دریاچه فراخین نوشهر شاهکار مجذوب کننده طبعیت مازندران

به گزارش وبلاگ واحدی، دریاچه فراخین نوشهر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی نوشهر تصمیم رفتیم یکی از جاذبه های محبوب این شهر بنام دریاچه فراخین که یکی از شاهکارهای مجذوب کننده طبیعت مازندران می باشد را به شما غلاقمندان به سفر معرفی کنیم.

دریاچه فراخین نوشهر شاهکار مجذوب کننده طبعیت مازندران

می توان از دریاچه فراخین به عنوان شاهکاری مجذوب کننده از طبیعت نام برد، دریاچه ای جادویی که در نزدیکی نوشهر قرار گرفته و از نظر مساحت بیشتر شبیه به یک تالاب است تا دریاچه. این تالاب زمردی در میان درختان با طراوت جنگل های هیرکانی پنهان شده و به لطف داشتن آبی بسیار زلال و درخشان یکی از جاذبه های نزدیک روستای کندلوس و جاده چالوس به شمار می رود. این تالاب در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار گرفته و از چشمه فراخین و بارش های جوی تغذیه می گردد.

دریاچه فراخین یکی از دریاچه های کمتر شناخته شده در نزدیکی روستای کندلوس است. این دریاچه آنقدرها بزرگ نیست و بیشتر شباهت به تالاب دارد. اما واقع شدن در میان جنگل انبوه و تمیزی آن باعث شده است یکی از جاذبه های اصلی در نزدیکی روستای کندلوس و جاده چالوس باشد.

دریاچه فراخین دارای یک مسیر دسترسی بسیار زیبایی می باشد که البته این یکی از ویژگی های همیشگی بیشتر جاذبه های طبیعت در این استان دوست داشتنی است، به گونه ای که برای رسیدن به آن باید از قلب جنگلی بکر عبور کنیم تا از تماشا آن نیز بی نصیب نباشیم. در واقع زیبایی های این جاذبه یعنی دریاچه فراخین از مسیر دسترسی به آن شروع می گردد به طوری که باید از جاده خاطره انگیز و فوق العاده زیبای چالوس شروع کنیم، جاده ای که هر بار دل به آن می سپاریم و آن را می بینیم برایمان تازگی دارد و گوشه گوشه آن شامل منظره های طبیعت است. در مسیر این جاده و بعد از گذشتن از جنگل و مسیری خاکی به دریاچه فراخین خواهید رسید. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رسیدن به این دریاچه اندکی سخت است اما زیبایی های مسیر این سختی را آسان می نماید.

مسیر دسترسی

در جاده جالوس و پس از مرزن آباد در سمت راست خود به کمربندی چالوس به نوشهر می رسید و تابلوی که روی آن دیزی سرای آذربایجان نوشته را خواهید دید. طبق هدایت این تابلو مسیر خود را تغییر دهید و از روستا های دلسم و ویسر عبور کنید. در سرانجام به یک جاده خاکی معدنی میرسید و پس از عبور از رودخانه های کم عمق و رانندگی در حدود 40 کیلومتر به دریاچه فراخین خواهید رسید. توجه داشته باشید که در مسیر رسیدن به دریاچه، پنج دوراهی قرار گرفته است که در واجه شدن با آنها باید به این صورت مسیر را انتخاب کنید: از دو تای اول به سمت راست بروید که نشانه آن تابلو به سمت کجور است، سومی را به سمت چپ، چهارمی را به راست و پنجمی را به چپ انتخاب مسیر کنید.

چه فصلی برای سفر مناسب است؟

از ابتدای اردیبهشت ماه تا سرانجامی شهریور دریاچه فراخین در برترین شرایط خود قرار گرفته است چرا که پر از آب است، بنابراین بهتر است زمان برای سفر است.

فصل بهار و تابستان: شرایط اندازه آب دریاچه در پرآب ترین حالت خود قرار گرفته است و بسیار زیباست.

فصل پاییز: خاصیت این فصل در بیشترین جتذبه های استان ملزندران رنگارنگ بودن منظره ها است چرا که رنگ برگ های درختان در حال تغییر رنگ است و هر کدام به یک رنگ، پس با فرض انعکاس این منظره های زیبا در آب دریاچه، این برای بازدید دوست داشتنی و زیبا خواهد بود.

فصل زمستان: اگرچه به علت برف گیر بودن منطقه باز هم زیبایی های خاص خودش را دارد ولی چون مسیر دسترسی چندان مناسب نیست و دارای امکانات نیز نمی باشد، بهتر است اقدام به سفر نکنید مگر اینکه دارای تجهیزات کامل باشید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2475

به "دریاچه فراخین نوشهر شاهکار مجذوب کننده طبعیت مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه فراخین نوشهر شاهکار مجذوب کننده طبعیت مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید