دیوارپوش چرمی گزینه ای سنگین و مجذوب کننده برای دکوراسیون داخلی شما

به گزارش وبلاگ واحدی، دیوارپوش چرمی (Leather Wall Covering) یقینا یکی از زیباترین و خاص ترین نوع دیوارپوش در دکوراسیون داخلی خانه هاست. این نوع دیوارپوش ها بسته به بودجه مدنظرتان از چرم های مصنوعی تا طبیعی و گران قیمت ساخته می شوند. مدل رولی دیوارپوش های چرمی برای پوشاندن کل دیوار و مدل های تایل و پنلی برای پوشاندن بخشی از دیوار به کار می فرایند. اگر برای دکوراسیون لاکچری خود در پی دیوارپوش سنگین و مجذوب کننده از لحاظ فرم و ظاهر بصری هستید و دوام و ماندگاری بالا هم برایتان مهم است، این نوع دیوارپوش ها را به شما توصیه می کنیم. در ادامه بیشتر با این مدل آشنا خواهید شد.

دیوارپوش چرمی گزینه ای سنگین و مجذوب کننده برای دکوراسیون داخلی شما

ویژگی های دیوارپوش چرمی

درباره دیوارپوش چرمی و ویژگی های آن هر چه بگوییم کم است! این دیوارپوش ها که امروزه مدل های تازه و سه بعدی آن هم وارد بازار شده توانسته با وجود قیمت بالاتر نسبت به دیوارپوش های پی وی سی و فومی، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. این مقدار استقبال به علت ویژگی های آن است.

ویژگی اول ضخامت بالای آنها در دکوراسیون داخلی نسبت به هر نوع دیوارپوش دیگری است که می شناسید به نحوی که به 2 تا 6 سانتیمتر هم می رسد. به همین علت عایق عالی برای انرژی و صداست. از طرفی ساختار آنها به نحوی است که ابتدا با فوم سرد طرح و مدل مدنظر خود را می سازند سپس روکشی از چرم بر روی آن قرار می گیرد. به همین علت اگر در پی دیوارپوش آکوستیک، عایق انرژی، زیبا، ضخیم و با دوام هستیدف دیوارپوش چرمی برترین گزینه است.

ابعاد دیوارپوش چرمی هم از 30×30 سانتیمتر آغاز می گردد تا به 50×50 سانتیمتر می رسد. ابعاد کوچکتر برای اتاق خواب و پشت تخت، بین کابینت ها و ابعاد بزرگتر برای پذیرایی و تی وی وال مناسبتر هستند. البته دقت داشته باشید که در عمل هیچ گونه محدودیتی برای نصب و استفاده از این دیوارپوش ها وجود ندارد. اما به علت سنگین بودن ظاهر بصری آن توصیه ما به شما استفاده به شکل موردی یا بخشی از فضای دیوارهاست. با این کار هم فضای زیباتری خواهید داشت و هم اینکه به راحتی نقطه کانونی لوکس در منزل ایجاد خواهید کرد.

با توجه به خاص و لوکس بودن این نوع دیواپوش ها به تناسب رنگ بین سایر المان های دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید. به عنوان مثال دیوارپوش چرمی پشت تلویزیون بهتر است با میز تلویزیون یا دیوارهای کناری و کفپوش ست باشد.

سبک دکوراسیون اگر لاکچری یا کلاسیک است و فضای بزرگی در اختیار دارید از رنگ های تیره استفاده نمایید و چنانچه دکوراسیون مدرنی دارید از طرح و رنگ ساده بهره ببرید. از طرفی دیوارپوش چرمی اتاق خواب باید از بین رنگ های روشن تزیین گردد تا آرامش بگیرید و فضای نشیمن به علت رسمی و صمیمی بودن باید رنگ گرم داشته باشد به جز اینکه فضای منزلتان کوچک باشد.

مزایا و معایب دیوارپوش چرمی

دیوارپوش ها انواع بسیار زیادی دارند و نوع چرمی آن یکی از لوکس ترین و زیباترین نمونه های آن برای کسانی است که همواره در پی دکوراسیون داخلی شیک و یونیک هستند. با این حال در کنار مزایایی که این نوع سبک دیوارپوش ها دارند و تا حدودی به آنها اشاره کردیم، معایبی هم هستند.

مزایای دیوارپوش چرمی عبارتند از:

تنوع بالای طرح و رنگ این دیوارپوش ها دست شما را برای تزیین کلیه مدل های دکوراسیون داخلی باز گذاشته است.

ابعاد و مقدار متفاوت این دیوارپوش ها باعث شده تا چنانچه به شکل جزئی یا کلی مایل به استفاده از آنها برای دیوار یا بین کابینت هستید، امکان پذیر باشد

نصب این دیوارپوش ها ساده است و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد به همین علت هزینه نصب دیوارپوش چرمی بسیار پایینتر از کاغذ دیواری و پی وی سی است

دیوارپوش چرمی آکوستیک است و حرارت یا انرژی هم را خیلی خوب در منزل حفظ می نماید. به همین علت کسانی که در خانه های آپارتمانی زندگی می نمایند از هواداران ویژه آن به شمار می فرایند

ماندگاری و مقاومت این دیوارپوش ها بسیار بالاست در نتیجه با تابش نور خورشید، حرارت تماشا و خراشیدگی مسئله ای پیدا نمی نمایند. از طرفی انعطاف پذیری چرم به مرور زمان بیشتر می گردد و ظاهر زیبایی پیدا می نماید. ضخامت بالا و نرمی این دیوارپوش بسیار خاص و یونیک است

برای تمیز کردن دیوارپوش چرمی احتیاج به تمیز نماینده یا شوینده خاصی ندارید تنها کافیست با یک پارچه تمیز یا گردگیر آن را تمیز کنید تا به فرم زیبای اولیه خود برگردد

برای هر نوع سبک دکوراسیون داخلی و حتی اتاق خواب مردانه و زنانه هم مناسب است و هیچ محدودیتی ندارد. اما اگر دکوراسیون لوکس و لاکچری دارید حتما به این دیوارپوش ها فکر کنید

ایمنی این دیوارپوش ها مزیت بعدی است که این موضوع به خاطر ویژگی انعطاف پذیری بالای ساختاری آنهاست. اگر این دیوارپوش ها را فشار دهید متوجه نرمی و بازگشت آنها به فرم اولیه خواهید شد.

معایب دیوارپوش چرمی عبارتند از:

این دیوارپوش ها بسته به سفارش مشتریان فراوری می شوند و پیش ساخته یا آماده به فروش نمی رسند. هر چند ساخت آنها زمان کمی احتیاج دارد.

قیمت دیوارپوش چرمی نسبت به بیشتر مدل های دیوارپوش دکوراسیون داخلی بالاتر است و باید هزینه بیشتری را متقبل شوید. این مورد مخصوصا در خصوص دیوارپوش چرمی سه بعدی هزینه ها بسیار بالاتر هستند.

با این حال اگر بودجه کافی دارید و در پی مدلی خاص از دیوارپوش برای دکوراسیون منزل هستید این مدل را به شما پیشنهاد می کنیم. در ضمن در صورتی که این دیوارپوش ها جنس مرغوبی داشته باشند، جدا کردن آنها از دیوار هیچ آسیبی وارد نمی نماید و به راحتی قابل جایگزین هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2013

به "دیوارپوش چرمی گزینه ای سنگین و مجذوب کننده برای دکوراسیون داخلی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارپوش چرمی گزینه ای سنگین و مجذوب کننده برای دکوراسیون داخلی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید