راهنمای جامع خرید لوستر مناسب

به گزارش وبلاگ واحدی، یکی از فاکتور هایی که جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل می دهد، لوستر است که علاوه بر ایجاد روشنایی مناسب، شکوهی بی نظیر نیز در خانه و فضای زندگی ایجاد می کند. اما نکته قابل توجه در این زمینه تنوع بسیار زیاد لوستر ها است که هم از لحاظ مدل و هم از لحاظ جنس با هم تفاوت دارند و همین امر می تواند انتخاب لوستر مناسب را برای هر فردی سخت سازد. با این وصف چگونه می توان لوستر های مناسبی را برای فضای مورد نظرمان خریداری کنیم به نحوی که از انتخابمان پشیمان نشویم؟ در این مطلب ما قصد داریم تا اطلاعات جامعی را در خصوص لوستر مناسب در اختیار شما قرار دهیم تا از انجام یک خرید عالی لذت ببرید.

راهنمای جامع خرید لوستر مناسب

تاریخچه استفاده از لوستر

گفته می شود که اولین طراحی لوستر، متعلق به ایتالیایی ها و در حدود سال 1500 میلادی بوده است که جرقه طراحی و کاربرد اولین لوستر ها را به عنوان وسیله ای برای روشنایی و دکوراسیون به جهان ارائه کردند. لوستر به سرعت در اروپایی که به تازگی وارد دوره رنسانس و توجه هرچه بیشتر به هنر، شکوه و زیبایی شده بود، مقبولیت یافت. اعیان و ثروتمندان اروپایی در انگلیس، هلند، ایتالیا و به ویژه فرانسه، اکنون می توانستند علاوه بر روشنایی بیشتر کاخ های خود، با استفاده از لوستر شکوه بیشتری نیز به آن ها بدهند و بدین ترتیب لوستر به سرعت تبدیل به بخش جدایی ناپذیر در معماری و دکوراسیون طبقه ثروتمند در جوامع اروپایی آن زمان شد. اولین لوستر ها به طور معمول از چوب ساخته می شد و روشنایی آن ها نیز با بهره گرفتن از شمع های متعدد صورت می گرفت. در واقع این لوستر ها با تجمع تعداد بسیار زیادی شمع بر روی آن ها، روشنایی لازم را تامین می کردند. پس از مدتی شمع ها جای خود را به گازی دادند که از فاضلاب تأمین می شد، اما به تدریج گاز طبیعی و لامپ های برقی جایگزین آن ها شدند. لوستر های اولیه بسیار بزرگ و سنگین بودند و به دلیل همین ابهت، نمادی از عظمت و شکوه بنا های اعیان و خاندان های سلطنتی به شمار می رفتند. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعت روشنایی و دکوراسیون، نمونه های کوچک تر و سبک تر ارائه شد و اکنون انواع لوستر ها را می توانید در هر مکانی با کاربرد های گوناگون و تنوع بالا ببینید.

انواع مختلف لوستر ها

برای انتخاب یک لوستر مناسب، در قدم اول باید با انواع مختلف لوستر آشنا شد چرا که این کار باعث می شود تا به آسانی بتوان یک لوستر متناسب با منزل را خریداری کرد. لوستر ها انواع مختلفی دارند، اما شاید بتوان براساس دو فاکتور کلی مدل و جنس، لوستر ها را تقسیم بندی کرد.

الف) انواع لوستر ها بر اساس مدل

1. لوستر کلاسیک: لوستر کلاسیک یکی از قدیمی ترین مدل های لوستر به شمار میرود. لوستر های کلاسیک مورد توجه بسکمک از سلایق بوده و می باشد و محبوبیت و مجذوب کنندهیت خود را تا به امروز حفظ کرده است. این نوع لوسترها، از مواد مختلفی ساخته می شوند، این لوستر ها خود به انواع لوستر های برنزی، چوبی و کریستالی تقسیم می شوند. مهم ترین نوع لوستر کلاسیک، لوستر برنزی است که همچنان از محبوبیت و بازار خوبی برخوردار است.

2. لوستر چند طبقه: همان طور که از نام این لوستر پیداست، دارای ظاهری چندطبقه و لایه لایه است و از مواد مختلفی؛ اعم از کریستال، شیشه، برنج و... ساخته می شود. لوستر چندطبقه، لوستری مناسب برای فضا هایی با سقف بلند است، چراکه ارتفاع خود این لوستر زیاد بوده و معمولاً از آن در فضا های بزرگ مانند باغ تالار و ویلا و مسجد و... استفاده می کنند. این لوستر ها برخلاف لوستر های معمولی که به صورت سری تولید می شوند متناسب با محیط و المان های موجود در محیط تولید می شود.

3. لوستر مدرن: لوستر مدرن توانسته است مورد پسند بیشتر سلیقه ها واقع شود و با تنوع و طرح های متفاوت، حق انتخاب بیشتری به مشتریان ارائه کند. در صورتی که از طرفداران این نوع از لوستر ها هستید، برای هماهنگ کردن این نوع لوستر با دکوراسیون منزل خود کار سختی پیش رو ندارید. این نوع لوستر مدت زمان زیادی نیست که در بین لوستر های مختلف جایگاهی برای خود پیدا کرده است. این نوع لوستر تقریباً در بیشتر فضا ها و مکان ها مانند راهرو، اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و… قابل استفاده هستند.

4. لوستر شاخه ای: می توان گفت که لوستر های شاخه ای، بیشتر برای افراد سخت پسند و مشکل پسند طراحی و اجرا شده است، چراکه زیبایی خاص این لوستر ها نظر بیشتر افراد را به خود جلب می کند. لوستر های شاخه ای بر اساس تعداد شاخه هایشان سایزبندی می شوند. جنس این لوستر ها معمولاً از کریستال، شیشه، برنز و برنج است. همچنین این لوستر ها معمولا مناسب فضایی با سقف بلند است. در خرید این لوستر ها باید دقت کرد که لوستر هایی که شاخه های رو به پایین دارند از لوستر هایی با شاخه های رو به بالا 10 درصد نور بیشتری دارند. برای لوستر هایی با شاخه هایی به سمت بالا باید از لامپ هایی با وات بیشتر استفاده شود.

5. لوستر های سقفی: این نوع لوستر بیشتر در طراحی دکوراسیون مدرن منازل به چشم می خورد. این نوع لوستر از جنس های متفاوتی ساخته می شود، انواع لوستر برنزی، چوبی و کریستالی در این نوع از لوستر ها برای سلیقه های مختلف موجود است. ین لوستر ها دارای منشور هایی هستند که می تواند نور زیادی را به فضا منعکس کند و بدین ترتیب من توان در مصرف انرزی نیز صرفه جویی کرد.

6. لوستر دیواری: همان طور که از نام آن پیداست، این لوستر به جای سقف، بر روی بدنه دیوار نصب می شود. معمولاً از لوستر های دیواری برای ورودی ها و فضا های راهرو مانند استفاده می شود، البته که نباید منکر زیبایی نصب این لوستر در فضا های نشیمن و اتاق ها شد؛ چون گاهی اوقات این نوع لوستر ها نقش چراغ خواب را هم ایفا می کنند.

ب) انواع لوستر بر اساس جنس بدنه

1. لوستر برنزی: برنز از گذشته تا به امروز موردتوجه بسکمک از صنایع مرتبط با دکوراسیون بوده است. این فلز به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی می تواند گزینه خوبی برای تمامی نواحی جغرافیایی با ویژگی های مختلف باشد. در حال حاضر انواع لوستر برنزی با توجه به شکل، حجم و ارتفاع برای سلیقه های مختلف در دسترس می باشد. اگر شما نیز همانند بسکمک از افراد به دلیل کم نور بودن لوستر برنزی علاقه ای به این نوع لوستر ندارید، حتماً این لوستر را به همراه کلاهک یا لاله نیز تماشا کنید تا با نور خیره کننده آن، زیبایی بیشتری به منزل خود بدهید و یا می توانید بعد از خرید لوستر برنزی، بدون لاله نیز آن را بهره ببرید تا هم از زیبایی کلاسیک این نوع لوستر و همچنین درخشندگی بالای آن بهره ببرید.

2. لوستر چوبی: به دلیل استقبال روزافزون از انواع دکوراسیون مدرن، لوستر های مختلف و متنوع، جایگاه خوبی را برای خود در بازار به وجود آورده اند. ازمیان محبوب ترین انواع لوستر مدرن، می توان به لوستر چوبی اشاره کرد. لوستر چوبی را می توانید در مکان های مختلفی مورداستفاده قرار دهید؛ آشپزخانه، اتاق خواب و راهرو ها می توانند مکان بسیار خوبی برای استفاده از لوستر چوبی باشند.

3. لوستر فلزی: لوستر فلزی به آن دسته از انواع لوستر گفته می شود که از فلزاتی نظیر آهن، آلومینیوم، برنج و… در ساخت آن استفاده شده باشد. این نوع لوستر نیز ازنظر مکان های مورد استفاده دارای محدودیتی نمی باشد. لوستر فلزی در طرح ها و نقش های متفاوتی تولید می شود.

4. لوستر کریستالی: این نوع لوستر متناسب با اغلب سلیقه ها است. لوستر کریستالی با توجه به جنس کریستال های موجود در آن، می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. کریستال در لوستر ها متشکل از سرب، شیشه و پلاستیک می باشد. هرچه مقدار سرب موجود در این کریستال ها بیشتر باشد، کیفیت کریستال ها بالاتر بوده و از درخشش بیشتری برخوردار خواهند بود. معمولاً کریستال های ساخت کشور چک و اتریش، دارای بیشترین مقدار سرب هستند. این نوع لوستر از سایر مدل ها و جنس ها، گران تر و شکیل تر می باشد.

نکات مهم قبل از خرید لوستر

در ابتدا باید بدانید که مدل لوستری که انتخاب می کنید، ابعاد، جنس و رنگ آن تأثیر بسیار زیادی در حال و هوای داخلی فضای مورد نظر شما دارد. از طرفی لوستر ها با سبک ها و مدل های بسیار متنوعی که دارند اغلب ممکن است انتخاب را برای افراد سخت کند. استفاده از نورپردازی اشتباه می تواند تمام هنر معماری را از بین ببرد و باعث شود زیبایی های منزل به چشم نیاید، از همین رو باید در انتخاب لوستر مناسب بسیار دقت کرد. در اینجا نکاتی را به شما یادآور می شویم که قبل از خرید لوستر باید مدنظر داشته باشید تا از انجام انتخابی درست لذت ببرید؛

1. تعیین بودجه: از آن جایی که ما در خصوص خرید کردن صحبت می کنیم، شما باید بودجه خود را بررسی کنید. لوستر ها در قیمت های مختلفی عرضه می شوند؛ بنابراین باید در درجه اول در پی لوستر هایی باشید که با بودجه شما امکان پذیر هستند. لوستر های بسیار گران قیمتی در بازار موجود هستند، اما بعضی از آن ها قیمت های ارزان تری نیز دارند. شما می توانید بعضی از لوستر ها را که آنلاین به فروش گذاشته شده اند را بررسی کنید تا قیمت حدودی که باید برای آن ها بپردازید را برآورد کنید.

2. توجه به سبک طراحی داخلی خانه: قبل از خرید لوستر مناسب خانه خود، باید تصمیم بگیرید که می خواهید طراحی داخلی منزلتان به چه سبکی باشد. چراکه لوستر ها در سبک های مختلف طراحی می شوند و این بدان معناست که شما بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که هماهنگ با دکوراسیون خانه شما باشد.

3. تناسب لوستر با فضای مورد نظر: یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام خرید لوستر باید مد نظر داشته باشید بحث فضایی است که می خواهید لوستر را در آنجا نصب کنید. مقدار لوستر با فضای مورد نظر باید هماهنگی داشته باشد چراکه در غیر این صورت می تواند دکوراسیون داخلی خانه را به هم بریزد. برای اینکه مطوئن شوید که لوستر مورد نظر شما با فضا، هماهنگی کامل دارد، می توانید از یک قاعده ساده بهره بگیرید. مقدار طول و عرض اتاق یا فضای مورد نظر را در واحد فوت (هر فوت معادل حدود 30 سانتیمتر است) با هم جمع کنید و حاصل آن را به واحد اینچ برگردانید. این عدد در واحد اینچ مساوی با قطر لوستر است. برای مثال برای اتاقی به ابعاد 10 در 15 به واحد فوت، نیاز به لوستری با قطر 25 اینچ می باشد.

4. ارتفاع سقف: ارتفاع سقف یکی از تعیین کننده ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی که سقف محیط مورد نظر شما از حد معمول خیلی کوتاه تر باشد شما نمی توانید از لوستر های آویز به خصوص از نوع آویز کریستال دار بهره ببرید زیرا امکان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنکه محل آویختن لوستر به گونه ای باشد که یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور کلی در شرایط عادی برای سقف های کوتاه بهترین انتخاب لوستر های به اصطلاح سقفی است.

5. جنس و رنگ لوستر: ما یادآوری کردیم که لوستر ها از متریال های مختلف ساخته می شوند. بعضی آن ها از آهن های شکل گرفته، فلز، مراوریدها، کریستال ها و ... ساخته می شوند. بررسی کنید که متریال های فضای داخلی شما با آن نوع از لوستر به خوبی مطابقت پیدا کنند. برای مثال اجازه دهید با ظاهر پوشش های پنجره، کاغذ دیواری، مبلمان و ... به خوبی ترکیب شوند. به علاوه سعی کنید بین تمام لوازم روشنایی منزل تان از لوستر گرفته تا چراغ های دیوارکوب انسجام و پیوستگی ایجاد کنید. لوستر از آن دسته لوازمی نیست که مدام برای تنوع عوض شود، پس بهتر است در انتخاب رنگ آن به سراغ گزینه هایی بروید که با رنگ های مختلف به خوبی هماهنگ می شوند.

6. نورپردازی: در خصوص موضوع نور پردازی در ابتدا باید به نور موجد در فضای مورد نظر توجه داشته باشید و براساس آن مقدار نورپردازی لوستر خود را تعیین کنید. طبیعی است که برای داشتن نور بیشتر از لوستر، لوستر شما نیز باید تعداد لامپ های بیشتری داشته باشد. نورپردازی از طریق لوستر به طور کلی چه آویز و چه سقفی با توجه به طرز قرارگرفتن شاخه ها و در نتیجه لامپ، به سه فرم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شوند. در مدل سربالا نور به طرف بالا انتشار یافته و در نتیجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پایین از آنجا که شاخه ها و در نتیجه لامپ ها، به سمت پایین قرار دارند نور حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سقف تاریک تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این فرم در قالب لوستر های غیرآویز و به اصطلاح سقفی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طرفین یعنی دیوار ها صورت می گیرد. حتما از لامپ های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی بهره ببرید تا هم نور یک رنگ لوستر چشم تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

7. نگهداری و تمیز کردن لوستر: لوستر ها جاذب گرد و خاک هستند. گرد و غبار به سادگی روی لوستر ها می نشیند مخصوصا اگر دارای طرح های پیچ در پیچ باشد. هر چه طرح آن ساده تر باشد، تمیز کردن آن آسان تر است. اگر در پی لوستری هستید که تمیز کردن آن راحت باشد پس در پی طرح های ساده تر بگردید. زمانی که یک لوستر را سر جایش نصب کردید، اطمینان یابید که قادر به تمیز کردن آن به طور مرتب هستید تا جلوه زیبا و کیفیت خوب آن حفظ شود.

8. سیستم سیم کشی خانه: نکته ای که اغلب هنگام خرید لوستر فراموش می شود، توجه به تعداد سیم های موجود در سقف برای نصب می باشد. بعضی از لوستر ها به همراه خود دستور عمل نصب دارند و شما را در اتصال اجزای لوستر و نصب سیم کشی راهنمایی می کنند. از فروشنده بپرسید که لوستر به چه مقدار انرژی الکتریکی برای کار کردن نیاز دارد تا نصبی ایمن و صحیح داشته باشید.

9. داشتن ضمانت نامه: هنگام خرید، بهتر است لوستری را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد. علاوه بر این، به مدت زمان ضمانت نامه توجه کنید که در صورت نیاز به تعمیرات و تعویض، بتوانید راحت و سریع اقدام کنید. گاهی فروشگاه این اجازه را به شما می دهد تا لوستر را به خانه ببرید و امتحانش کنید و اگر مناسب نبود آن را برگردانید. حتما از فروشنده در خصوص این امکان بپرسید تا بتوانید با خیال راحت خرید کنید.

10. سادگی و استاندارد بودن لوستر: هنگام انتخاب لوستر حتما دقت کنید حباب های استاندارد و تا جای ممکن ساده ای داشته باشد. درواقع حباب های لوستر باید طوری باشد که اگر خدایی ناکرده یکی از آن ها شکست، نمونه مشابه آن قابل تهیه از بازار باشد و به خاطر آن مجبور به تعویض کل لوستر نشوید. یک دلیل دیگر برای سادگی حباب ها هم اینکه نظافت و گردگیری شان راحت و بدون دغدغه باشد؛ خلاصه اینکه لوستر خوب لوستری است که هم تک و خاص بوده و هم مقدار و شکل حباب هایش استاندارد و به روز باشد.

لوستر مناسب بخش های مختلف خانه کدام است؟

1. لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی

گزینه های مختلفی برای انتخاب لوستر اتاق پذیرایی وجود دارند. برای مثال، لوستر های اتاق پذیرایی می توانند از میان سبک ها و مدل های زیر انتخاب شوند:

لوستر مدل لاله: این نوع از لوستر ها مناسب فضا هایی با دکوراسیون سنتی هستند. روی لاله ها معمولا طرح هایی با دست کشیده شده و همین طراحی ها در پخش نور هم تاثیر فوق العاده ای می گذارند. لوستر های لاله ای معمولا وزن زیاد و ابعاد حجیمی دارند. قیمت این سبک از لوستر ها معمولا از طیف میانه رو به بالا تا زیاد تعریف می شود. لوستر های لاله در جنس های مختلفی مثل: برنزی، برنجی، نقره یا آب طلا ساخته می شود.

لوستر مدل کریستالی: لوستر های کریستالی برای خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند. این لوستر ها هم مانند لاله ها بزرگ و سنگینند و به درد سقف هایی بلند و فضا های بزرگ می خورند. کریستال ها در انعکاس درخشان نور اثر مثبتی دارند، اما اگر گرد و غبار روی آن ها بنشیند و تمیز نباشند یا کریستال به کار رفته در ساخت لوستر، قلابی و نامرغوب باشد، نور منعکس شده کدر خواهد بود.

لوستر شِید یا کلاهک دار: لوستر های شیددار یا لوستر هایی که هر شاخه از لامپ آن را کلاهکی مانند شید یک عدد آباژور کوچک در آغوش گرفته است، بیشتر مناسب کلاسیک پسندانند. این سبک از لوستر ها که نور را تلطیف می کنند و از پخش نور به صورت مستقیم جلوگیری به عمل می آورند، واقعا زیبا و چشم نوازند. اگر دوست دارید به سراغ این دست از لوستر ها بروید، اما از طرفی نور زیاد را بیشتر می پسندید، باید حواستان باشد که در نورپردازی از مکمل هایی مانند هالوژن و دیوارکوب و… هم بهره ببرید تا فقدان نور مستقیم این لوستر ها جبران شود.

2. لوستر مناسب برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن معمولا فضایی است که از آن نسبت به فضا های دیگر منزل بیشتر استفاده می شود؛ تماشای تلویزیون، مطالعه، دور هم نشستن و گپ زدن و … معمولا در این بخش از خانه صورت می گیرد. تلفیق نور لوستر، دیوارکوب و آباژور در اتاق نشیمن می تواند به تناسب نورپردازی و زیباتر شدن فضای این قسمت از خانه کمک کند.

لوستر های کروی و توپی: لوستر هایی که به شکل کره یا احجام هندسی دیگر ساخته می شوند به فضا حالت مدرنی می دهند و آن را مجذوب کننده تر می کنند. تنوع لوستر هایی که به شکل های هندسی ساخته می شوند بسیار زیاد است و باید بنا به ارتفاع سقف، مقدار نور دلخواه و نکاتی که در قسمت های قبلی عنوان شد از میان مدل های مختلف، گزینه مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

لوستر های فانتزی: برای اتاق نشیمن و هال که حالت غیررسمی تری دارد، استفاده از طرح های فانتزی هم ایده خوبی خواهد بود. تنوع طرح های فانتزی برای انتخاب لوستر اتاق نشیمن بسیار زیاد است. لوستر هایی که دارای شید های چندشاخه هستند، میله هایی که روی آن ها لامپ های مختلف تعبیه شده و انواع مختلفی از ایده های فانتزی طراحان خلاق می تواند به زیبایی، اتاق نشیمن را برایتان مجذوب کننده و دوست داشتنی کند. یادتان نرود رنگ در انتخاب لوستر هال و نشیمن نکته مهمی است و باید تناسب رنگ های مکمل یا متضاد را برای فضایتان در نظر بگیرید. اگر فضای پذیرایی و هالتان از هم جدا نیست و دیواری بین این دو فضا وجود ندارد، مهم است که بین لوستر هال و پذیرایی تان تناسب برقرار کنید. اینکه هر دو جفت باشند قاعدتا انتخاب هوشمندانه تری است.

3. لوستر مناسب برای آشپزخانه

آشپزخانه و قسمت میز غذاخوری را یک واحد مشترک در نظر می گیریم. در فضای آشپزخانه و میز غذاخوری، استفاده از لوستر بیشتر برای معطوف کردن نور به نقطه ای خاص است. پس نکاتی که باید در نظر داشته باشید، از این قرار خواهد بود:

لوستر های آویزی: لوستر های آویزی برای نصب در آشپزخانه، بالای میز آن یا در مرکزیت سقف انتخاب خوبی است. در بالای میز غذاخوری یا سطح اوپن هم می توان از لوستر های آویز استفاده کرد. این سبک از لوستر ها باعث متمرکز کردن نور روی میز، اوپن و میز غذاخوری می شوند و جلوه زیبایی پیدا می کنند. برای قسمت میز غذاخوری می توانید از چند لوستر آویزی کوچک که با فاصله کمی از میز آویزان هستند، بهره ببرید. چند لوستر آویزی کوچک بالای اوپن یا جزیره آشپزخانه هم می تواند شکل و شمایل شیک و مجذوب کنندهی به فضا بدهد. اگر لوستر های آویزی که برای این قسمت ها انتخاب می کنید، ویژگی کوتاه و بلند شدن داشته باشند، خیلی خیلی بهتر خواهد بود. در این صورت به انتخاب خود و بنا به ارتفاع سقف می توانید، لوستر را به حالت کوتاه تر یا بلندتر دربیاورید.

لوستر هایی با حباب های سرپایین: همان طور که در بخش قبل هم گفتیم، لوستر هایی که حباب سرپایین دارند برای آشپزخانه و میزغذاخوری مناسب تر هستند، زیرا نور را به سمت سوژه که غذای روی میز غذاخوری یا میز آشپزخانه است، متمرکز می کنند. اگر ویترین یا کابینت های شیشه ای هم دارید، استفاده از لامپ های رنگی داخل کابینت و ویترین، نمای خوبی به محیط خواهد داد. ترکیب هالوژن ها با لوستر های آویز در آشپزخانه و فضای اوپن و میز غذاخوری هم بسیار چشم نواز می شود.

4. لوستر مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب برای استراحت، آماده شدن، آرایش کردن، مطالعه و… استفاده می شود. پس نباید نوری که در آن وجود دارد، خیلی زیاد و مستقیم در فضا پخش شود. در اتاق خواب ها معمولا آینه هم پیدا می شود. پس یک نیروی کمکی فوق العاده برای نورپردازی در خدمت شما قرار گرفته است. باید لوستر و لامپ هایی برای اتاق خواب انتخاب کنید که با انعکاس در آینه، فضا را روشن و دلباز جلوه می دهند.

لوستر هایی با حباب و کلاهک سربالا: اگر اتاق خوابتان دقیقا با نامش هماهنگی دارد و فقط برای خوابیدن و استراحت مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است از لوستر هایی با حباب یا کلاهک سربالا بهره ببرید تا تمرکز نور بیشتر روی سقف باشد و نور مستقیم و شدید روی تخت نیافتد. در این صورت برای مطالعه شبانه می توانید از آباژور یا دیوارکوب ها بهره ببرید و برای رفع کمبود نور در هنگام حاضر شدن یا آرایش کردن هم از هالوژن ها و نور هایی که در بالای میز آرایش نصب می شود، بهره ببرید.

لوستر هایی با حباب و کلاهک سرپایین: اگر اتاق خوابتان صرفا برای خوابیدن نیست و برای کار کردن و درس خواندن و… هم از آن استفاده می کنید، بهتر است لوستر هایی با حباب و کلاهک سرپایین خریداری کنید. در این صورت، نور کافی در اختیار خواهید داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2175

به "راهنمای جامع خرید لوستر مناسب" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای جامع خرید لوستر مناسب" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع خرید لوستر مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید