زمکیس کارگردان پینوکیو شد

به گزارش وبلاگ واحدی، رابرت زمکیس مذاکرات نهایی برای کارگردانی فیلم سینمایی پینوکیو را با کمپانی دیزنی را پیش برد.

زمکیس کارگردان پینوکیو شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، رابرت زمکیس کارگردانی پینوکیو را براساس فیلم نامه ای از کریس ویتز برعهده می گیرد.

کریس ویتز نویسنده فیلم نامه این پروژه به همراه اندرو میانو تحت شرکت خودشان با عنوان دپت آو فیلد(عمق میدان) تهیه کنندگی این اثر را برعهده دارند.

ابتدا پُل کینگ خالق فیلم پدینگتون قرار بود کارگردانی این پروژه را برعهده بگیرد اما به دلایل نامعلوم در آغاز امسال میلادی پروژه را ترک کرد. دیوید هِیمن نیز که از تهیه کنندگان این فیلم بود در ابتدای کار از این پروژه کنار رفت.

هرچند هنوز قراردادی منعقد نشده با این وجود زِمِکیس از ابتدای تابستان امسال به کارگردانی این پروژه چشم دوخته بود. او در حال کار روی پروژه جادوگران محصول کمپانی برادران وارنر بود و نمی خواست در فیلمی جدید کارگردانی کند تا اینکه مراحل فراوری این فیلم خیلی خوب و سریع تر از موعد پیش رفت و به مراحل پس فراوری رسید ازینرو زمکیس علاقمند و متمایل به تصدی کارگردانی پروژه پینوکیو نیز شد.

این کارگردان مشهور حالا باید به فکر تیم هنرپیشگان خود و بویژه برای پیدا کردن هنرپیشه ای برای نقش محوری پدر ژِپِتو باشد. گفتنی است که در یک مقطع قرار بود تام هنکس برای این نقش انتخاب گردد که در نهایت منتفی شد.

فیلم انیمیشن اصلی، داستان یک عروسک زنده را روایت می نماید که به یاری یک کریکت به عنوان وجدان خود، باید شایستگی اش برای تبدیل شدن به یک پسر واقعی را اثبات کند.

دیزنی با راه چاره فراوری فیلم های اقتباسی همچون علاء الدین و شیر شاه که هردو از مرز فروش یک میلیارد دلاری گذشته اند، به این خط مشی فراوری محتوای خود ادامه می دهد.

زمکیس هم در سال های اخیر بیشتر بر درام های بزرگسال محور چون پرواز متفقین و به ماروِن خوش آمدید متمرکز شده و کمتر به سینمای گیشه پسند که در اوایل آغاز کار حرفه ای اش موجب شهرتش شد، علاقه نشان می دهد.

زمکیس همچنین بازگشتی به فیلم های خانواده-دوستانه مانند بازگشت به آینده داشته و به تازگی ساخت فیلم اقتباسی جادوگران با بازی آن هَت اِوِی را به سفارش کمپانی برادران وارنر به سرانجام رسانده است.

میانو و ویتز نیز اخیراً درام تحسین برانگیز وداع را تهیه نموده اند.

رابرت زِمِکیس زادهٔ 14 ماه می 1952 کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کنندهٔ آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار است.

او دورهٔ کارگردانی اش را با دو فیلم کمدی آغاز کرد: می خواهم دستت را نگه دارم (1978) و ماشین های دست دوم (1980) سپس فیلم Romancing the Stone را ساخت که برای او دروازه ای بود به سوی فیلم های فیلم های هیجانی و تخیلی که بعداً ساخت.

دومین فیلم او در زمینهٔ ماجرایی سه گانه بازگشت به آینده هستند: بازگشت به آینده (1985)، بازگشت به آینده قسمت 2 (1989) و بازگشت به آینده قسمت 3 (1990).

بعد از فیلم فانتزیِ مرگ درخور اوست (1992)، زمکیس پیروز ترین فیلم خود، فارست گامپ (1994) را با بازی تام هنکس ساخت که در سالِ ساختِ آن (1994) از دو رقیب قدرتمند خود فیلم های پالپ فیکشن(داستان های عامه پسند) از کوئنتین تارانتینو و فیلم رستگاری از شاوشنگ از فرانک دارابونت جلو زد و 6 جایزهٔ اسکار، از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی را نصیب زمکیس کرد.

بعد از فیلم فارست گامپ، زمکیس از تام هنکس در دو پروژهٔ دیگر، یکی دورافتاده (2000) و دیگری قطار سریع السیر قطبی (2005) استفاده کرد. دیگر اثر زمکیس، فیلم بند باز با بازی جوزف گوردون لِویت است که در سال 2015 اکران شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 616

به "زمکیس کارگردان پینوکیو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمکیس کارگردان پینوکیو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید