک های آبی و مراکز خرید است. هرغده یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های زیبا و مرجان های رنگارنگ است. همچنین این شهر دارای جزایر زیبا و سواحل شنی است که می توان در آن ها از آفتاب و طبیعت لذت برد.
  • الغونا: الغونا یک شهرک گردشگری است که در سال 1989 میلادی توسط یک تاجر مصری به نام سامح ساویرس ساخته شده است. این شهرک در فاصله 25 کیلومتری شمال هرغده قرار دارد و دارای 18 هتل، 3 مارینا، گلف بازی، مراکز تفریحی، موزه ها و کلیساها است. الغونا یکی از جاهای دیدنی مصر است که دارای آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا، سواحل شنی و زندگی دریایی متنوع است. این شهرک یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران اروپایی است که به دنبال تعطیلات آرام و رویایی هستند.

رودخانه نیل

رودخانه نیل یکی از بزرگترین و مهمترین رودخانه های دنیاست که از آفریقا عبور کرده و در مصر به دریای مدیترانه می ریزد. این رودخانه 6650 کیلومتر طول دارد و بزرگترین رودخانه آفریقا و دومین رودخانه بزرگ دنیا پس از آمازون است. رودخانه نیل یکی از عوامل اصلی شکل گیری و ادامه تمدن مصر باستان بوده و همچنان یکی از منابع اصلی آب، کشاورزی، حمل و نقل و توریسم مصر است.

رودخانه نیل یکی از جاذبه های گردشگری مصر است که می توان با قایق، کشتی، کروز یا هواپیما از آن دیدن کرد. بازدید از رودخانه نیل یک فرصت عالی برای شناخت تاریخ، فرهنگ و طبیعت مصر است. برخی از مهمترین جاهای دیدنی در کنار رودخانه نیل عبارتند از:

  • اقصر: اقصر یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای مصر است که در ساحل شرقی رودخانه نیل واقع شده است. این شهر زمانی پایتخت تبت بوده و دارای بسیاری از آثار باستانی مصر است. برخی از این آثار عبارتند از: معبد کارناک، معبد لوکسور، معبد حاشپسوت، معبد رامسسوم، معبد مدینت حابو، مقبره های فراعنه و افراد مهم در دره ملوک و دره ملکات و موزه ممیایی سازی.
  • اسوان: اسوان یکی از زیباترین و آرام ترین شهرهای مصر است که در ساحل شرقی رودخانه نیل واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای مطبوع، طبیعت سبز و خوش آب و هوا، سواحل شنی و جزایر زیبا است. اسوان یکی از مراکز اصلی تولید برق و آبیاری مصر است که دارای سد اسوان و نیروگاه برق آبی است. برخی از جاهای دیدنی در اسوان عبارتند از: معبد فیله، معبد کوم امبو، معبد ادفو، مقبره اغا خان، موزه نوبی، جزیره الفنتین و جزیره کیش.
  • کایرو: کایرو پایتخت و بزرگترین شهر مصر است که در ساحل شمالی رودخانه نیل واقع شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین و پرجمعیت ترین شهرهای دنیاست که دارای تاریخ و فرهنگ غنی و متنوع است. کایرو یکی از مراکز اصلی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توریستی مصر است که دارای بسیاری از جاذبه ها و آثار تاریخی است. برخی از این جاذبه ها عبارتند از: موزه مصر باستان، مجموعه اهرام جیزه، مسجد محمد علی، قلعه صلاح الدین، بازار خان الخلیلی، میدان تحریر و برج کایرو.

شهر الکساندریه

شهر الکساندریه یکی از مهمترین و تاریخی ترین شهرهای مصر است که در ساحل شمالی دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر در سال 332 قبل از میلاد توسط اسکندر مقدونی بنیانگذاری شده و به عنوان پایتخت مصر هلنیستی و مرکز فرهنگی و علمی دنیای باستان شهرت یافته است. الکساندریه یکی از شهرهایی است که دارای ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری است.

شهر الکساندریه یکی از جاذبه های گردشگری مصر است که می توان با قطار، اتوبوس، تاکسی یا هواپیما از آن دیدن کرد. بازدید از الکساندریه یک فرصت برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مصر است. برخی از مهمترین جاهای دیدنی در الکساندریه عبارتند از:

  • کتابخانه الکساندریه: کتابخانه الکساندریه یکی از بزرگترین و مشهورترین کتابخانه های دنیاست که در سال 2002 میلادی افتتاح شده است. این کتابخانه در واقع بازسازی کتابخانه باستانی الکساندریه است که در دوران باستان یکی از مراکز علمی و فرهنگی دنیا بوده و بیش از 500 هزار جلد کتاب را در خود جای داده بوده است. کتابخانه الکساندریه یک ساختمان مدرن و زیبا است که دارای 11 طبقه، 4 میلیون جلد کتاب، موزه ها، گالری ها، آزمایشگاه ها و سالن های کنفرانس است. این کتابخانه یکی از مراکز اصلی ترویج فرهنگ و علم در مصر و خاورمیانه است.
  • فنار قایتبی: فنار قایتبی یکی از نمادهای شهر الکساندریه است که در سال 1477 میلادی توسط سلطان قایتبی ساخته شده است. این فنار در واقع جایگزین فنار باستانی الکساندریه است که یکی از 7 عجایب دنیای باستان بوده و در سال 1323 میلادی به دلیل زلزله فرو ریخته است. فنار قایتبی یک ساختمان مربع شکل است که دارای یک برج مدور و یک چراغ است. این فنار یکی از مهمترین آثار معماری اسلامی در مصر است که دارای زیبایی و استحکام بالایی است.
  • قلعه قایتبی: قلعه قایتبی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین قلعه های مصر است که در سال 1477 میلادی توسط سلطان قایتبی ساخته شده است. این قلعه در واقع بر روی بقایای فنار باستانی الکساندریه بنا شده است. قلعه قایتبی یکی از مهمترین آثار تاریخی و نظامی مصر است که دارای دیوارهای بلند و برج های محکم است. این قلعه در طول تاریخ مقاومت کرده و به عنوان یک پایگاه دفاعی عمل کرده است. این قلعه اکنون به عنوان یک موزه نظامی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

شهر شرم الشیخ

شهر شرم الشیخ یکی از معروفترین و مدرنترین شهرهای مصر است که در جنوب شبه جزیره سینا واقع شده است. این شهر دارای فرودگاه بین المللی، هتل ها و رستوران های لوکس، پارک ها و مراکز تفریحی، بازارها و مغازه های متنوع و البته سواحل زیبا و شنی است. شرم الشیخ یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های رنگین و مرجان های زیبا است. همچنین این شهر میزبان برخی از رویدادهای مهم فرهنگی و ورزشی مصر است مانند جشنواره بین المللی سینما، مسابقات گلف و تنیس و کنفرانس صلح خاورمیانه.

شهر شرم الشیخ یکی از جاذبه های گردشگری مصر است که می توان با هواپیما، اتوبوس، تاکسی یا قایق از آن دیدن کرد. بازدید از شرم الشیخ یک فرصت برای تجربه یک تعطیلات خاطره انگیز و لذت بخش است. برخی از مهمترین جاهای دیدنی در شرم الشیخ عبارتند از:

  • خلیج نعمه: خلیج نعمه یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین مناطق شرم الشیخ است که در مرکز شهر واقع شده است. این خلیج دارای سواحل شنی، آب های آبی روشن و زندگی دریایی متنوع است. خلیج نعمه یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های رنگارنگ و مرجان های زیبا است. همچنین این خلیج دارای بسیاری از هتل ها، رستوران ها، کافه ها، بارها، دیسکوها و مراکز خرید است که می توان در آن ها از غذاهای محلی و بین المللی، نوشیدنی های خنک و گرم، موسیقی و رقص و خرید لذت برد.
  • رز مریا: رز مریا یکی از زیباترین و آرام ترین مناطق شرم الشیخ است که در 20 کیلومتری جنوب خلیج نعمه واقع شده است. این منطقه دارای سواحل شنی، آب های آبی تیره و زندگی دریایی فوق العاده است. رز مریا یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های بزرگ و کوچک، مرجان های رنگارنگ و لاک پشت های دریایی است. همچنین این منطقه دارای چندین هتل، رستوران، کافه و مرکز تفریحی است که می توان در آن ها از آرامش و طبیعت لذت برد.
  • جزیره تیران: جزیره تیران یکی از زیباترین و مهیج ترین مناطق شرم الشیخ است که در تنگه تیران واقع شده است. این جزیره دارای سواحل شنی، آب های آبی و زندگی دریایی شگفت انگیز است. جزیره تیران یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های زیبا و مرجان های عجیب و غریب است. همچنین این جزیره دارای چشمه های آب شیرین، کوه های سنگی و اثار تاریخی است که می توان در آن ها از تاریخ و طبیعت مصر باخبر شد.

شهر هرغده

شهر هرغده یا هورغادا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین شهرهای مصر است که در ساحل غربی دریای سرخ واقع شده است. این شهر یکی از مراکز اصلی گردشگری و تجاری مصر است که دارای بندر، فرودگاه، هتل ها و رستوران های مدرن، موزه ها و گالری های هنری، پارک های آبی و مراکز خرید است. هرغده یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های زیبا و مرجان های رنگارنگ است. همچنین این شهر دارای جزایر زیبا و سواحل شنی است که می توان در آن ها از آفتاب و طبیعت لذت برد.

شهر هرغده یکی از جاذبه های گردشگری مصر است که می توان با هواپیما، اتوبوس، تاکسی یا قایق از آن دیدن کرد. بازدید از هرغده یک فرصت برای تجربه یک تعطیلات متنوع و مفرح است. برخی از مهمترین جاهای دیدنی در هرغده عبارتند از:

  • جزیره محمودیه: جزیره محمودیه یکی از زیباترین و آرام ترین مناطق هرغده است که در 45 کیلومتری شمال شهر واقع شده است. این جزیره دارای سواحل شنی، آب های آبی روشن و زندگی دریایی متنوع است. جزیره محمودیه یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های رنگین و مرجان های زیبا است. همچنین این جزیره دارای چندین هتل، رستوران، کافه و مرکز تفریحی است که می توان در آن ها از آرامش و طبیعت لذت برد.
  • جزیره گفتون: جزیره گفتون یکی از مهیج ترین و ماجراجویانه ترین مناطق هرغده است که در 12 کیلومتری جنوب شهر واقع شده است. این جزیره دارای سواحل شنی، آب های آبی تیره و زندگی دریایی شگفت انگیز است. جزیره گفتون یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های بزرگ و خطرناک، مرجان های عجیب و غریب و کشتی های غرق شده است. همچنین این جزیره دارای چندین هتل، رستوران، کافه و مرکز تفریحی است که می توان در آن ها از هیجان و ماجراجویی لذت برد.
  • جزیره امبرالد: جزیره امبرالد یکی از زیباترین و خاص ترین مناطق هرغده است که در 50 کیلومتری شمال شهر واقع شده است. این جزیره دارای سواحل شنی، آب های آبی سبز و زندگی دریایی منحصر به فرد است. جزیره امبرالد یکی از بهترین جاها برای غواصی و شنا با ماهی های زیبا و مرجان های بی نظیر است. همچنین این جزیره دارای چندین هتل، رستوران، کافه و مرکز تفریحی است که می توان در آن ها از زیبایی و خصوصیت لذت برد.

شهر اسکندریه

شهر اسکندریه یکی از مهمترین و تاریخی ترین شهرهای مصر است که در ساحل شمالی دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر در سال 332 قبل از میلاد توسط اسکندر مقدونی بنیانگذاری شده و به عنوان پایتخت مصر هلنیستی و مرکز فرهنگی و علمی دنیای باستان شهرت یافته است. اسکندریه یکی از شهرهایی است که دارای ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری است.

شهر اسکندریه یکی از جاذبه های گردشگری مصر است که می توان با قطار، اتوبوس، تاکسی یا هواپیما از آن دیدن کرد. بازدید از اسکندریه یک فرصت برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مصر است. برخی از مهمترین جاهای دیدنی در اسکندریه عبارتند از:

  • کتابخانه اسکندریه: کتابخانه اسکندریه یکی از بزرگترین و مشهورترین کتابخانه های دنیاست که در سال 2002 میلادی افتتاح شده است. این کتابخانه در واقع بازسازی کتابخانه باستانی اسکندریه است که در دوران باستان یکی از مراکز علمی و فرهنگی دنیا بوده و بیش از 500 هزار جلد کتاب را در خود جای داده بوده است. کتابخانه اسکندریه یک ساختمان مدرن و زیبا است که دارای 11 طبقه، 4 میلیون جلد کتاب، موزه ها، گالری ها، آزمایشگاه ها و سالن های کنفرانس است. این کتابخانه یکی از مراکز اصلی ترویج فرهنگ و علم در مصر و خاورمیانه است.
  • فنار اسکندریه: فنار اسکندریه یکی از نمادهای شهر اسکندریه است که در سال 1477 میلادی توسط سلطان قایتبی ساخته شده است. این فنار در واقع جایگزین فنار باستانی اسکندریه است که یکی از 7 عجایب دنیای باستان بوده و در سال 1323 میلادی به دلیل زلزله فرو ریخته است. فنار اسکندریه یک ساختمان مربع شکل است که دارای یک برج مدور و یک چراغ است. این فنار یکی از مهمترین آثار معماری اسلامی در مصر است که دارای زیبایی و استحکام بالایی است.
  • قلعه قایتبی: قلعه قایتبی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین قلعه های مصر است که در سال 1477 میلادی توسط سلطان قایتبی ساخته شده است. این قلعه در واقع بر روی بقایای فنار باستانی اسکندریه بنا شده است. قلعه قایتبی یکی از مهمترین آثار تاریخی و نظامی مصر است که دارای دیوارهای بلند و برج های محکم است. این قلعه در طول تاریخ مقاومت کرده و به عنوان یک پایگاه دفاعی عمل کرده است. این قلعه اکنون به عنوان یک موزه نظامی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

شهر القاهره

شهر القاهره پایتخت و بزرگترین شهر مصر است که در بین رود نیل و صحرای لیبی واقع شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان است که دارای بیش از 20 میلیون نفر جمعیت است. القاهره یکی از شهرهایی است که دارای ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، هنر و معاصر است. این شهر به عنوان یکی از مراکز اصلی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی مصر و خاورمیانه شناخته می شود.

شهر القاهره یکی از جاذبه های گردشگری مصر است که می توان با قطار، اتوبوس، تاکسی یا هواپیما از آن دیدن کرد. بازدید از القاهره یک فرصت برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مصر است. برخی از مهمترین جاهای دیدنی در القاهره عبارتند از:

  • موزه مصر: موزه مصر یکی از بزرگترین و مشهورترین موزه های دنیاست که در سال 1902 میلادی افتتاح شده است. این موزه در واقع یکی از بزرگترین مجموعه های آثار باستانی مصر است که بیش از 120 هزار قطعه را در خود جای داده است. این موزه دارای بسیاری از بخش ها و سالن ها است که هر کدام به یک دوره یا یک موضوع اختصاص دارد. برخی از مهمترین آثار موجود در این موزه عبارتند از مجسمه های فرعون ها، مقبره های طلایی توتانخامون، مومیایی شده های پادشاهان و اشخاص مهم، نقش برجسته ها و نگاره های دیواری و … . این موزه یکی از بهترین جاها برای شناخت تمدن و هنر مصریان باستان است.
  • مسجد الازهر: مسجد الازهر یکی از قدیمی ترین و معروفترین مساجد مصر است که در سال 971 میلادی توسط فاطمیان ساخته شده است. این مسجد در واقع یکی از مراکز اصلی علمی و دینی مصر و جهان اسلام است که دارای یک دانشگاه بزرگ و معتبر است. این مسجد دارای ساختمانی زیبا و باشکوه است که دارای چندین محراب، مناره، حیاط و سالن است. این مسجد یکی از نمادهای فرهنگی و معنوی مصر است که دارای ارزش تاریخی و هنری بالایی است.
  • قلعه صلاح الدین: قلعه صلاح الدین یکی از بزرگترین و مهمترین قلعه های مصر است که در سال 1176 میلادی توسط صلاح الدین ایوبی ساخته شده است. این قلعه در واقع بر روی یک تپه مرتفع در جنوب شهر واقع شده است که دارای چشم اندازی عالی از شهر است. این قلعه یکی از مهمترین آثار نظامی و تاریخی مصر است که دارای دیوارهای بلند و برج های محکم است. این قلعه در طول تاریخ مقاومت کرده و به عنوان یک پایگاه دفاعی عمل کرده است. این قلعه اکنون به عنوان یک مجموعه موزه ای به نمایش گذاشته شده است که شامل موزه نظامی، موزه قرآن، موزه مصریات و … است.
  • بازار خان الخلیلی: بازار خان الخلیلی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین بازارهای مصر است که در سال 1382 میلادی توسط امیر خان الخلیلی ساخته شده است. این بازار در واقع یکی از بزرگترین بازارهای سنتی و تاریخی مصر است که دارای بیش از 4 هزار مغازه و کارگاه است. این بازار دارای بسیاری از کالاها و صنایع دستی است که شامل لباس، زیورآلات، سوغات، قهوه، ادویه، قلیان، فرش، ظروف مسی و … است. این بازار یکی از بهترین جاها برای خرید و تجربه فرهنگ و زندگی مصریان است.
انتشار: 30 آذر 1402 بروزرسانی: 30 آذر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1935

به "جاذبه های گردشگری مصر؛ 10 جای دیدنی و شگفت انگیز با عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری مصر؛ 10 جای دیدنی و شگفت انگیز با عکس" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مصر؛ 10 جای دیدنی و شگفت انگیز با عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید