ساخت فیلم اقتباسی کینگدام هارتس غیرممکن است

به گزارش وبلاگ واحدی، اخیرا شایعات ساخت فیلم اقتباسی کینگدام هارتس (Kingdom Hearts) به شدت بر سر زبان ها افتاده است. این شایعات در حالی منتشر شده که ساخت یک اقتباس از این سری آنقدرها هم آسان نخواهد بود.

ساخت فیلم اقتباسی کینگدام هارتس غیرممکن است

لازم به ذکر است که پس از دهه ها شکست و آزمون و خطا، اخیرا فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی عملکرد خوبی داشته اند. فیلم هایی نظیر برادران سوپر ماریو، آنچارتد، سونیک و دنباله آن، برای دارندگان خود سودآور بوده اند. با این حال کینگدام هارتس نام بزرگی است و در واقع به مقدار ای بزرگ است که خیلی ها آن را می شناسند و تشکیل شدن آن از شخصیت های محبوب دیزنی بدون شک افرادی را جذب می نماید که حتی نمی دانند سورا (Sora)، شخصیت اصلی بازی، کیست. با این حال، بعید است که بتوان کینگدام هارتس را از یک بازی ویدیویی به شکل فعلی به یک فیلم تبدیل کرد.

  • بخوانید:

بهتر است فرض کنیم که فیلم کینگدام هارتس بر اساس بازی اول سری در سال 2002 ساخته گردد که علی رغم معروفیت سری به داشتن داستان های بسیار پیچیده، داستان نسبتا ساده ای دارد. پسر جوانی به نام سورا در کنار دانلد داک و گوفی به ماجراجویی در چند جهانی دیزنی می پردازند تا در حین جستجوی دوستان گم شده خود، جهان را از دست هیولا های تاریک نجات دهد. با اینکه می توان این عبارت را خلاصه ای مناسب و قابل درک از داستان کینگدام هارتس برشمرد، اما این توصیف مانند نوک کوه یخ است زیرا اتفاقات زیادی در این بازی می گذرد؛ آنقدر زیاد که حتی در یک فیلم دو ساعته فشرده نمی گردد.

هرچند اقتباس های منتشر شده در سال های اخیر، به طور قابل توجهی تکه هایی از منابع الهام خود را به منظور تناسب با زمان فیلم، کنار می گذارند اما وقتی صحبت از کینگدام هارتس می گردد، نمی توان چیزی را بدون اینکه به طور باورنکردنی ای خسته نماینده باشد، کنار گذاشت.

یکی از مجذوب کنندهیت های اصلی این مجموعه، بازدید از جهانهای مختلفی است که بر اساس فیلم های محبوب دیزنی ایجاد شده اند. اولین بازی سری به تنهایی پر از مجذوب کنندهیت است و از جهانی دیوانه سرزمین عجایب از فیلم آلیس در سرزمین عجایب تا خیابان های گوتیک شهر هالووین از فیلم کابوس قبل از کریسمس، همگی منحصر به فرد هستند. در کنار بعضی از عناصر داستانی عجیب و غریب آن، این همان چیزی است که مخاطبان، سری را به خاطر آن می شناسند، بنابراین بعید است که یک فیلم بتواند تمرکز زیادی روی این موضوع یعنی ارائه جهانهای مختلف داشته باشد. به عبارتی مشکل این است که شما نمی توانید تمام 9 جهانی دیزنی موجود در بازی اول را در یک فیلم دو ساعته قرار دهید. علاوه بر این، با توجه به اینکه بیشتر این جهان ها تا حدی از نظر داستانی خودکفا هستند و فقط گهگاهی طرح اصلی را به جلو سوق می دهند، پریدن از یکی به دیگری در یک فیلم به طرز باورنکردنی ای دردسرساز می گردد.

حتی اگر دیزنی این تعداد از جهان را مثلا به سه کاهش دهد نیز با مشکلاتی روبرو خواهد بود. از طرفی اولویت دادن به بازدید از جهانهای دیزنی باعث می گردد که زمان کمی به عناصر اصلی کینگدام هارتس داده گردد. در بازی، ساعات آغاز به معرفی سورا، دوستانش و خانه اش، قبل از اینکه همه چیز از او گرفته گردد، می پردازد. پس از آن دیدار او با دونالد و گوفی و اطلاع از کوشش آن ها، تهدید Heartless و سلاح جادویی معروف به Keyblade انجام می گردد. این از آن افتتاحیه هایی که نمی توانید آن را در بیست دقیقه اول یک فیلم بلند خلاصه کنید و اگر هم این کار انجام گردد، بدون شک برای کسی که بازی را تجربه نکرده باشد، گنگ خواهد بود.

  • بخوانید:

بنابراین، آیا پاسخ این است که باید آن عناصر را اولویت بندی کنیم و شاید از چیز های مختلف جهانهای دیزنی بگذریم؟ خیر زیرا در این صورت شما یک راه آسان برای جذب افراد معمولی به تماشای فیلم را کنار می گذارید. با اینکه بعضی از هواداران سری بازی ها آرزو می نمایند که این مجموعه به طور کامل عناصر دیزنی را کنار بگذارد، اما این یک بخش اصلی از هویت آن است که اگر برداشته گردد با یک اثر نقش آفرینی معمولی از اسکوئر انیکس روبرو هستیم. حتی اگر قرار باشد در فیلمی تاکید کمتری روی آن ها گردد، شخصیت های دیزنی همچنان حضور خواهند داشت. مورد دیگر این است که کسی که عاشق دیزنی است بدون شک در پی این است که شخصیت هایی فراتر از گوفی و دونالد را ببیند. بنابراین شاید تنها جایگزین دیگر این باشد که داستان بازی اول به طور کامل بازبینی گردد تا بهتر با سبک یک فیلم تطبیق یابد. هرچند با این کار فیلم برای هواداران بازی ها بیگانه می گردد.

در واقع مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، زیرا به نظر می رسد که یک اقتباس سینمایی مستقیم از سری بازی ها با شکست روبرو خواهد شد. به همین علت است که هوشمندانه ترین کار این است که از رویکرد آمازون و بتسدا با سریال تلویزیونی فال اوت (Fallout) پیروی گردد و یک طرح داستانی کاملا تازه در جهانی کینگدام هارتس ایجاد گردد. به این ترتیب، می توان داستانی کاملا مناسب با سینما ساخت، به جای اینکه تقریبا 30 تا 40 ساعت بازی ویدیویی را به طرز عجیبی کوتاه کرد. جالب است بدانید که این مورد نیز چندان قابل اجرا نیست، زیرا فقط برای هواداران قدیمی مجذوب کننده است و تماشاگران معمولی فیلم ها کمتر مورد توجه قرار می گیرند، به خصوص اگر احتیاج به درک عمیق داستان بازی ها داشته باشند.

  • بخوانید:

با توجه به موارد گفته شده، به نظر می رسد که ساختار کینگدام هارتس ظاهرا برای یک سریال تلویزیونی برای پخش در دیزنی پلاس مناسب تر است. در بازی ها، هر جهان مانند قوس داستانی خودش عمل می نماید و می تواند به راحتی در یک یا دو قسمت خلاصه گردد. یک سریال حتی می تواند در هر جهان با عناصر داستانی تازه توسعه یابد. هواداران سرسخت سری به خاطر دارند که در سال 2003 یک برنامه آزمایشی برای چنین سریالی وجود داشت که هرگز چراغ سبز ساخت دریافت نکرد. در هر صورت اگر دیزنی می خواهد مخاطب تازهی را به بازی ها بیاورد، یک سریال دیزنی پلاس روشی هوشمندانه برای انجام آن خواهد بود.

در نهایت لازم به ذکر است که با توجه به شایعات منتشر شده و موفقیت فیلم و سریال های اقتباسی اخیر، بعید نیست که اسکوئر انیکس در کوشش باشد تا یک فیلم یا سریال اقتباسی از این سری بسازد. به خصوص که اقتباس های اخیر در کنار موفقیت خودشان منجر به فروش بیشتر بازی ها شده اند و یک فیلم خوش ساخت همراه با عرضه چهارمین نسخه از کینگدام هارتس، می تواند برای دیزنی و اسکوئر انیکس سودآور باشد.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2443

به "ساخت فیلم اقتباسی کینگدام هارتس غیرممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت فیلم اقتباسی کینگدام هارتس غیرممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید