درگاه حافظه SD مک بوک پرو 2021 برای بعضی کاربران مشکل ایجاد نموده است

به گزارش وبلاگ واحدی، اپل با عرضه مک بوک پرو 2021 یک قابلیت پرتقاضا را به این سری از لپ تاپ ها اضافه نموده و آن هم درگاه حافظه SD است. در حالی که انتظار داشتیم کاربران از ارائه این قابلیت رضایت داشته باشند، اما به تازگی گزارش های زیادی را درباره مسائل متعدد درگاه حافظه SD این لپ تاپ ها از سوی کاربران شاهد هستیم.

درگاه حافظه SD مک بوک پرو 2021 برای بعضی کاربران مشکل ایجاد نموده است

طبق گزارش وب سایت MacRumors، به تازگی تعدادی از کاربران مک بوک پرو 2021 با مسائل متعددی در مورد درگاه کارت حافظه SD روبرو شده اند. از مسائل گزارش شده می توان به سرعت پایین انتقال داده و غیرقابل دسترس بودن بعضی فایل ها اشاره نمود. بر اساس آخرین شایعه ها، این مسائل برای بسیاری از کاربران مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی که سال جاری عرضه شده اند اتفاق افتاده و سیستم آن ها را تحت تأثیر خود قرار داده است. از آنجایی که این ایراد تنها در بخش درگاه کارت حافظه SD ایجاد شده، به نظر باید این قسمت از لپ تاپ آنالیز گردد.

یکی از همین کاربران گزارش داده که درگاه کارت حافظه SD مک بوک پرو 14 اینچی او با پردازنده M1، به یک دقیقه زمان برای خواندن یک کارت حافظه SD احتیاج دارد که گاهی اوقات پیروز به شناسایی آن نمی گردد و با پیغام ارور در نمایشگر نشان داده می گردد. کاربر دیگری در گزارش خود بیان نموده که فایندر مک بوک او هنگامی که در حال خواندن یک کارت حافظه SD است، از کار می افتد.

بعضی از کاربران حتی سعی کردند با فرمت کردن کارت حافظه SD این مسائل را رفع نمایند، اما این اقدام تاثیری نداشته است. از سوی دیگر، چند کاربر تأیید نموده اند که اگر همان کارت حافظه SD را با آداپتور کارت حافظه USB-C به لپ تاپ وصل کنیم، مسئله ای در شناسایی و خواندن آن ایجاد نمی گردد. البته هنوز اپل نسبت به این گزارشات واکنشی نشان نداده است. به عبارت دیگر، ما هنوز نمی دانیم که آیا مشکل از سخت افزار ناشی می گردد یا از نرم افزار.

با این حال، به نظر می رسد غول فناوری آمریکایی به بعضی از کاربران گفته که از این مشکل مطلع است و ادعا نموده که به زودی راه حلی را به وسیله به روزرسانی نرم افزاری برای این لپ تاپ ها ارائه می دهد. با وجود این مسائل، اما باز هم از دو لپ تاپ نو سال 2021 اپل نمی توان گذشت، جایی که این مک بوک ها از نظر قدرت سخت افزاری هیچ شباهتی به مک بوک پرو سال گذشته ندارند.

مک بوک پرو 14 اینچی جانشین مدل 13.3 اینچی از سال گذشته است و مدل 16 اینچی هم جانشین مدلی با همین میزان از سال گذشته به شمار میرود. در مک بوک پرو 14 و 16 سال جاری از دو پردازنده اختصاصی اپل استفاده شده که M1 پرو و M1 مکس نام دارند.

این پردازند ه ها از 10 هسته پردازشی بهره می برند اما تفاوت اصلی آن ها در تعداد ترانزیستور و هسته های گرافیکی است. طبق اطلاعاتی که اپل منتشر کرد، M1 پرو که تراشه ضعیف تری هم به شمار میرود از 16 هسته گرافیکی و 33.7 میلیارد ترانزیستور بهره می برد. مدل M1 مکس از 32 هسته گرافیکی و 57 میلیارد ترانزیستور بهره می برد.

در مدل 14 اینچی این مک بوک ها، از نمایشگر 14.2 اینچی پروموشن با رفرش ریت 120 هرتز و فناوری Liquid Retina Pro XDR استفاده شده است. این نمایشگر نسبت به نسل قبلی خود حاشیه کمتری دارد و رزولوشن 3024 در 1964 را به کاربران ارائه می دهد. بریدگی این نمایشگر از دوربین 1080P میزبانی می نماید و به لطف لنز 4 المانه، سنسور بزرگ تر و دیافراگم بازتر، کیفیت بسیار خوبی هم دارد.

مدل 16 اینچی مک بوک اپل از نمایشگر 16.2 اینچی با مشخصات مشابه به بازار عرضه شده است. به صورت کلی درون این لپ تاپ ها سه پورت تاندربولت نسل 4 به کار گرفته شده است و حتی جک 3.5 میلی متری هدفون هم از لحاظ کیفیت ارتقا داشته است. علاوه بر این ها شاهد تجهیز این محصولات به مگ سیف هم هستیم که این بار توان بیشتری دارد اما همچنان کاربران قادر خواهند بود به وسیله پورت تاندربولت لپ تاپ را شارژ نمایند.

بدون شک مهم ترین تغییرات این لپ تاپ ها مربوط به بخش پردازنده آن هاست. در واقع باید بگوییم که بر روی کاغذ، قدرتمندترین نسخه از تراشه M1 مکس، واحد گرافیکی 32 هسته ای دارد که توان خام واحد گرافیکی آن از کنسول پلی استیشن 5 سونی بیشتر است. در مقایسه با تراشه اپل M1 که واحد گرافیکی 8 هسته ای دارد، مجهز بودن این تراشه نو به یک واحد گرافیکی 32 هسته ای پیشرفته بزرگی است.

مک بوک پرو 16 اینچی با قیمت پایه 2500 دلار و مدل 14 اینچی آن با قیمت پایه 2000 دلار در دسترس کاربران واقع شده است. در نهایت باید دید کوپرتینیویی ها، نسبت به مسائل گزارش شده از سوی بعضی کاربران مک بوک ها چه اقدامی خواهند کرد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2228

به "درگاه حافظه SD مک بوک پرو 2021 برای بعضی کاربران مشکل ایجاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگاه حافظه SD مک بوک پرو 2021 برای بعضی کاربران مشکل ایجاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید