روش های اجرای دکوراسیون به سبک مدرن میانه قرن

به گزارش وبلاگ واحدی، سبک مدرن میانه قرن یکی از سبک هایی ست که نه تنها در ارتباط با طراحی داخلی می باشد بلکه به هر نوع معماری, مبلمان, اثاثیه, متریال و تکنولوژی هایی که بعد از پایان جنگ جهانی دوم شکل گرفتند نیز اشاره می کند. یکی از ویژگی های این سبک دکوراسیون عدم تاکید بر حضور وسایل و لوازم اضافی در محیط است. کاربرد اشیاء اولین هدف این سبک طراحی ست به نحوی که اشیاء با خطوط صاف و تمیز انتخاب می شوند و اصولاً کاربردی چند منظوره دارند. برای دکوراتیو نمودن خانه هایی که به سبک مدرن میانه قرن طراحی شده اند از اشیاء مدرن با اشکال هندسی استفاده می شود. در این نوع سبک به جای شلوغ کردن فضا با لوازم اضافی تمرکز اصلی بر انتخاب یک نقطه کانونی قدرتمند است که کاربرد فضا را پر رنگ تر نشان می دهد.

روش های اجرای دکوراسیون به سبک مدرن میانه قرن

اجرای طراحی به سبک مدرن میانه قرن در خانه ها با توجه به انواع روش های کم هزینه, پر هزینه و با هزینه ای متوسط صورت می گیرد. در این نوشته از ما سعی شده به این روش ها پرداخته گردد و راهکارهای مختلفی در پیش روی شما نهاده گردد تا با توجه به بودجه خود به اجرای این سبک در منزل بپردازید. این روش ها به شرح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

روش های کم هزینه

استفاده از گیاهان طبیعی

به کار بردن گیاهان باعث ایجاد هوای تازه در فضا شده, کمک می کند تا سبک مدرن میانه قرن بیشتر حس گردد و فضای محیط از حالت سردی و بی روحی خارج گردد. از گیاهانی که ظاهری مدرن اما قیمتی مناسب دارند می توان استفاده نمود. این گیاهان را در شیشه ها ، ظروف و گلدان های قدیمی بگذارید و آن ها را روی لبه پنجره ها، میزها و قفسه کتاب قرار داده و یا جلو پنجره آویزان کنید. اگر در خانه ایی زندگی می کنید که نور به اندازه کافی برای رشد گیاهان وجود ندارد نگران نباشید, می توانید از گیاهان مصنوعی بهره ببرید.

به نمایش گذاشتن گلدان های دکوراتیو

گلدان ها می توانند قسمت اعظم طراحی های مدرن را در بر گیرند. جنس اغلب گلدان ها از شیشه یا سرامیک است و منحنی های ترکیبی و زاوایای هندسی ظاهر آنها را تشکیل می دهند. اجازه دهید تا شخصیت شما با نوع گلدان های مورد استفاده نمایش داده گردد، به دنبال بافت های ویژه و رنگ های روشن باشید یا این که از رنگ های خنثی استفاده نمائید.

استفاده از لامپ های مدرن

لامپ ها به دلیل این که می توانند ظاهر یک اتاق را در زمانی سریع تغییر دهند بهترین گزینه برای ایجاد یک طراحی مدرن با کمترین هزینه هستند. به دنبال پایه های ساده، سایه های هندسی، حباب های شیشه ایی و یا فلزات صنعتی باشید و از آن ها بهره ببرید. اگر امکان خرید لامپ جدید وجود ندارد سعی کنید در ظاهر لامپ موجود تغییری ایجاد کنید. می توانید از رنگ سفید برای بازسازی آن استفاده نمائید و یا برای ایجاد ظاهر مدرن میانه قرن از سایه روشن های جدید بدون این که هزینه ایی انجام دهید بهره ببرید.

جمع آوری لوازم اضافه

در این روش شما کاملا آزاد هستید که فضا را آن طور که می خواهید به سبک مدرن درآورید. خودتان از شر اثاثیه اضافه و غیرکاربردی راحت کنید تا محیط خانه درهم و شلوغ نباشد. سبک مدرن، سبکی ساده و منظم است. اسبابی که مورد استفاده نیستند جمع آوری کنید و فقط تجهیزات کاربردی و یا اشیا لوکس را در محیط باقی بگذارید. خطوط واضح و ظاهر منظم یک حس جاداری و وسعت برای اتاق ایجاد می کند.

استفاده از رنگ خنثی

یک اتاق نشیمن که سرتاسر آن سفید رنگ است یک طرح مدرن محسوب می گردد که با کمی تغییر متحول می گردد. برای این که هزینه زیادی صرف نکنید با چند مورد از وسایل کار خود را شروع کنید. یک کاناپه، میز چای خوری و حتی کنسول می توانند گزینه های خوبی باشند. استفاده از کوسن, کنسول و چند شی سفید رنگ به شکل اعجاب آوری محیط را مدرن جلوه می دهند. اگر همه لوازم و اثاثیه منزل سفید باشند محیط جالبی ایجاد نمی گردد, پس سعی کنید که بی رویه از رنگ سفید استفاده نکنید بلکه از سایه روشن های مشابه با رنگ های خنثی استفاده نمائید تا ظاهری تمیز و مرتب در خانه خود داشته باشید.

روش هایی با هزینه متوسط

پهن کردن فرش

فرش ها عنصری دکوراتیو هستند که در صورت گران نبودن روشی مناسب برای به روزرسانی اتاق محسوب می شوند. فرش های مدرن معمولا از جنس پشم هستند که یا الگوهای هندسی و یا الگوهای رنگی یکپارچه در آن ها به کار رفته است. فرش چرمی نیز گزینه دیگری است که عامه پسند هم می باشد. فرش های چرمی یا پشمی به مدت بسیار طولانی عمر می کنند و حس از تجمل گرایی و لوکس بودن را ارائه می دهند.

لامپ های روشنایی سقفی

در این طرح باید هزینه بیشتری صرف گردد اما اگر اجرای این طرح توسط خود شما صورت می گیرد میزان هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد. چیزی که در تصویر مشاهده می کنید یک کپی از طرح لامپ کنگری طراحی شده توسط آقای پل هنینگسن طراح مشهور است. اگرچه برای اجرای طرح اصلی باید هزینه ایی بیش از 10000 هزار دلار صرف کرد اما موردی شبیه به این طرح را می توان با 200 دلار اجرا نمود.

استفاده از رنگ های گوناگون

اگرچه در دهه های 50 و 60 میلادی در دوران اوج سبک مدرن میانه قرن استفاده از رنگ های خنثی نوعی قانون به حساب می آمد اما استفاده از رنگ ها با مقیاسی کوچک اجرا می شد. استفاده از رنگ زرد آفتابی و آبی آسمانی در اتاقی با رنگ های خنثی حسی شادی بخش ایجاد می کند که یادآور دوران پس از مدرن هم می باشد. استفاده از لوازم، مبلمان و وسایل دکوراتیو با رنگ روشن پیشنهاد می گردد.

لوازم و اثاثیه خاص

استفاده از صندلی های راحتی با طرح های منحصر بفرد مانند تصویر زیر نمونه ایی از به کارگیری لوازم خاص برای تکمیل کردن ظاهر یک اتاق مدرن است. طراحی خاص این صندلی ها خود بیان کننده سبک مدرن است و هم چنین رنگ استفاده شده در طراحی صندلی باعث جلب توجه آن شده است. این وسایل و لوازم می توانند مبلمان، فرش، جزئیات معماری، آثار هنری و یا یک لوستر استثنایی باشند. ذهن خود را از فضای محدود خارج کنید و به طرح های فوق العاده فکر کنید.

استفاده از قفسه های باز

قفسه های باز یک روش ایده آل برای نمایش اشیا تزئینی و کلکسیون های شخصی در یک اتاق مدرن می باشند. برای طراحی و ساخت این قفسه ها از چوب هایی به رنگ سفید و طلایی روشن بهره ببرید به خصوص رنگ سفید جلا خورده که ظاهری بسیار جذاب به آنها می بخشد. برای جلب توجه و زیبایی بیشتر قفسه ها را با ابعاد، ارتفاع و اشکال گوناگون به ویژه با استفاده از زوایای هندسی طراحی کنید. روی این قفسه ها را با اشیا مختلف پر نکنید چون نیازی به اینکار نیست بلکه با قرار دادن چند شی تزئینی ظاهر این قفسه ها را تکمیل کنید.

روش های پر هزینه

تعویض مبلمان و صندلی

در صورتی که صرف هزینه های بسیار بالا برای شما موردی ندارد سعی کنید تا از طراحان بزرگ و طراحی های اصلی بهره ببرید. صندلی تخم مرغی طراحی شده توسط آقای آرنه یاکوبسن معمار و طراح بزرگ دانمارکی که در تصویر مشاهده می کنید یک مدل کلاسیک محسوب می گردد. طرح هایی مانند صندلی مدرن برادران ایمز و یا لانژز هم قابل استفاده هستند. توجه داشته باشید که فقط با اضافه کردن یک شی یونیک ظاهر اتاق دگرگون خواهد شد.

استفاده از آثار هنری

به کار بردن آثار مدرن پاپ آرت چه به صورت اصلی و یا به صورت کپی فضای مدرن مورد نظر شما را بوجود خواهند آورد. برای این که طرح مدرن میانه قرن در محیط مورد نظر اعمال گردد می توانید از آثار هنرمندانی مانند آقای ویلم دیکونینگ هلندی (از بزرگ ترین نقاشان سبک اکسپرسیونیسم)، آقای پل جکسون پولاک انگلیسی و آقای اندی وارهول آمریکایی بهره ببرید.این آثار هنری پاپ را می توانید در اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی به کار ببرید, علاوه بر آن استفاده از آثار پاپ آرت در راهروها و راه پله ها نیز توصیه می گردد.

طراحی یک شومینه

در سالن نشیمن یک شومینه دو طرفه به شکلی که در تصویر مشاهده می کنید طراحی کنید. در دوران اوج سبک مدرن میانه قرن این شومینه های شیشه ایی دو طرفه بسیار مورد توجه قرار گرفته بودند و جز قسمت های اصلی طراحی به حساب می آمدند. در دوران کنونی شما می توانید شومینه هایی از جنس آجر، سنگ و چوب را سفارش دهید.

طراحی باز پاگرد پله ها

در سبک مدرن میانه قرن, طراحی باز پاگرد پله ها یک ترکیب طراحی جدید به حساب می آید. استفاده از این طرح باز برای پاگرد نه تنها باعث وسیع تر شدن فضا می گردد بلکه خود یک اثر هنری هم نیز در نظر گرفته شده است. تفاوت پاگردهای مدرن صنعتی با طراح های مدرن میانه قرن کاملاً آشکار و واضح است.

آشپزخانه بزرگ و براق

آشپزخانه از جمله مکان هایی است که بسکمک از خلاقیت ها و ابداعات سبک مدرن میانه قرن در آن یافت می گردد. در آن دوران سرگرمی و تفریح درمیان مردم به شدت مورد استقبال قرار می گرفت و آشپزخانه های جدید و لوازم پذیرایی بسیار جذابیت داشتند. شما می توانید آشپزخانه های خود را با استفاده از کانتر آشپزخانه سفید رنگ براق و چراغ های آویزی که به شکل ساعت شنی هستند و تعداد زیادی از صندلی های چهار پایه شبیه به مدل های زیر به سبک میانه مدرن طراحی کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 715

به "روش های اجرای دکوراسیون به سبک مدرن میانه قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های اجرای دکوراسیون به سبک مدرن میانه قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید