مرسدس EQS 53 AMG معرفی شد

به گزارش وبلاگ واحدی، در آغاز سال 2021 مرسدس بنز از برنامه 47 میلیارد دلاری خود برای انجام تحقیقات در زمینه تأمین و ساخت باتری های مناسب نسل تازه خودروهایش پرده برداشت. همچنین قصد دارد در همه کلاس های متفاوت عملکردی و قیمتی موجود در ترکیب محصولاتش، گزینه های هیبریدی یا کاملاً الکتریکی را برای مشتریان به عرصه بیاورد. در این مقاله، به معرفی مرسدس EQS 53 AMG می پردازیم.

مرسدس EQS 53 AMG معرفی شد

اگر خاطرتان باشد مرسدس EQS ابتدای سال جاری معرفی گشت و اکنون نسخه پرفورمنس بالای AMG آن در کنار دیگر مدل های الکتریکی مرسدس بنز طی نمایشگاه مونیخ موتور شو در معرض عموم قرار گرفته است. در حقیقت، این مدل که نسخه تولیدی کانسپت ویژن EQS محسوب می شود، با کوهی از تکنولوژی های نو و پیشرفته وارد گود شده تا تعریفی حمل و نقل سبز را بازنویسی کند.

AMG در EQS 53 ارتقاها و تغییرات زیادی انجام داده و حداکثر خروجی موتورهای آن به 751 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیرو فقط زمانی اعمال می شود که خودرو با استفاده از پکیج استاندارد داینامیک پلاس AMG و حالت بوست، در مود استارت مسابقه ای قرار گرفته باشد.

رونمایی از مرسدس بنز EQS 53 AMG در نمایشگاه مونیخ

رونمایی از مرسدس بنز EQS 53 AMG در نمایشگاه مونیخ

رونمایی از مرسدس بنز EQS 53 AMG در نمایشگاه مونیخ

رونمایی از مرسدس بنز EQS 53 AMG در نمایشگاه مونیخ

قبلی 1 از 4 بعدی

مشخصات فنی مرسدس EQS 53 AMG

مرسدس EQS53 AMG در مدت زمان 3.4 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. موتور عقب قدرتمندتر از موتور جلو است و با طراحی 6 فازه اختصاصی مرسدس بنزِ مجهز به خنک کاری اختصاصی، باعث می شود تا حداکثر قدرت این موتور افزایش پیدا کند.

خروجی عادی موتورها 650 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. شتاب خودرو در این حالت اعلام نشده، اما حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به هرحال مرسدس بنز ادعا می کند ایرودینامیک فوق پیشرفته یکی از عوامل مهم در دستیابی به چنان رکورد قابل توجهی است.

نمای روبه رو مرسدس بنز EQS 53 AMG

نمای روبه رو مرسدس بنز EQS 53 AMG

نمای جانبی مرسدس بنز EQS 53 AMG

نمای پشت مرسدس بنز EQS 53 AMG

نمای پشت مرسدس بنز EQS 53 AMG

قبلی 1 از 5 بعدی

پکیج باتری به ظرفیت 107.8 KWh با معماری 400V حداکثر برد حرکتی این محصول را به 580 کیلومتر می رساند. قابلیت شارژ سریع تا میزان 200KW نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. اگرچه این اعداد از برد 770 کیلومتری EQS معمولی بسیار کمتر است، اما هنوز هم برای خودرویی پرفورمنس 2655 کیلوگرمی عدد مناسبی به شمار میرود. به روزرسانی سیستم مدیریت این باتری ها از راه دور نیز امکان پذیر خواهد بود.

اکسل عقب، دسته موتورها و ساب فریم به طور اختصاصی برای این مدل از نو طراحی شده است. به علاوه بازوهای کنترل چرخ ها از دیگر محصولات AMG گرفته شده است. پیشرانه EQS 580 4MATIC از دو موتور الکتریکی تشکیل شده و هر چهارچرخ آن محرک است.

5 مود رانندگی مختلف در مرسدس EQS53 AMG عبارتند از:

  • لغزنده؛
  • راحت؛
  • اسپرت؛
  • اسپرت پلاس؛
  • شخصی.

حالت راحت بر روی به حداکثر رساندن برد تمرکز دارد، درحالی که اسپرت و اسپرت پلاس به پرفورمنس توجه می کند. این خودرو از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می کند و با 35 دقیقه اتصال به یک سوکت 110 کیلوواتی، تا 80 درصد از ظرفیت باتری آن پر می شود.

در این خودرو ترمزهای دیسک های جلوی 17 اینچی و کالیپرهای 6 پیستونه تعبیه شده است. همچنین سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با کالیپرهای قرمزرنگ هم قابل سفارش خواهد بود. مرسدس EQS 53 AMG به سیستم احیای انرژی ترمزها با 3 حالت مختلف هم مجهز است که از طریق پدال های پشت غربیلک فرمان قابل تنظیم خواهد بود. امکان انتخاب بین چرخ های 21 و 22 اینچی وجود دارد و ترمزهای استاندارد AMG از نوع فولادی است. امکان انتخاب لاستیک های سرامیکی به صورت آپشنی اضافی وجود دارد.

نمای داخل مرسدس بنز EQS 53 AMG

نمای داخل مرسدس بنز EQS 53 AMG

نمای داخل مرسدس بنز EQS 53 AMG

قبلی 1 از 3 بعدی

تجهیزات رفاهی مرسدس EQS 53 AMG

این خودرو از گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن جایگاه های عقب، گرمکن، تهویه و ماساژور جایگاه های جلو، سانروف پانوراما، پکیج زمستان، 6 پورت USB-C و سیستم صوتی برمستر به همراه نوترین سیستم های ایمنی و کمک راننده بهره می برد. علاوه بر اینها، امکان سفارش پکیج اجرایی جایگاه های عقب با ماساژور هم وجود خواهد داشت.

مرسدس با معرفی خودروهای الکتریکی نو درحال رقابت با دیگر خودروسازان قدیمی است تا سهمی از بازار را از تسلا بگیرد. تسلا به عنوان لیدر این صنعت، عمده فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

آگهی های خرید و فروش مرسدس بنز

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2240

به "مرسدس EQS 53 AMG معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس EQS 53 AMG معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید