رژیم میوه 3 روزه ، فواید و دردسرهای رویکردی که محبوب شده است!

به گزارش وبلاگ واحدی، رژیم میوه 3 روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسیاری از افراد محبوب شده است، اما این رژیم نیز همچون هر سیستم دیگری فواید و محدودیت های خاص خود را دارد.

رژیم میوه 3 روزه ، فواید و دردسرهای رویکردی که محبوب شده است!

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد که پیروری از یک رژیم غذایی منحصر به مصرف انواع میوه ها برای چند روز متوالی، برترین راهکار برای دستیابی به کاهش وزن و بعلاوه پاکسازی بدن از سموم مختلف باشد. باید هم اینطور باشد، میوه ها از سالم ترین مواد غذایی روی کره زمین هستند. اما آیا به راستی چنین رژیم فشرده ای می تواند به کاهش وزن سالم کمک کند؟ پاسخ به این سوال هم بله است و هم خیر!

رژیم میوه 3 روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسکمک از افراد محبوب شده است، اما این رژیم نیز همچون هر سیستم دیگری فواید و محدودیت های خاص خود را دارد. در ادامه به آنالیز مزایا، معایب و هرچه باید از رژیم مذکور انتظار داشته باشیم خواهیم پرداخت. نکات مورد بحث با استناد به مقالاتی که به وسیله وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا و کلینیک کلیولند قابل دسترسی هستند، جمع آوری شده اند.

رژیم میوه 3 روزه چیست؟

رژیم میوه 3 روزه یک رژیم کاهش وزن متمایز است که طی سال های اخیر به محبوبیت فراوانی دست یافته است. این رژیم تنوع زیادی دارد، اما اساس آن بدین صورت است: به مدت سه روز، فرد تنها میوه بدون شکر یا هرگونه شیرین نماینده اضافه مصرف می نماید. در واقع هدف این است که بدن خود را از تمام شیرینی هایی که مدت ها خورده ایم و اهمیتی به آن نداده ایم، سم زدایی و در عین حال مقداری مواد مغذی ارزشمند نیز وارد بدن خود کنیم. از آنجایی که میوه ها محتوای آب زیادی دارند، به ما کمک می نمایند تا در تمام این سه روز هیدراته و سیر بمانیم.

قوانین رژیم میوه 3 روزه به توضیح زیر است:

- هر روز حداقل 12 لیوان آب تصفیه شده بنوشید.

- از نوشیدنی های دیگر مانند قهوه و چای خودداری کنید.

- میوه های تازه در هر نوعی توصیه می شوند (بهتر است از مصرف میوه های منجمد، خشک یا کنسرو شده اجتناب کرد)، به خصوص اگر ارگانیک باشند.

- برای شام یک کاسه سالاد سبزیجات میل کنید. سبزیجات غیر نشاسته ای و ارگانیک برترین گزینه هستند.

- از ورزش کردن خودداری کنید.

- علاوه بر میوه ها باید از انواع نوشیدنی های پروتئینی نیز استفاده گردد.

بسکمک از افرادی که این رژیم را امتحان می نمایند، پس از تنها یک روز از گذشت آن به طرز شگفت آوری احساس افزایش انرژی می نمایند، گاهی اوقات حتی بیشتر از زمانی که سعی دارند عادات غذایی همیشگی خود را حفظ نمایند.

مزایای پیروی از رژیم میوه 3 روزه برای کاهش وزن

- نتایج سریع

در پی کاهش وزن سریع هستید؟ رژیم میوه 3 روزه یکی از سریع ترین و ساده ترین روش های ممکن برای کاهش وزن است. گفته می گردد که به احتمال زیاد بعد از سه روز می توانید نتایج منحصر به فرد آن را مشاهده کنید.

وزن آب یکی از اولین چیزهایی است که پس از تجربه رژیم و دریافت کالری بسیار کمتر از حد معمول از دست خواهیم داد. همین اتفاق در خصوص رژیم میوه نیز رخ می دهد و مقداری کاهش وزن به این رژیم نسبت داده می گردد. با این حال باید توجه داشته باشیم که ممکن است کاهش اندازه چربی بدن در این رژیم پایدار نباشد.

- افزایش انرژی

یکی از رایج ترین نکاتی که مردم در خصوص این رژیم گزارش می دهند، احساس افزایش سطح انرژی بیش از حد معمول طی این 3 روز است. در واقع به کرات گزارش شده که افراد احساس می نمایند رژیم های معمولی آنها را خسته و تنبل می نمایند. این در حالی است که در پی رعایت رژیم میوه 3 روزه، با انرژی بیشتری می توانند به کارهای روزانه خود بپردازند.

- تامین مواد مغذی و ترکیبات آنتی اکسیدانی

میوه هایی که در این رژیم مصرف می کنیم نیز سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند و به حفظ سلامت، تعادل و عملکرد تمام اجزای بدن در برترین حالت کمک می نمایند.

- دریافت فیبر فراوان

میوه ها بعلاوه منبعی غنی از فیبر هستند که به هضم بهتر و کنترل سطح قند خون کمک می رسانند و سبب می شوند تا به مدت طولانی تری احساس سیری کنیم.

- بدون احتیاج به شمارش کالری

این رژیم تماما در خصوص خوردن هر نوع میوه ای است که دلتان می خواهد، بدون هرگونه محدودیتی. اگر به کالری شماری عادت ندارید، این رژیم می تواند روشی عالی و آسان برای کاهش وزن در اختیار شما قرار دهد.

- ناپایداری

این رژیم چیزی نیست که بتوان در درازمدت به آن پایبند بود و این موضوع بزرگترین عیب آن به شمار می رود. در واقع هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند تا سرانجام عمر خود با میوه زندگی کند. از طرفی دیگر بعضی از متخصصان توصیه می نمایند که باید از مصرف بعضی میوه ها در این رژیم پرهیز کرد، زیرا دارای محتوای فروکتوز بالایی هستند که در واقع می تواند بیشتر آسیب رسان باشد تا سالم.

- پروتئین ناکافی

پروتئین ها برای یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم هستند و در عین حال به سیری طولانی تر هم کمک می نمایند. در حالی که میوه ها مقداری پروتئین در ساختار خود دارند، این اندازه برای حفظ بدن طی تمام ساعات روز کافی نیست. این موضوع ممکن است سبب گردد که فرد حتی بیشتر از حد معمول احساس خستگی کند. به علاوه اگر پروتئین کافی به وسیله رژیم غذایی دریافت نکنیم، ممکن است توده عضلانی خود را به مرور از دست بدهیم.

- عوارض جانبی ناخوشایند

این دسته از رژیم های غذایی با عوارض جانبی ناخوشایند متعددی همراه هستند. در صورت مصرف بیش از حد میوه ها، حتی آنهایی که مجاز به خوردن آنها در این رژیم غذایی خاص هستیم، با مسائل معده و احساس نفخ رو به رو خواهیم شد.

- کمبود مواد مغذی

در حالی که میوه ها عموما برای ما مفید هستند، مصرف زیاد هر چیزی می تواند مضر باشد. زیاده روی در مصرف میوه و عدم رعایت تعادل میان سایر گروه های غذایی می تواند باعث ایجاد مسائل متعدد مانند کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج بدن گردد.

- عدم تنوع

یکی دیگر از معایب این رژیم این است که اگر بخواهیم صرفا وعده های غذایی خود را به مصرف میوه محدود کنیم، گزینه های زیادی در اختیار نداریم. مطمئنا میوه های متنوعی در دسترس ما وجود دارند، اما باز هم پس از چند روز نسبت به آنها تمایل خود را از دست می دهیم.

منبع: عصر ایران

  • مصرف این مواد غذایی التهاب معده را کاهش می دهد
  • به این علت مهم هرگز نوشابه را مستقیما از قوطی ننوشید
  • خوردن کیک و شکلات احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک را بالا می برد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2426

به "رژیم میوه 3 روزه ، فواید و دردسرهای رویکردی که محبوب شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم میوه 3 روزه ، فواید و دردسرهای رویکردی که محبوب شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید