خودرو های آینده نگر شیائومی

به گزارش وبلاگ واحدی، در اوایل سال جاری، غول فناوری مستقر در چین، شیائومی اظهار داشت که در حال ورود به تجارت خودرو های برقی است و از آن موقع این شرکت در کوشش است تا شریکی در بخش فراوری خودرو پیدا کند. انتها روز چهارشنبه یکم سپتامبر (10 شهریور ماه) این شرکت اظهار داشت که ثبت صنعتی و تجاری شرکت خودروسازی شیائومی به خاتمه رسیده است. این شرکت با سرمایه ثبت 10 میلیارد یوان تاسیس شده و لی جون، موسس، رئیس و مدیرعامل گروه شیائومی، رهبری این نهاد نو را بر عهده دارد.

خودرو های آینده نگر شیائومی

به گزارش خبرنگاران، از زمان اعلام ورود شیائومی به بخش خودرو های هوشمند در حدود پنج ماه پیش، این شرکت کوشش های بسیار زیاد و فشرده ای را در پیش گرفته و حتی برنامه های سرمایه گذاری قابل توجه خود را برای دهه آینده فاش نموده بود. این سرمایه گذاری شامل خرید شرکت های مختلف مرتبط با صنعت خودرو و بعلاوه استخدام نیرو های متخصص برای این کار است که تا به امروز هم ادامه دارد. برای مثال شیائومی ادعا می نماید که تا به امروز تیمی متشکل از 300 فرد متخصص را برای این برنامه خود از میان 20 هزار نفر استخدام نموده است. بعلاوه شیائومی در آخرین سرمایه گذاری های پیروز خود در این زمینه توانست در شرکت موتورکام Motorcomm که یک تراشه ساز صنعت خودرو است، سرمایه گذاری کند.

از پنج ماه گذشته تا به امروز، شیائومی به طور مرتب و فشرده در حال مذاکره با چندین سازنده خودرو است تا آن ها را به برنامه خودروسازی خود پیوند دهد. به همین دلیل، گزارش شد که شیائومی در پی به دست آوردن سهمی در واحد خودرو های برقی China Evergrande است. علاوه بر این، اخیراً این شرکت به وسیله صندوق صنعتی Hubei Xiaomi Yangtze River در شرکت تراشه سازی موتورکام سرمایه گذاری نموده است. در هفته های گذشته هم، لی جون، مدیر عامل شیائومی به طور فشرده از چندین فراوری کننده خودرو همانند SAIC، Great Wall، BYD و Wuling تماشا کرد تا زمینه های همکاری را برای فراوری خودرو فراهم کند. همین اواخر هم، ما اخباری در مورد کوشش شیائومی برای به دست آوردن امتیاز شرکت DeepMotion که یک استارتاپ مبتنی بر فناوری رانندگی مستقل با مبلغ 77.4 میلیون دلار آمریکا است را دریافت کردیم.

علاوه بر این موارد، این غول فناوری چینی ادعا نموده که در پنج ماه گذشته مدیریت این شرکت 85 مورد جلسه با بیش از 200 پیشکسوت صنعت خودرو را برگزار نموده است. لی جون در مورد این کوشش ها می گوید شیائومی میخواهد خودرو های برقی هوشمند با کیفیت بالا را در سراسر دنیا به کاربران خود ارائه دهد تا از زندگی هوشمند در همه جا لذت ببرند. روی هم رفته به نظر می رسد که شیائومی فراتر از یک ماجراجویی ساده، میخواهد تا به طور جدی وارد عرصه خودرو های برقی نسل آینده گردد و در کنار برند هایی همانند تسلا، اپل و حتی گوگل، زمینه را برای تجربه های آینده نگرانه در زمینه رانندگی فراهم سازد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فراو

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1916

به "خودرو های آینده نگر شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های آینده نگر شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید